![چرا خودروهای الکتریکی در ایالات متحده بسیار محبوب نیستند]()
آگاهی جهانی از مسائل زیست محیطی و نقش بشر در تغییرات در حال افزایش است. وسایل نقلیه الکتریکی راه حلی برای همه مشکلات آلودگی ناشی از خودروهای احتراقی نیستند، اما می توانند به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از تحرک شهری و روستایی کمک کنند. مانند بسیاری از چیزها، این فناوری دارای مزایا و معایبی است. اما جهان در حال تغییر در آن جهت است، بعضی جاها سریعتر از بقیه.
در میان اقتصادهای بزرگی که صنعت خودرو در آنها محرک اصلی ثروت است، ایالات متحده است. رشد خودروهای برقی در این منطقه نسبت به سایرین کند بوده است و بخش الکتریکی را به یک بازیگر کوچک در صنعت تنزل داده است. فروش به سادگی آنطور که برخی خودروسازان انتظار داشتند بالا نمی رود. چرا اینطور است؟ چهار دلیل اصلی برای بررسی وجود دارد. ماشین های بزرگ، جاده های بزرگ، زیرساخت های بزرگ:
شاسی بلندها و پیکاپ ها در آمریکا متولد شدند. نیاز به فضای بار و کابین بیشتر برای عبور از مناظر وسیع روستایی در خارج از شهرها، آنها را در بین مصرف کنندگان آمریکایی بسیار محبوب کرده است. آمریکایی ها همه چیز بزرگ را دوست دارند و این برای اسب بخار نیز صدق می کند. داشتن یک وسیله نقلیه بزرگ با قدرت زیاد لزوماً به معنای سریع رفتن نیست، بلکه صرفاً داشتن جرات برای طی کردن مسافت های طولانی بدون عرق کردن است. به این ترتیب، هیچ کشور دیگری در جهان با وسایل نقلیه بزرگتر از ایالات متحده وجود ندارد. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
با بررسی اعداد، می بینیم که میانگین وزن یک SUV در ایالات متحده در سال 2023 4969 پوند بود. کامیون ها حتی با 5840 پوند سنگین تر بودند. همانطور که ممکن است تصور کنید، برای جابجایی آن وسایل نقلیه سوخت زیادی مصرف می شود. با این حال، منابع عظیم انرژی موجود در ایالات متحده به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که بدون نگرانی در مورد پر کردن انرژی سفر کنند. اقتصاد آمریکا به شدت مبتنی بر صنعت نفت و بنزین است. به همین دلیل است که ماشینهای عضلانی، ماشینهای پونی، کامیونها و خودروهای شاسی بلند در ایالات متحده بیش از هر جای دیگری رشد کردهاند.
تغییر از سوخت های فسیلی به برق، هم از نظر فیزیکی و هم از نظر فرهنگی، زمان می برد. نصب یک زیرساخت شارژ قابل اعتماد برای پوشش همه مناطق، تلاشی چند ساله خواهد بود. انتقال رانندگان از موتورهای بزرگ به موتورهای الکتریکی کوچکتر ممکن است بیشتر طول بکشد. قیمت در پمپ
در دسترس بودن منابع انرژی در ایالات متحده تأثیر مستقیم و مطلوبی بر قیمت سوخت در سراسر کشور دارد. هزینههای بنزین و گازوئیل بسیار پایینتر از هزینههای بسیاری از مناطقی است که سیاستهای دولت از طریق مالیات بر سوخت، جایگزینهای کمتری برای رانندگی و برق را تشویق میکند.
به عنوان مثال، در فرانسه، میانگین قیمت هر گالن بنزین در فوریه 2024 7.50 دلار بود، در حالی که در ایالات متحده فقط 3.49 دلار بود. با توجه به هزینههای نسبتاً پایین استفاده از یک وسیله نقلیه ICE در ایالات متحده، در حال حاضر انگیزه مالی قوی برای مصرفکنندگان وجود ندارد. قوانین واردات، تولید EV را به یک چالش تبدیل می کند
در نتیجه رقابت فزاینده چین و برنامه های توسعه جهانی آن، دولت ایالات متحده اقداماتی را برای ترویج تولید بومی با قانون کاهش تورم (IRA) انجام داده است. علیرغم نیت خوب برای اقتصاد آمریکا، این مقررات می تواند اثرات منفی بر تولیدکنندگان خودروهای باتری-برقی در داخل کشور داشته باشد. شرکتهایی مانند تسلا، جنرال موتورز، فورد، و استلانتیس، با تلاش برای حذف چین از معادله تولید باتری و تامینکنندگان فلز، ممکن است پس از در نظر گرفتن محدودیتهای زنجیره تامین، کار سختتری برای ساخت محصولات محلی داشته باشند.
فقدان مواد خام رقابتی میتواند IRA را به مانعی برای خودروسازان آمریکایی در تولید BEV تبدیل کند. این یکی دیگر از دلایلی است که مصرف کنندگان تغییر از ICE به خودروهای الکتریکی را به تاخیر می اندازند. 2023 2024 2025 2027 40 درصد مواد خام باتری باید از ایالات متحده یا کشورهایی باشد که آمریکا با آنها توافقنامه تجارت آزاد دارد. از قطعات باتری ساخت چین استفاده نکنید. هیچ فلز باتری در چین استخراج یا پردازش نشده است. 80 درصد مواد خام باتری باید از ایالات متحده یا کشورهایی باشد که آمریکا با آنها قرارداد تجارت آزاد دارد. مناقشه سیاسی:
شهروندان ایالات متحده در حال آماده شدن برای کمپین انتخاباتی هستند که رئیس جمهور بعدی را تعیین می کند. محتمل ترین نامزدها دونالد ترامپ و جو بایدن هستند و خودروهای الکتریکی قرار است به موضوعی کلیدی در نبرد برای کاخ سفید تبدیل شوند. از یک سو، دولت فعلی است که تلاش می کند منافع کشور را با ارتش جمهوری اسلامی ایران تامین کند. از سوی دیگر، لفاظی قوی وجود دارد که به طور خودکار BEV ها را به چین مرتبط می کند. بلاتکلیفی سیاسی برخی از خودروسازان را مجبور میکند تا برنامههای برقیسازی خود را به تأخیر بیندازند و پیامی منفی به مشتریان احتمالی خودروهای الکتریکی ارسال کنند.
نویسنده مقاله، فیلیپه مونوز، متخصص صنعت خودرو در JATO Dynamics است.
شمارههای موتور1 بیشتر: تسلا مدل Y پرفروشترین خودروی جهان برای کرایسلر 300 2023 و هوندا E: پایان دوران برای دو نماد است