
همزمان با معرفی خودروی iX1 در تابستان گذشته، همتای برقی آن نیز معرفی شد.
مدل بامو iX1 xDrive30 دارای دو پیشرانه برقی است که با قدرت انتقال 313 اسببخار و گشتاور 494 نیوتنمتر به هر دو محور، قادر به دستیابی به سرعت صد در 5.6 ثانیه و سرعت بالایی تا 180 کیلومتر بر ساعت میباشد. باتری این خودرو به ظرفیت 64.7 کیلووات ساعت مجهز شده است و به آن امکان حرکت در شعاع 396 تا 439 کیلومتر (بر اساس معیار WLTP) را میدهد.
البته با قیمت پایه ۵۵ هزار یورو در آلمان، موفقیت چندانی نداشته و طبق گزارش CleanTechnica، در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳، تنها ۶ هزار دستگاه از این خودرو در آلمان فروخته شده است. این در حالی است که در همین دوره، تسلا مدل Y توانسته ۲۹٬۸۹۲ دستگاه را به فروش برساند و رقبای خود از جمله فولکس واگن ID.4، آئودی Q4 e-tron، اشکودا انیاکiV و مرسدس بنز EQA نیز کمترین فروش را به ثبت رسانده اند.

بامو تصمیم گرفته است نسخهی تکموتورهٔ iX1 را با نام eDrive20 تولید کند. این نسخه شامل یک موتور برقی با قدرت 204 اسببخار و گشتاور 247 نیوتنمتر نصب شده بر روی محور جلو است، به گونهای که بامو iX1 eDrive20 قادر است در زمان 8.6 ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت را به ثبت برساند.
BMW iX1 eDrive20 با یک باتری قدرتمند به ظرفیت 64.7 کیلووات ساعت که قابلیت شارژ با جریان 130 کیلووات را دارد، بهبود یافته است و حدوداً 430 تا 475 کیلومتر را برای شما برداشت میکند.
طرح بدنه ب ام و iX1 eDrive20 با جزئیات تزئینی جدید طراحی شده است. رنگ آبی به نقرهای تغییر کرده و جلوپنجره از الگوی خطی به جزئیات لوزی شکل پرداخته است.
مدل ب ام و iX1 eDrive20 به صورت استاندارد با تهویه مطبوع دومنطقهای، مسیریاب هوشمند و چندین سیستم دستیار راننده مجهز شده است.

قیمت پایه ب ام و iX1 eDrive20 در حدود 47,900 یورو تعیین شده است که نسبت به قیمت پایه 44,890 یوروی تسلا مدل Y ، گرانتر به نظر میرسد. این خودرو آمریکایی حتی در نسخه پایه خود، با خروجی بالا، شعاع حرکتی بیشتر، شتاب 6.9 ثانیه و حداکثر سرعت 217 کیلومتر برساعت عرضه شده است و حتی در برد حرکتی هم با ب ام و iX1 eDrive20 رقابت میکند. به نظر میرسد که این خودرو آلمانی حداقل در برابر نماینده تسلا، کار آسانی در پیش ندارد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.