شرایط فروش شیران دیزل موتور و ثبت نام کشنده مان (MAN)

اخبار خودرو

شیران دیزل، نماینده رسمی محصولات مان در ایران

شرکت شیران دیزل در بهمن ماه سال 1402، به عنوان واردکننده محصولات تجاری، کشنده مان TGX وارداتی را معرفی کرد. این شرکت قصد دارد با همکاری شرکت ره نیاز ایستا، محصولات این برند را وارد کرده و عرضه نماید.

بابک ثقفی، مدیرعامل شرکت شیران دیزل، در مراسم رونمایی از کامیون‌های مان در نمایشگاه خودرو تهران اعلام کرد که شرکت موفق شده است به عنوان نماینده رسمی کامیون‌های مان در ایران انتخاب شود. این انتخاب به معنای ارائه خدمات پس از فروش و تامین قطعات برای کامیون‌های مان توسط شرکت شیران دیزل است. همچنین، شرکت برنامه دارد تعدادی کشنده مان را وارد کشور کند و خدمات مرتبط با تمامی نسخه‌های وارد شده را فراهم کند.

شرکت تصمیم دارد در سال آینده حدود ۱۰۰۰ دستگاه کشنده مان را وارد کشور کند. این کشنده‌ها از نوع کارکرده و با حداکثر پنج سال سن وارد کشور خواهند شد، تا بیشتر در جاده‌های ایران به کار بروند. باید این کامیون‌ها و کشنده‌ها پس از واردات توسط شرکتی به رسمیت شناخته شده اصالت‌سنجی شوند. این وظیفه توسط شیران دیزل به عنوان نماینده رسمی این برند آلمانی در ایران انجام می‌شود. اختلاف کم قیمت بین کشنده‌های کارکرده این شرکت و کامیون‌های چینی صفرکیلومتر می‌تواند به تقویت جایگاه این برند آلمانی در بازار ایران کمک کند.

توسلیمه، به مدت سال‌ها، کمبود محصولات با کیفیت اصحاب کارده غیرقابل واردات توسط مردم کشور وجود داشته است. تا اینکه از سال گذشته، مذاکرات آغاز شده و روند واردات آغاز شده است. ما هموطنان ایرانی همواره علاقه زیادی به محصولات آلمانی داشته‌ایم و برند MAN به عنوان یک برند بسیار ارزشمند و حیاتی در این صنعت شناخته می‌شود. در حال حاضر، خدمات تأمین قطعات و خدمات پس از فروش این محصول فراهم شده و ما با اطمینان آماده خدمت به هموطنان می‌باشیم. محصولات همگان آلمان پس از 4 سال آماده به‌کار هستند و انتظار می‌رود که در سال‌های آینده به جایگاه اصلی خود در بازار ایران بازگردند.

محسن جعفرپور، مدیرعامل شرکت ره نیاز ایستا، به عنوان واردکننده کامیون‌های اروپایی برند "شیران دیزل"، اظهار کرد که شرکتش محصولات متنوعی با قدرت و کیفیت عالی به بازار عرضه می‌کند. این محصولات، با استفاده از شاسی های 8 میلی‌متری نشکن، دارای عملکرد بسیار قوی و ایمنی بالا هستند. کیلومتراژ قابل توجهی کارکرد راحت را به دست می‌دهند و قطعات مصرفی آنها به آسانی در بازار دسترسی‌پذیر هستند. همچنین، شیران دیزل تضمین کرده است که قطعات مورد نیاز برای تعمیرات از طریق همکاری با کشورهای همسایه در دسترس قرار خواهند گرفت.

بازگشت کامیون کشنده MAN به ایران

یکی از برندهای معروف صنعت سنگین‌سازی جهان، کمپانی MAN آلمان است که مشتریان و کارشناسان خودرویی آن را همراه با مرسدس بنز می‌شناسند. این شرکت تاریخچه‌ای حافظه‌ور و البته تلاش برای نفوذ به بازار ایران دارد، اما تاکنون در مقایسه با رقبای خود موفقیت بیشتری کسب نکرده است. با ورود کامیون‌ها و کشنده‌های کارکرده به بازار، امکان پویایی و بازگرداندن رقابتیت به برند MAN در ایران نیز وجود دارد.

تا قبل از دهه 1380 خورشیدی

شرکت مان یکی از شرکت‌های تجاری‌ساز است که در تمام دوران فعالیت در صنعت خودروسازی کشور ما حضور ضعیفی داشته است، این موضوع همچنین قبل و بعد از انقلاب اسلامی قابل مشاهده است.

قبل از انقلاب، کامیون‌های دماغدار با ظاهری که به مرسدس بنز آن زمان شباهت داشت، به بازار ایران وارد شدند. با اینکه این کامیون‌ها یکی از بهترین مدل‌های دوران خود بودند، اما تعدادشان در بازار ایران بسیار کم بود. جالب است که در هیچ نهادی به عنوان کامیون سازمانی مورد استفاده قرار نگرفتند. همچنین، خریداری از این برند توسط مردم عادی نیز پر رونق نبود، در حالی که مان همچون مرسدس بنز، به دلیل کیفیت بالا و مصرف کم شهرت داشت.

پرسود خودروساز کارکردن بازاری راه کسانی چون مرسدس و ولوو به خوبی می‌شناخت. این شرکت همچنان پدرخوانده‌شدن و در همان راهی که پیش از انقلاب بود، ادامه داد. حتی پس از انقلاب و رغم تولید محصولاتی مانند ایویکو، ولوو و مرسدس بنز در کشور، و وجود برندهایی چون داف و اسکانیا در بازار وارداتی، مان هیچ‌گاه علاقمند به ورود به این بازار پرافتخار نبود.

در دهه 1380 خورشیدی

در اوایل دهه ۸۰، مسیر واردات خودروهای با مدل‌های تجاری که بیشتر به صورت مونتاژ بود، به طور کامل تغییر کرد. شرکت‌های اروپایی، از جمله مرسدس بنز و ولوو، به تولید و مونتاژ کامیون‌ها و کشنده‌ها در ایران پرداختند و برندهایی مانند رنو و ایویکو نیز در صدد حضور در این بازار بودند. ولوو با مدل FH نسل اول و موتور ۴۶۰ اسب‌بخاری و مرسدس بنز با مدل‌های کشنده آکسور ۱۸۴۳ و آکتروس ۱۸۴۳ در این بازار حضور داشتند.

در سال 1383، شرکت MAN به قدرت وارد بازار ایران شد و مدل TGA قدرتمند با 460 و 480 اسب بخار را عرضه کرد. این کشنده با سقف بلند، نرمی و کیفیت ساخت برجسته، در کنار موتورهای قدرتمند خود، فرصتی برای برتری نسبت به رقبا داشت.

اما مشکلات مربوط به عرضه کمكی و نبود خدمات پس از فروش، به همراه نبود قطعات یدکی که به دلیل پشتیبانی ضعیف توسط فروشندگان با قیمت‌های بالا ارائه می‌شد، باعث شد تا مان به سرعت پیروزی خود را در مقابل دو رقیب اصلی خود، یعنی مرسدس بنز و ولوو، از دست بدهد. عرضه کمکی‌های مان در سال 1386 پایان یافت و در همین حال، شرکت‌هایی مانند رنو و اسکانیا وارد بازار شدند.

دهه 1390 خورشیدی

در نمایشگاه حمل و نقل تهران سال 1395، شرکت شیران دیزل موتور نماینده جدید شرکت مان آلمان، حضور خود را اعلام کرد و برنامه‌های خود را با حضور مدیران بین المللی MAN مطرح نمود. شیران دیزل موتور در ابتدا دو کشنده TGS و TGX را معرفی کرد و سپس قصد دارد کامیون‌های دیگری از مان را عرضه نماید. این شرکت نشان داد عزم جدی برای ورود به این بازار را دارد تا حدی که چند دستگاه از کشنده‌های MAN در اطراف غرفه آنها نمایش داده شد.

در آن دوران، شرکت‌های ولوو، ایویکو، رنو و اسکانیا به عنوان اصلی‌ترین بازیگران در بازار وسایل نقلیه بودند و مان با آنها رقابت می‌کرد. برند تراک‌های TGS و TGX با دو نوع مختلف پیشرانه و سه توان مختلف قرار بود وارد بازار شوند. این پیشرانه‌ها شامل دو نوع 6 سیلندر خطی با حجم 10.5 لیتر و توان خروجی 360 و 400 اسب بخار و یک نوع 12.4 لیتری با حداکثر توان 480 اسب بخار بودند. اما در آن زمان، این تراک‌ها همچنان به نظر قدرتمندی برای رقابت با رقبا تلقی نمی‌شدند.

در زمان معرفی کشنده‌های جدید، با وجود تکنولوژی پیشرفته، دو فیس لیفت قدیمی‌تر نسبت به مدل‌های روز آن زمان ظاهر شدند که برای بسیاری مورد تعجب قرار گرفت. با این حال، مان نتوانست در بازار ایران محصول خود را بازاریابی کرده و حضورش را تنها در نمایشگاه تهران ۱۳۹۵ محدود کرد، تا جادوی این محصول آلمانی در کشورمان ادامه داشته باشد.

قرن جدید با MAN

از سال 1401، با افزایش شدت ورود محصولات اروپایی به کشورمان، شنیده شد که شیران دیزل نیز به ورود مواد دسته دوم و جدید به بازار ایران اقدام کرده است. حتی عکس‌هایی از مدل‌های TGX و TGS این شرکت در حال ورود به گمرک منتشر شده است، که نشان از جدیت و اهمیت این اقدام دارد.

حتی گزارش‌های اخیر نشان می‌دهند که بشری بالغ بر ۱۵۰۰ دستگاه از خودروهای تجاری MAN وارد بازار کشور شده‌اند که ممکن است به احیای دوباره نام این برند در بازار کمک کند. اما باید دید که شرکت شیران دیزل تا چه حد در ارائه خدمات پس از فروش، تامین قطعات و خدمات تعمیراتی برای این خودروها پشتیبانی می‌کند. زیرا ارائه خدمات پس از فروش یکی از عوامل مهم در موفقیت و فروش خودروهای تجاری است، که MAN آن را همواره در کشور ما به یافتن آن دچار مشکل کرده است.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم