
هیوندای قصد دارد به مسابقات رالی برگردد و در این مسابقات امسال با یک پیکاپ اصلاح شده از مدل سانتاکروز شرکت کند. این خودرو ارتقای آفرودی و طراحی سفارشی تحت چندین تغییر و بهبود قرار گرفته است.
گزینه برتر خودرو سانتاکروز هیوندای بهبودهای کمی را به طراحی آن اضافه کرده است. نصب تایرهای ۱۷ اینچی آفرودی Falken Wildpeak A/T3W و کیت ارتفاع Truxxx باعث افزایش فاصله خودرو از زمین در جلو ۱.۵ اینچ و در عقب ۱ اینچ میشود.
این پیکاپ دارای صفحات اسکید و سپر سفارشی جلو از کمپانی Rally Innovations و چراغهای بزرگ کمکی است. در بالا، کراس بار و لوازم جانبی اصلی هیوندای و نوار نور نیز دیده میشود.

طراحی کاور این خودرو توسط بخش طراحی هیوندای آمریکای شمالی انجام شده است و توسط Matt Marble، طراح گرافیک ارشد، و Kellen Gustine، طراح خارجی، طراحی شده است.
در مسابقات X-Cross، سانتاکروز با خودروی کیا تلوراید X-Pro به رقابت میپردازد. این خودرو کیا دارای ویژگیهایی از جمله سیستم تعلیق ۱.۵ اینچی، تایرهای BFGoodrich T/A K02، رینگهای ۱۸ اینچی، دو هوک و فاصله ۱۰ اینچی از سطح زمین است.
قبل از این، هیوندای تأکید کرده بود که با معرفی تریم XRT، سختی سانتاکروز را برطرف کند. این نسخه دارای گلگیرهای جدید، پلههای جانبی و تزئینات خارجی است.
این خودرو دو نسخه مختلف دارد؛ نسخه قوی تر از آن دارای یک موتور ۲ لیتری توربو با توان ۲۸۱ اسب بخار و ۶۵۹ نیوتن متر گشتاور میباشد. این نسخه همچنین به سیستم چرخهای همه چرخ محرک و گیربکس هشت سرعته دوکلاچه مجهز است. نسخه دیگر این خودرو دارای موتور ۲.۵ لیتری طبیعی با توان ۱۹۱ اسب بخار است.

هیوندای در سال گذشته برای مسابقات رالی ربل از مدل سانتا کروز استفاده کرد. Jill Ciminillo و Kristin Shaw نیز به عنوان رانندههای هیوندای در این مسابقه حضور داشتند و در سال گذشته نیز با این خودرو در مسابقه شرکت کردند.
مسابقه رالی ربل شروع شده از سال ۲۰۱۶ و یک چالش مسیریابی آفرودی برای زنان است. شرکتکنندگان باید با استفاده از قطبنما و نقشههای کاغذی به رقابت بپردازند، همچنین استفاده از اینترنت در این مسابقه ممنوع است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.