بررسی پژو 207 اتومات TU5P

مقالات خودرویی

امکانات و ارتقاهای ایمنی برای 207 سقف شیشه‌ای

در آذر ۱۴۰۲، خودروی پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه‌ای به طور کامل با سامانه پایش فشار باد تایرها یا TPMS مجهز شده است. این سامانه به صورت لحظه‌ای میزان فشار باد تایرها را اندازه‌گیری می‌کند و در صورت کاهش باد هر تایر، راننده را هشدار می‌دهد تا بوسیله تنظیم باد، وضعیت را اصلاح کند. این اضافه‌کردن ویژگی TPMS علاوه بر افزایش ایمنی، منجر به کاهش مصرف سوخت، بهبود کیفیت سواری و افزایش عمر تایرها می‌شود.

یکی از ویژگی‌های مهمی که به پژو ۲۰۷ اتوماتیک اضافه شده است، سیستم کنترل پایداری الکترونیک یا ESC است. این سیستم باعث ارتقا سطح ایمنی خودرو می‌شود. ESC در مواقعی که خودرو در مسیرهای لغزنده قرار دارد، از جمله در پیچ‌ها، نقش مهمی در کنترل خودرو دارد. در صورت ورود به پیچ با سرعت بالا، ESC با ترمزگیری فعال در چرخ‌ها و قطع کردن دریچه گاز، خودرو را در مسیر نگه می‌دارد و از انحراف و واژگونی جلوگیری می‌کند. این سیستم با توجه به زاویه فرمان و سرعت خودرو عمل می‌کند و در صورت تشخیص شرایط بحرانی، وارد عمل می‌شود. هرچند ESC به‌طور پیش فرض روی پژو ۲۰۷ فعال است، اما برای خاموش کردن موقت آن، یک کلید روی داشبورد موجود است. حالت «ESC off» تا سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برای راننده فعال است و در سرعت‌های بالاتر، ESC به دلیل ایمنی مجددا فعال می‌شود.

سامانه کنترل کشش TCS به پژو ۲۰۷ اضافه شده است تا در مسیرهای لغزنده جلوگیری از هرزگردی چرخ ها کند. علاوه بر این، سیستم HSA یا کمکی شروع حرکت در سربالایی، راننده را در هنگام شروع حرکت در صعودی حدود سه ثانیه ترمز خودرو را نگه داشته تا از حرکت به سمت عقب جلوگیری کند و وقت دهد تا پدال گاز را فشار دهد. این امکانات جدید به پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه ای اضافه شده است تا ایمنی و راحتی راننده را افزایش دهد.

سیستم ترمز کمکی HBA برای این خودرو نیز موجود است. این سیستم در شرایط ترمزگیری شدید و ناگهانی کمک می‌کند تا فشار هیدرولیکی نیروی ترمز به سرعت بیشینه برسد و خودرو به سرعت کمتری توقف کند. استفاده از این سیستم در جهان مزایا و ایمنی بالایی فراهم کرده است، اما رعایت قوانین ایمنی در هنگام رانندگی همواره ضروری است.

پژو ۲۰۷ در نسخه‌های جدید خود به‌جز دارا بودن چراغ روز، از چراغ پوزیشن عقب نیز برخوردار است که همزمان با روشن شدن چراغ روز نیز روشن می‌شود تا با استانداردهای ایمنی ترافیک همخوانی داشته باشد.

ایران خودرو از این پس پژو ۲۰۷ اتوماتیک با سقف شیشه‌ای ارتقاء یافته را عرضه می‌کند که دارای آینه‌های الکتروکرومیک و حساس به نور است، و این امکانات در نسخه‌های قدیمی‌تر موجود نبوده است. همچنین، این خودرو با روکش صندلی‌های جدید، که ترکیبی از چرم و پارچه است، به بازار عرضه می‌شود تا زیبایی و شکوه بیشتری به فضای کابین خودرو ببخشد.

یکی از ویژگی‌های استاندارد ۸۵ گانه، نشانگر تعویض دنده بهینه یا GSI است که به‌صورت استاندارد بر روی پژو ۲۰۷ اتوماتیک سقف شیشه‌ای نیز نصب می‌شود. این سیستم اطلاعاتی را به راننده ارائه می‌دهد تا وقت تعویض دنده را بهینه کند، سیستم زمانی که خودرو در حالت دنده‌ی دستی یا تیپ ترونیک قرار دارد، در جلوآمپر افزایش دنده را به راننده پیشنهاد می‌دهد.

برای افزایش ایمنی عابران پیاده در پژو ۲۰۷ اتوماتیک، تغییراتی در بدنه و سیستم موتور این خودرو صورت گرفته است. به عنوان مثال، سقف شیشه‌ای به دلیل استانداردهای ایمنی بیشتر نصب شده است.

معرفی مدل‌های جدید سقف فلزی و شیشه‌ای

بیش از یک دهه از ورود پژو 207 به بازار کشورمان گذشته است، و در این مدت، این خودرو هاچبک فرانسوی تحولات بسیاری در ظاهر و فنی خود تجربه کرده و با پیشرفت تکنولوژی، روند داخلی‌سازی آن نیز رو به افزایش است. به طوری که امروزه دیگر نمی‌توان آن را یک خودروی فرانسوی ساده خواند.

در بازار ایران، پژو 207 به صورت مدل‌های دنده‌ای و اتوماتیک عرضه می‌شود. اما در این مقاله، ما به بررسی پژو 207 اتوماتیک می‌پردازیم و تاریخچه حضور آن در بازار ایران را بررسی می‌کنیم.

سری اول: پژو 207 اتومات با موتور TU5

در سال 1389، زمانی که ایران خودرو شروع به توقف تولید انواع مختلف پژو 206 صندوقدار نمود (مخصوصاً تیپ V8 که طرفداران زیادی داشتند!)، تولید پژو 207 هاچبک آغاز شد؛ این خودرو در واقع نسخه جهانی پژو 206 پلاس بود، اما به دلایلی، ایران خودرو آن را با نام پژو 207 به بازار ایران عرضه کرد.

پژو 207 سری اول

تولید خودرو پژو 207 در مدل‌های دنده‌ای و اتومات تنها تعداد محدودی سال ادامه داشت و در سال 1391 از خط تولید ایران خودرو خارج شد. این اتفاق به خاطر تشدید تحریم‌ها در اواخر دولت دهم اتفاق افتاد، که منجر به فرار فرانسوی‌ها از بازار کشورمان شد و یکی از تبعات آن، قطع تولید مدل 207 شد.

سری دوم: پژو 207 اتومات با موتور TU5

فروش سری جدید پژو 207 در اوایل سال 1395 آغاز شد. این سری شامل بهبود ویژگی‌ها و اضافه‌شدن چندین آپشن جدید بود. تحویل اولین سری این خودرو با 10 ماه تأخیر صورت گرفت و در اواخر زمستان 1395 به عنوان مدل 1396 به مشتریان تحویل داده شد.

در زمستان سال 1395، ایران خودرو در یک مراسم با حضور خبرنگاران، اولین بار از خودروهای دنا پلاس و پژو ۲۰۷ صندوقدار رونمایی کرد. بعد از گذشت بیش از یک سال، در اسفندماه سال 1396، آغاز پیش‌فروش ۲۰۷ صندوقدار اعلام شد.

پژو 207 سری دوم

با توجه به برنامه‌ریزی اولیه، قرار بود اولین مدل‌های پژو 207 جدید، از خرداد تا شهریور سال 1397 به مشتریان تحویل داده شوند. اما متأسفانه این زمان‌بندی رعایت نشد و نخستین نمونه‌های پژو 207 صندوقدار در پایان آبان ماه 1397 به مشتریان تحویل داده شد.

سری سوم: پژو 207 اتومات با موتور TU5P

پس از انسحاب یک‌جانبه ایالات متحده از توافق هسته‌ای برجام در اوایل سال 1397، اکثر شرکت‌های خودروسازی ایران دچار مشکلاتی شدند، از جمله شرکت ایران خودرو. یکی از مواردی که برای این شرکت به چالش تبدیل شد، تامین گیربکس اتوماتیک AL4 بود.

به همین دلیل، ایران خودرو با استفاده از شرکای تجاری جدید، توانست نسخه بومی‌سازی شده موتور EC5 پژوسیتروئن را به تولیدانبوه برساند و در پاییز 1399 آن را با نام در بازار عرضه کند. این موفقیت به معنای حذف موتور TU5 قدیمی از همه محصولات ایران خودرو تا پایان سال 1402 و جایگزینی آن با موتور جدید TU5P است.

ایران خودرو پس از تولید موتور TU5P به صورت انبوه، سعی کرد گیربکس‌های خود را نیز داخلی‌سازی کند. در این راستا، ابتدا گیربکس AT6 با شش دنده اتوماتیک را تولید کرد که در نیمه اول سال 1399 عرضه شد و بعد از آن بر روی دناپلاس توربو اتوماتیک استفاده شد. در نیمه دوم سال 1400، خودروی تارا اتوماتیک نیز با استفاده از این گیربکس به بازار عرضه شد. ارزش ذکر کردن دارد که گیربکس AT6 ایران خودرو، تولید شرکت DAE چین است.

گیربکس دستی شش دنده MT6 توسط ایران خودرو تولید و در نهایت در اواخر سال 1399 به تولید انبوه رسید. این گیربکس ابتدا بر روی خودروی راناپلاس پانوراما استفاده شد و سپس در نیمه اول سال 1401 بر روی خودروی دناپلاس توربو 6 دنده نیز مورد استفاده قرار گرفت.

با در اختیار داشتن موتور TU5P و گیربکس AT6، ایران خودرو تصمیم گرفت که پژو 207 را احیا کند و نتیجه این تصمیم معرفی مدل 207 مولتی کالر (MC) در نیمه اول سال 1401 بود.

در نتیجه، این تصمیم منجر به بازاریابی مجدد مدل‌های ۲۰۷ اتوماتیک با سقف فلزی و شیشه‌ای شد، اما مهم‌ترین تفاوت این مدل‌های جدید در تغییراتی بود که در سیستم موتور و گیربکس آنها صورت گرفته بود.

انواع مدل های 207 اتوماتیک TU5P

فروش پژو 207 اتوماتیک با موتور TU5P، در اواخر پاییز 1401 آغاز شد. با این حال، ایران خودرو فروش این خودرو را به صورت بورس کالا آغاز کرد و این اطلاعات به صورت رسمی منتشر نشد. به همین دلیل بسیاری از مشتریان ایران خودرو از شروع فروش این محصول آگاه نبودند!

پیش از هر چیز، باید به یادآوری کنیم که مدل اتوماتیک خودرو پژو 207 TU5P در سال 1401 روانه بازار شد و در سه نسخه مختلف ارائه شده است:

  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف فلزی
  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف رنگی (مولتی کالر)
  • 207 اتوماتیک TU5P با سقف شیشه‌ای (پانوراما)

بر اساس اطلاعات در متن، تمام مدل‌های پژو 207 اتوماتیک (شامل سقف فلزی و شیشه‌ای) تولید شده در سال 1400، از سری دوم 207 هستند و با موتور TU5 و گیربکس 4 دنده مجهز شده‌اند.

حال که با نسخه‌های مختلف اتوماتیک TU5P پژو 207 آشنا شده‌اید، بهتر است به بررسی تفاوت‌های بین تیپ‌های مختلف این خودرو بپردازیم.

تفاوت 207 اتومات TU5 با 207 اتومات TU5P

همان‌طور که اشاره شد، پژو 207 سری دوم با اتوماتیک سقف فلزی و موتور TU5 در بازه زمانی 1395 تا 1400 تولید شده است. همچنین از سال 1399، نسخه‌ای با نام پژو 207 اتوماتیک سقف شیشه‌ای روانه بازار شده و تا 1400 عرضه شده است، که این نسخه نیز دارای موتور TU5 است.

در زمستان سال 1401، ما شاهد عرضه سومین نسل خودروی پژو 207 با دنده‌ی اتوماتیک بودیم. در جدول زیر، تفاوت‌های مهم بین نسل دوم و سوم این خودرو را می‌توان مشاهده کرد:

انواع پژو 207 اتوماتیک
مدل 207 اتوماتیک TU5 207 اتوماتیک TU5P
حجم موتور 1587 سی سی 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار 113 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نیوتن متر 144 نیوتن متر
نسبت تراکم 10.5 11
گیربکس 4 دنده اتومات 6 دنده اتومات
مصرف شهری 11.4 لیتر 10.1 لیتر
مصرف جاده‌ای 6.1 لیتر 5.8 لیتر
مصرف ترکیبی 8 لیتر 7.4 لیتر
سقف قرمز (MC) ندارد سفارشی
سقف شیشه‌ای سفارشی سفارشی
ترمز عقب دیسکی سفارشی استاندارد
فرمان برقی سفارشی استاندارد
رینگ 14 آلومینیومی سفارشی استاندارد

بالا‌ترین ارزش جمع‌آوری‌شده از وب‌سایت ایران خودرو.

در حالی که تماشاگران به دیدار تیم‌های محبوب خود حمایت می‌کنند، احساس رهایی و خوشحالی می‌کنند.

این یک مثال از نوشته‌ی تصحیح شده است:"لطفا تا اطلاع ثانوی، این مرکز تعطیل است."


بررسی انواع پژو 207 در بازار

برای اطلاع از آخرین اخبار و مشخصات فنی پژو ۲۰۷، بهترین منابع را در زیر برای شما معرفی می‌کنم: 1. بررسی مدل‌ها و تفاوت‌های پژو ۲۰۷ 2. جدیدترین خبرها و تست‌های اختصاصی از پژو ۲۰۷ از این مقالات برای بهتر شناختن و آشنایی بیشتر با این خودرو استفاده کنید.

اگر شما هم یکی از مالکان خودروی پژو ۲۰۷ هستید، ممکن است لذت ببرید از مطالب زیر نیز مطالعه کنید:

شرایط فروش ایران خودرو

برای دریافت اطلاعات جدیدترین پیشنهادات و فروش های شرکت ایران خودرو، طرح های نقدی، فروش ویژه، و اقساطی ایران خودرو، می توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

  •  (طرح‌ عادی)
  •  (طرح‌ جوانی جمعیت)
  •  (طرح‌ نوسازی خودرو)
  • (طرح خودروهای سنگین)

خوشحال میشیم نظرتو بزاری

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم