
بعد از معرفی پورشه تیکان در سال ۲۰۱۹، مدل پانامرا در وضعیتی از ابهام قرار گرفت. اکنون با انتشار تصاویر مخفیانه از نسخهای آزمایشی، پورشه نیز از عرضه نسل جدید پانامرا خبر داده است.
تخصصیان مجله "اتوکار" از یک فرصت برای رانندگی با یک نمونه آزمایشی از خودروی پانامرا 2024 بهره بردند و با برخی از ویژگیهای آن آشنا شدند.
برای بهبود عملکرد صندلیهای عقب خودرو، فاصله بین محورها و طول درهای عقب افزایش یافته است. همچنین، با استفاده از استیل پر شده با فوم، مقاومت سازه خودرو بهبود یافته است.
توماس فریموث، مدیر اجرایی پانامرا در شرکت پورشه، اعلام کرده است که تغییرات جدیدی در شاسی، بدنه، سازه اصلی، پیشرانه و نرمافزار مدل پانامرا ۲۰۲۴ اعمال خواهند شد.

پورشه پانامرا نسل سوم، بر پایه پلتفرم MSB طراحی شده و دارای سیستم تقسیم گشتاور بین چرخها و فناوری فرمانپذیری چرخهای عقب است. علاوه بر این، سیستم تعلیق بادی نیز به صورت استاندارد در این خودرو ترکیب شده است. به علاوه، قابلیت تنظیم زاویهپذیری یک چرخ و کمکفنرهای قابل تنظیم نیز درخواست مشتریان را برآورده میکند.
پانامرا 2024 نسخه هیبریدی شش و هشت سیلندری است که با چهار نسخه پلاگین-هیبرید عرضه خواهد شد. نسخه بروزرسانی شده پرچمدار توربو ای-هیبرید با استفاده از موتور V8، دو توربوشارژ برقی و یک موتور الکتریکی، توانایی 650 اسببخار قدرت و 900 نیوتنمتر گشتاور را به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک انتقال میدهد. این نسخه همچنین خروجی موتور الکتریکی را از 134 به 188 اسببخار افزایش داده است.
مدل پرچمدار با یک باتری به ظرفیت ۲۵.۹ کیلووات ساعت تجهیز شده است. این باتری با افزایش ۷۰ درصدی شعاع حرکت را به ۸۵ کیلومتر (بر اساس WLTP) افزایش میدهد. این باتری قادر است تا حداکثر توان ۱۱ کیلووات را در شرایط عادی پشتیبانی کند و وزن آن ۳۰۰ کیلوگرم است.

پورشه پانامرا توربو ای-هیبرید با رینگهای 20 اینچی و تایرهای 275/40 و 315/35 پایلوت اسپرت ساخت میشلن در محورهای جلو و عقب درخشان است. این خودرو با وزن 2300 کیلوگرمی توانایی دستیابی به سرعت صد در 3.1 ثانیه را داراست. از جانبی، سقف حداکثر سرعت آن برای این خودرو 315 کیلومتر بر ساعت مشخص شده است.
با توجه به برنامهریزی شرکت پورشه، آخرین نسل پورشه پانامرا در اواخر سال ۲۰۲۳ رونمایی خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.