
بنتلی تلاش میکند به سرعت پیشرانه 12 سیلندر W12 و پیشرانه 8 سیلندر V8 را از مدلهای خود حذف کند. با این حال، مدل شاسی بلند بنتایگا هنوز از پیشرانه 8 سیلندر استفاده میکند و زمان حذف آن نامعلوم است.
درباره این موضوع مهم، خودروساز بریتانیایی مجموعهی جدیدی به نام ادیشن 8 (Edition 8) را معرفی کرده است. در این مجموعه، نسخههای کوپه و کابریولت کانتیننتال GT، همراه با مدل فلایینگ اسپر برای آخرین بار با موتور 8 سیلندره مجهز خواهند شد.

بر اساس اعلام شرکت بنتلی، سری ادیشن 8 برای عرضه در بازار آمریکای شمالی به طور خاص طراحی شده است. با این حال، مشتریان از سایر مناطق شامل بریتانیا، خاورمیانه، اروپا و غیره دیگر امکان سفارش و خرید پیشرانه 4 لیتری توئین توربو را نخواهند داشت.
ویژگیهای ظاهری بنتلی نسخه ادیشن 8
خریداران مدل سری ادیشن 8 میتوانند از بیش از 60 رنگ مختلف برای بدنه خودروی مولینر بنتلی انتخاب کنند. همچنین، این مدل دارای رینگهای 22 اینچی با طرح 5 یا 10 پره، درپوش پولش خورده در باک، و نشانهای ویژه در کانتیننتال روی گلگیرها و در فلایینگاسپور روی ستون عقب است. این نشان ویژه همچنین در پارکابی و پشتی صندلیها نیز حک شده است.

مشخصات فنی پیشرانه 8 سیلندر بنتلی
از سال 2012 تاکنون، بیش از 53 هزار دستگاه از مدلهای کانتیننتال GT و GTC و همچنین فلایینگاسپور با پیشرانه 4 لیتری V8 در نسل فعلی تولید شدهاند. بنتلی از سال 1959 هم با انجام پیشرانه 8 سیلندر در محصولات خود، موفقیتهای بسیاری را تجربه کرده است. این برند نمیتواند به راحتی از این پیشرانه استفاده نکند و به همین دلیل نسخه جدید این پیشرانه، که با هیبریدهای مدرن ترکیب شده و 740 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند، در آینده در محصولات خود بهکار خواهد برد.
با استفاده از موتور شش سیلندر، میتوان مدلهای فلایینگاسپور و بنتایگا را سفارش داد. حجم این موتور در نسخههای سدان و شاسی بلند به ترتیب 2.9 و 3 لیتر است. بعلاوه، نسخه هیبرید از کوپه و روباز کانتیننتال GT نیز در انتهای امسال عرضه خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.