شرایط فروش هیوندای و ثبت نام هیوندا وارداتی (مهر 1402)

اخبار خودرو

خدمات به خودروهای هیوندای در خانه


در مهر ماه ۱۴۰۲، شرکت KTL خدمات خود را درخانه برای خودروهای هیوندای آغاز کرد. در مرحله اول، این سرویس فقط در ساعات ۸ صبح تا ۸ شب و برای مشتریان استان‌های تهران و البرز در دسترس خواهد بود. تمامی قطعات ارائه شده توسط شرکت KTL دارای گارانتی شش ماهه یا ۱۰ هزار کیلومتر هستند و هزینه حمل و نقل در تهران برای این سرویس رایگان است.



منظور دارندگان خودرو هیوندای با تماس با شماره تعمیرگاه مرکزی یا با شماره های ۰۲۱۹۱۰۰۷۷۵۷ و ۰۹۹۳۳۱۸۹۶۸۷، می توانند از خدمات ارائه شده توسط این سرویس بهره ببرند.


هیوندای کرتا و النترا وارد شدند


در ماه شهریور سال ۱۴۰۲، KTL که بخشی از شرکت کرمان موتور است، موفق به واردات دو خودرو هیوندای کرِتا و النترا به ایران شد. این دو محصول نیز در نمایشگاه هفته دولت به نمایش گذاشته شدند.



هیوندای کرتا، یک خودروی کراس اور کامپکت است که از موتور 1.5 لیتری با تنفس طبیعی برخوردار است. این خودرو، با قدرت 155 اسب‌بخار از طریق گیربکس CVT به چرخ‌های جلو قدرت می‌بخشد. کرتا در میان مدل‌های توسان و ونیو خودروهای هیوندای قرار دارد و به‌ویژه برای بازار کشورهای بریکس توسعه داده شده است.


سدان کوچک النترا، با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی و گیربکس CVT قابلیت عرضه در بازار را دارد.

قیمت گمرکی محصولات هیوندای در ایران


به تاریخ اردیبهشت 1402، گمرکات کشور قیمت پایه خودروهای وارداتی هیوندای را اعلام کرده‌اند. قیمت‌های اعلام شده در جدول زیر، قطعی بوده و هزینه‌های جانبی (شامل مالیات، عوارض، بیمه، سود واردکننده، شماره گذاری، کرایه حمل به نمایندگی و ...) در آنها در نظر گرفته نشده است:


مدلموتورقیمت خامنرخ تعرفه
هیوندای النترا1.6 لیتر18,160 یورو75 درصد
هیوندای النترا2.0 لیتر19,400 یورو75 درصد
هیوندای اکسنت1.6 لیتر15,235 یورو75 درصد
هیوندای توسان2.0 لیتر19,995 یورو75 درصد

تونسته ام برای شما هزینه حمل و نقل تا گمرک ایران برای النترا و اکسنت را به مقدار 450 یورو و برای توسان نیز 580 یورو محاسبه کنم.

خودروهای اقتصادی هیوندای در راه ایران


در آبان ماه ۱۴۰۱، با انتشار یک فهرست اولیه از شرکت‌های واردکننده خودرو در اواسط پاییز، اطلاعات مشخص شده است که هیوندای به ایران بازگشته است. شرکت کرمان موتور، که در حال حاضر مسئولیت واردات انحصاری خودروهای هیوندای را بر عهده دارد، قصد دارد در فاز اول واردات، دو خودروی جدید هیوندای را به بازار ایران عرضه کند.



محصول اقتصادی اولیه شرکت هیوندای برای بازار ایران نسل سوم مدل i10 است. اما نسخه اروپایی این خودرو قیمت بالاتری از 10 هزار یورو دارد. از طرفی، نسخه آسیایی یا همان i10 گرند، با قیمتی کمتر از 10 هزار یورو در دسترس است. باید منتظر بمانیم و ببینیم که کدام نسخه از i10 توسط شرکت کرمان موتور به کشور عرضه خواهد شد.


  • (نسل سوم)

  • (نسل پنجم)
  • (نسل چهارم)

در حال حاضر، هیوندای آماده ورود نسل پنجم از مدل اکسنت به بازار ایران است. نسل قبلی این خودرو توسط شرکت آسان موتور و کرمان موتور به ایران وارد شده بود و حتی نسخه مونتاژی آن نیز توسط شرکت کرمان موتور تولید می‌شد. اما پس از خروج یک جانبه ایالات متحده آمریکا از توافق برجام در ابتدای سال ۱۳۹۷، هیوندای از بازار ایران خارج شد و شرکت کرمان موتور نمی‌توانست تولید مونتاژ اکسنت را در ایران به ادامه برساند. اکسنت با نام هیوندای ورنا در برخی بازارها مانند هند نیز به فروش می‌رسد و می‌تواند رقیب خوبی برای خودروهای دیگری مانند آریزو ۵ توربو، ا‌ف‌ام‌سی ۵۱۱ و ریسپکت پرایم باشد.




بازگشت هیوندای با شروع دوباره واردات


در ماه شهریور سال 1401، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در حاشیه نمایشگاه تحول صنعت خودرو، خبر عرضه دوباره محصولات شرکت هیوندای در بازه قیمتی کمتر از 20 هزار دلار را اعلام کرد. طبق گفته آقای فیروزی، مدل‌هایی پایین‌تر از النترا به ایران وارد می‌شوند، اما برخی مدل‌ها مانند یا به دلیل عدم تطبیق با استانداردهای اروپایی قابل واردات و فروش و سرمایه گذاری در ایران نیستند.



در اولین دوره که در اوایل شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد، آقای یونگ کانگ هیون، سفیر کره جنوبی و سابقاً معاون اقتصادی وزیر امور خارجه کره جنوبی، غرفه شرکت کرمان موتور را بازدید کرد و قول داد برای ادامه همکاری با کرمان موتور، کمک می‌کند.


جوینت ونچر هیوندای و کرمان موتور

در ماه مرداد سال ۱۴۰۱، شرکت‌های اطلس خودرو و پاکرو سبز قشم به لیست شرکای تجاری هیوندای در ایران اضافه شدند. با افزوده شدن این دو شرکت، شرکت کرمان موتور آخرین شریک باقیمانده هیوندای در این کشور شد. در حقیقت، همکاری کرمان موتور با هیوندای در اواسط دهه ۱۳۹۰ آغاز شد، اما قبل از آن در دهه ۱۳۸۰، شرکت‌های راین (RVMCO)، خودروهای آوانته و ورنا را در ایران تولید کرده بودند.

با همکاری کرمان موتور، هیوندای توانست مدتی در ایران حضور داشته باشد. اما این همکاری فقط تا سال ۱۳۹۷ ادامه داشت زیرا با خروج یکجانبه ایالات متحده از توافق برجام، تحریمات خودروسازی ایران دوباره شروع شدند و هیوندای همچنان که بسیاری از خودروسازان بین‌المللی دیگر، از بازار ایران خارج شد. اما با توجه به ادامه مذاکرات ایران با طرف‌های اروپایی، به نظر می‌رسد هیوندای علاقه زیادی به بازگشت به ایران دارد.

سامان فیروزی؛ مدیرعامل کرمان موتور

پایان ماه مرداد سال ۱۴۰۱، آقای سامان فیروزی، مدیرعامل شرکت کرمان موتور، در یک مصاحبه خبری، توضیحات جالبی درباره همکاری کرمان موتور با شرکت هیوندای در گذشته و آینده ارائه کرد. او بیان کرد که جزئیات کامل این همکاری در ادامه آمده است.


طی دوران برجام، کرمان موتور توانست بیش از 40 تا 45 درصد تولید خودروها را داخلی سازی کند. این دستاورد به این خاطر بود که قطعاتی مانند صندلی، اگزوز، مجموعه شیشه، باتری و لاستیک‌های خودروها کاملا در داخل ایران تولید می‌شدند. از جمله عوامل اصلی موفقیت کرمان موتور می‌توان به روش کار شرکت هیوندای اشاره کرد. به این صورت که هیوندای به تولید کنندگان مجوز داخلی سازی می‌دهد و در مقابل هزینه‌های تحقیق و توسعه و حقوق دانش فنی را از آنها دریافت می‌کند و نیز اطلاعات لازم برای تولید قطعات را به آنها ارائه می‌دهد.


در حال حاضر، همکاری بین کرمان موتور و هیوندای به پایان رسیده است و هر دو طرف منتظر رسیدن به نتیجه مذاکرات سیاسی هستند.

همکاری هیوندای و کرمان موتور با فرمتی جدید ادامه خواهد یافت، به نام جوینت ونچر. در دوره پس از برجام، کرمان موتور و هیوندای توافق کرده اند که در صورتی که فروش محصولات هیوندای در ایران به بیش از ۵۰ هزار دستگاه برسد، هیوندای سرمایه‌گذاری مستقیمی در کرمان موتور انجام داده و ۵۰٪ سهام این شرکت را خریداری کند. سپس کرمان موتور را به شبکه جهانی هیوندای ارتباط برقرار خواهند کرد.

خط تولید هیوندای در کرمان موتور

در سال ۱۳۹۶، حدود ۲۶ هزار دستگاه از محصولات هیوندای توسط شرکت کرمان موتور مونتاژ شد. اگر تحریم‌های سال ۱۳۹۷ شروع نمی‌شد، تعداد فروش آن‌ها می‌توانست به ۵۰ هزار تایی برسد. اعتبار تفاهم‌نامه بین شرکت کرمان موتور و هیوندای، به مدت ۱۰ سال است و با توجه به اینکه در سال ۱۳۹۶ منعقد شده است، تا سال ۱۴۰۶ اعتبار خواهد داشت.


متن اصلاح شده:

به مطابقت با این توافق‌نامه، احتمالاً می‌توانست، هیوندای مدل تجارت خود را که در ترکیه مورد اجرا قرار می‌گیرد، نیز در ایران پیاده کند. هیوندای در ترکیه به طور سالیانه حدود 250,000 دستگاه تولید می‌کند و 80 درصد آن را به بازار جهانی صادر می‌کند. بلافاصله بعد از شراکت، حصص هیوندای در این تفاهم‌نامه از 30 درصد به 70 درصد رسیده است.



در دوران اجرای برجام، سه شرکت مهم قطعه‌ساز هیوندای، یعنی Mando، Motrex و MSK حضور یافته بودند. به همین دلیل، در آینده اگر هیوندای سهامدار شرکت کرمان موتور شود، قطعه‌سازان کره‌ای نیز به کشور ما وارد خواهند شد.


با سرمایه گذاری هیوندای در ایران، این شرکت قادر خواهد بود تا از طریق ایران خودروهای خود را به کشورهای مختلفی از جمله روسیه، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی شمال آفریقا صادر کند. این فعالیت سبب ایجاد فرصت های متعددی در بازار جهانی برای هیوندای خواهد شد.

ماجرای ترخیص هیوندای بعد از ممنوعیت واردات

در ماه مرداد سال 1401، آقای سامان فیروزی به عنوان مدیرعامل شرکت کرمان موتور، درباره ترخیص 1000 دستگاه خودرو هیوندای از گمرکات کشور، که پس از اعلام ممنوعیت واردات خودروها انجام شده بود و توجه زیادی را به خود جلب کرده بود، توضیحاتی ارائه داد. جزئیات این توضیحات را در ادامه می‌خوانید.


کرمان موتور قبلاً خودروهای خود را به مشتریان خود فروخته بود، اما هیچ سودی حاصل نکرده است به دلیل تفاوت قیمت بازار. اگر خودروها در موعد مقرر ترخیص می‌شدند (زمانی که پروانه سبز گمرکی دریافت شده بود)، امکان دریافت سود برای کرمان موتور وجود داشت، اما این اتفاق رخ نداد.


شرکت کرمان موتور اعتقاد داشت که دریافت پروانه سبز گمرکی به معنای ترخیص خودروست. با این حال، دولت می‌گفت که ترخیص به معنای خروج خودروها از درب گمرک است. مصوبه دولت برای خروج خودروها از درب گمرک تنها ۴۸ ساعت قبل از اتمام مهلت به دست شرکت کرمان موتور رسیده بود، بنابراین شرکت به اندازه کافی زمان برای ترخیص خودروها نداشت.


یازده ماه طول کشید تا دولت، اجازه ترخیص مجدداً صادر کند. این اجازه صادر شد وقتی که قیمت ارز به 14 هزار تومان از 8 هزار تومان رسیده بود و خودروهای ترخیص شده نیز به قیمت 900 میلیون تومان در بازار دست یافته بودند. با این حال، کرمان موتور این خودروها را با قیمت 400 میلیون تومان به مشتریان تحویل داد و از ترخیص خودرو پولی به دست نیاورد. علاوه بر این، کرمان موتور در حدود 40 میلیارد تومان را برای هزینه انبارداری خودروها پرداخت کرده است.



شرایط فروش کرمان موتور

شرکت جک، کی‌ام‌سی، لیفان و هیوندای خودروهای متنوعی را در ایران عرضه می کند. برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت، شرایط فروش و پیش فروش خودروها، بهتر است مقالات منتخب زیر را مطالعه کنید:







مقاله مربوطه به معرفی آخرین اخبار و خدمات شرکت کرمان موتور می‌پردازد. در این مقاله، می‌توانید اطلاعات تازه‌ای درباره سرویس محصولات کرمان موتور، شرایط جدید گارانتی و آخرین اخبار خدمات پس از فروش این شرکت را مشاهده کنید. اگر هم خود مالک محصولات شرکت کرمان موتور هستید، مطالعه مقالات مرتبط با شما نیز می‌تواند مفید باشد.





بررسی انواع هیوندای کرمان موتور

دریافت مشاوره خرید خودرو اقساطی






می توانید در مقالات زیر با انواع خودروهای وارداتی و مونتاژی هیوندای که توسط شرکت کرمان موتور در بازار ایران عرضه شده، آشنا شوید و مشخصات فنی آنها را ببینید.





سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم