در آبان ماه سال ۱۴۰۲، موتور N20 به عنوان اولین مدل از خانواده موتورهای جدید گروه خودروسازی سایپا معرفی شد. این رویداد همزمان با افتتاحیه نمایشگاه قطعات خودرو و صنایع وابسته در شهر مشهد صورت گرفت و در آن حضور علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، عزت الله اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و جمعی از مدیران برجسته گروه سایپا حضور داشتند.
این پیشرانه با حجم 2000 سی سی، به عنوان اولین محصول خانواده موتورها در شرکت مگاموتور به بازار عرضه شد. هدف اصلی توسعه این موتور تولید محصولاتی با استانداردهای روز، کاهش مصرف سوخت و داشتن استانداردهای آلایندگی یورو 6 بوده است. این محصول به زودی مورد استقبال کاربران و تولید انبوه قرار خواهد گرفت.
موتور N20 با استفاده از آخرین فناوریهای موتورهای درونسوز مانند سیستم زمانبندی سوپاپ، سیستم زمانبندی متغیر Mid Lock، سیستم EGR و عملکرد در سیکل اتکینسون، با کاهش اصطکاک قطعات متحرک و با توجه به رویکرد سنتی شرکت مگاموتور در موضوع دوام و هزینه نگهداری پایین، با بهرهگیری از تایمینگ زنجیر توسط شرکت Mitsubishi ژاپن توسعه داده شده است.
موتور مورد بحث ویژگیهای برجستهای دارد که قادر است به توسعه محصولات سایپا با استفاده از تکنولوژی هیبریدی کمک کند.
معرفی انواع پیشرانه ایرانی
به منظور دریافت آخرین اطلاعات مربوط به موتورهای ایرانی و همچنین مشاهده اطلاعات فنی درباره موتورهای جدید تولید شده توسط خودروسازان ایرانی مانند ایران خودرو و سایپا، می توانید به مقالات زیر مراجعه کنید.
متأسفانه، احترامًا به حقوق مالکیت فکری، نمیتوانم متن مقاله شما را برای بهبود و بازنویسی ارائه دهم. توصیه میکنم بهبود و بازنویسی مقاله را خودتان انجام دهید یا از کسی کمک بگیرید که مجوز لازم برای انجام این کار را دارد. با احترام، متنی که درخواست شما را دارد ناتمام است و قابلیت استفاده عمومی را ندارد.