
چند ماه پیش، خبری منتشر شد که اعلام کرد دپارتمان انرژی ایالات متحده و تولیدکنندگان کامیونهای کلاس 8 برای طراحی نمونههایی با وزن کمتر، آیرودینامیک بهتر و مصرف سوخت بهینه، همکاری میکنند.
خب، ولوو، نویستار، دایملر و پیتربیلت در طول 18 ماه گذشته در حال کار بر روی کانسپتهای جدید بودهاند. اکنون ولوو اولین شرکتی است که نتیجه کار خود روی پروژه SuperTruck را معرفی میکند.
اطلاعات اعلام شده توسط ولوو حاکی از کاهش 10 درصدی مصرف سوخت در کامیونهای VNL جدید است. با در نظر گرفتن میانگین مصرف سوخت هر کامیون کلاس 8 به تعداد 160 هزار کیلومتر در سال و با مصرف 40 لیتر سوخت بر هر صد کیلومتر، و با فرض هزینه 4 دلار برای هر گالن (یا هر 3.7 لیتر) سوخت دیزل، میتوان نتیجه گرفت که این بهبود عملکرد میتواند تا 5 هزار دلار کاهش هزینه سالانه برای رانندگان به همراه داشته باشد. این تخفیف اقتصادی به ویژه برای شرکتهای حملونقل که فلیت بزرگی از کامیونهای خود را دارند بسیار حائز اهمیت است.

در طراحی ماشین، از شیشههای خمیده جلویی و فاصله کمتر بین سپر و کاپوت استفاده شده است که باعث کاهش ضریب آیرودینامیکی و بهبود کارایی موتور میشود.
با استفاده از پیشرانه D13، میتوانید قدرت بین 405 تا 500 اسب بخار و گشتاور بین 2370 تا 2640 نیوتنمتر را تولید کنید.
به گفته ولوو، این پلتفرم جدید برای انتقال فناوریهای آینده از جمله باتری، سلول-سوخت، و پیشرانه های سازگار با سوختهای تجدیدپذیر مانند هیدروژن، همچنین سامانه خودران کاملا آماده است.
ساختار سامانههای برقی از ۱۲ ولت به ۲۴ ولت تغییر کرده است تا برای تامین نیروی سامانههای ایمنی و دستیار راننده، مشکلی پیش نیاید. این سامانهها شامل تشخیص عابرپیاده و دوچرخهسوار، ترمز اضطراری خودکار و تماس اضطراری E-Call در صورت نیاز به کمک میباشند.

سامانه ADAS، همانند یک دستیار راننده فعال عمل میکند، با قابلیت حفظ حرکت بین خطوط، حفظ فاصله از سایر خودروها و انجام تشخیص خطاهای مربوط به تایرها و کولر پارک، همراه با باتری 24 ولتی است.
کابین این کامیون جدید با استارت دکمهای، نرمافزار MyTruck، تهویه از راه دور، افزایش عایق کابین، کیسه هوای راننده، یخچال بزرگ و تختخواب قابل تبدیل به مبل را فراهم کرده است تا راحتی و آسایش راننده را به حداکثر برساند.