به منظور مقابله با کاهش تعداد رانندگان کامیون در آمریکا، شرکت دایملر تراک آماده معرفی فناوری خودران در سال 2027 است. این فناوری به عنوان نسخه پیشرفتهتر از سطح 4 خودرانی شناخته شده و تحت شرایط خاص، بدون نیاز به حضور راننده عمل میکند.
فناوری به نام فرایتلاینر ای-کاسکادیا (Freightliner eCascadia) همچنان در حال توسعه است. اما خودروساز آلمانی برخی از ویژگیهای این فناوری را معرفی کرده است.
این کامیون نمونهای آزمایشی است که بر اساس مدل برقی ای-کاسکدیا ساخته شده و با فناوری خودران از شرکت Torc Robotics تجهیز شده است. این شرکت به عنوان یک زیرمجموعه مستقل از Daimler در زمینه فناوری خودران فعالیت میکند.
گرچه تولید کننده این فناوری اطلاعات دقیق از مشخصات فنی را ارائه نکرده است، اما ویژگیهای مشترک این فناوری با نسخه تولیدی ای-کاسکدیا را اعلام کرده است.
ای-کاسکادیا به عنوان یک کامیون کلاس 8، با دارا بودن مجموعه باتریهای 291 یا 438 کیلووات ساعت، با برد حرکتی 249 یا 370 کیلومتر عرضه میشود.
در حال حاضر نامعلوم است که نمونه آزمایشی از محصول جدید دایملر کدام یک از این باتریها را استفاده میکند، اما از توجه به وجود دوربینها و حسگرهای لیدار و رادار در آن نمونه گزارش شده است. همچنین نصب نوار حسگر در بخش بالایی بدنه این کامیون، علاوه بر جلوگیری از آلودگی با گرد و غبار، بهبودی در آیرودینامیک ایجاد میکند.
برای اطمینان از عملکرد بهتر حسگرها در مواقع اضطراری، پیشبینی شده است که چند باتری 12 ولت اضافه نیز موجود باشد. قطعه محاسبهگر که بین صندلیها نصب شده است، نمونه آزمایشی از نسل جدید تهویه مطبوع مناسب برای این نوع وسایل نقلیه است.
دایملر بیان کرده که کامیونهای خودران باید در مسیرهای کوتاه، با ساختار شارژ باتری مناسب و قابل تکرار عمل کنند. این شرکت در حین ادامه کار روی پروژه خودران، بر امکان تولید انبوه این کامیونها بر اساس یک پلتفرم ماژولار تاکید دارد.
آقای جان او لری، مدیرعامل شعبه آمریکای شمالی شرکت دایلمر، با اعتقاد به اینکه استفاده از فناوری خودران و پیشرانه پاک در یک محصول، میتواند راه حلی مناسب برای چالشهای مشتریان در آینده باشد و حق انتخاب آنها را افزایش دهد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.