در سال 2012، تویوتا با همکاری گروه پژو-سیتروئن (PSA) توافق کرد که یک ون بزرگ براساس نسل دوم سیتروئن جامپی را تولید کند. نتیجه این توافق، پرو اِیس (ProAce) نامیده میشود. نسل فعلی پرو اِیس از ساختار مشترک با نسل سوم سیتروئن جامپی استفاده میکند. همچنین، مدل کوچکتری از پرو اِیس با نام پرو اِیس سیتی نیز در بازار موجود است که از ساختار مشترک با سیتروئن برلینگو استفاده میکند.
اتحاد PSA و فیات، که در سال 2021 به تشکیل گروه استلانتیس منجر شد، به دوکاتو نیز امکان اضافه شدن به خانواده ونهای این گروه را داد. نسل سوم دوکاتو که از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بازار حضور دارد، به طور دوره ای به روز رسانی شده است. همچنین، سیتروئن جامپر، اوپل موانو، پژو باکسر و رم پرو مستر نیز به همین ساختار به عنوان خودروهایی با تولید مشترک متکی هستند.
فیات دوکاتو این بار با نام تویوتا
تویوتا در حال حاضر تصمیم گرفته است نسخه به روز شده از دوکاتو با نام پرو اِیس مکس را عرضه کند. همچنین، نسخه به روز شده ای از مدل های پرو اِیس و پرو اِیس سیتی نیز به روی بازار عرضه شده است. همچنین، تدریجا نسخه های جدید دیگری از ون های گروه استلانتیس نیز رونمایی می شوند.
تفاوت طراحی بدنه خودروهای تویوتا با نشان های سازندگان آنها مرتبط است. مدلهای مختلف پرو اِیس مکس با ارتفاع ، طول و فاصله محوری متفاوت در بازار عرضه شده است. بالاترین ظرفیت بارگیری این خودروها نیز به ۱۷ هزار لیتر میرسد.
مشخصات فنی تویوتا پرو اِیس
تویوتا پرو اِیس همچنان از پیشرانه اشتراکی با تویوتا هایلوکس بهره میبرد و همچنین دارای سیستم نیروی الکتریکی ۴۸ ولت است که جزئیات بیشتر در مورد آن به زودی اعلام خواهد شد.
نسخه برقی این خودرو دارای برد حرکتی 420 کیلومتر (برمبنای WLTP) است و شامل چندین سامانه دستیار راننده است.
تویوتا به تازگی گزارش داده که فروش 119 هزار خودرو تجاری سبک را در سال گذشته به تحقق رسانده است. این کمپانی خودروساز ژاپنی، با افزایش تنوع محصولات خود در این رده، قصد دارد فروش خود را تازه برآورده پیش ببرد.
گروه استلانتیس طامح است تا برنامهای باشد که در بین خودروهای تجاری، در جایگاه پرفروشترین برند به خود ادعا کند به جای فورد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.