
عرضه نیسان ترا در بازار ایران
در سال 2015، یعنی در اسفند ماه 1402، شرکت نیسان تصمیم به قطع تولید مدل پالادین خود گرفت، که در برخی بازارها با نام نیسان اکسترا (Xterra) شناخته میشد.
سه سال پس از آن رویداد، ژاپنیها تصمیم گرفتند که شاسیبلند سایز متوسط را دوباره به بازار عرضه کنند. اما این بار، خودروی با شاسیبلند این خانواده با نام Nissan Terra وارد بازار شد. این خودرو ابتدا تحت نام پالادین شناخته شده بود، اما نامش به ترا تغییر یافت. نسخه چینی این خودرو نیز تحت عنوان نیسان ایکسترا به فروش رفت و در بازار خاورمیانه نیز با نام ایکسترا شناخته شد.

حالا که نیسان ترا را بهتر شناختید، باید اعلام کنیم که این خودرو ژاپنی بهزودی وارد بازار ایران خواهد شد. این محصول توسط شرکت مانیان خودرو، یکی از زیرمجموعههای پرشیا خودرو، عرضه خواهد شد.
مشخصات فنی نیسان ترا
شرکت کیا میخواهد خودروی جدید خود را بر پایه پلتفرمی که قبلاً برای مونتاژ لئو امایکس8 استفاده شده است طراحی کند. علاوه بر این، تولید مدل ترا تنها در یک خط تولید در سراسر جهان انجام میشود که متعلق به شرکت دانگفنگ در چین است.
بله، البته. اگر دانش آموزان در مورد ریاضیات علاقه داشته باشند، میتوانند با استفاده از روشهای آموزش جذاب و تعاملی، به راحتی مفاهیم پیچیده ریاضی را درک کنند. برنامههای کوتاه مدتی میتواند به دانش آموزان کمک کند تا بهتر درس بخوانند و شاید از ریاضیات لذت ببرند.
نیسان ترا در برخی کشورها با موتور 2.5 لیتری تنفس طبیعی QR25 عرضه میشود که با نیسان ایکستریل نیز اشتراک دارد. اما در بازار ایران، این خودرو با موتور توربوشارژ 4K31 با تکنولوژی میتسوبیشی عرضه شده است. این موتور با حجم 2.0 لیتر و توان حدود 220 اسببخار و 360 نیوتنمتر گشتاور، همراه با گیربکس 8 دنده اتوماتیک ساخت ZF، قدرت را به چهار چرخ خودرو منتقل میکند.

نیسان ترا مانیان، خودرویی که ظاهراً همانند نسخههای جهانی است، به استثنا از حذف لوگوی نیسان از جلوپنجره و جایگزینی آن با لوگوی شرکا مانیان، از نمونههای بازار جهانی متمایز نمیشود. همچنین، اسم "MAANIAN" روی درب صندوق و "M-TERRA" به جای "TERRA" روی دستگیره درب صندوق قرار دارد.