![کیا تلوراید 2024 هنوز می داند چگونه عالی باشد]()
به نظر می رسد آخرین شرکت ترجیح می دهد یک صنعت را مختل کند تا اینکه صرفاً چیزی خوب بسازد. اما در سال 2019، کیا هر دو را انجام داد. با تلوراید، کیا یک جیب جدید در بازار SUV های لوکس پیدا کرد و هر خودروساز اصلی دیگری را رها کرد.
به طور خلاصه، OG Telluride از خریداران یک سوال پرسید: واقعاً از یک SUV لوکس چه می خواهید؟ آیا این یک کراس اوور چخماق و نیمه با نشان مناسب است؟ در مورد یک ارابه بزرگ و خوش تیپ با راحتی فوق العاده و آداب جاده ای بی همتا چطور؟ مشخصات سریع 2024 کیا تلوراید SX Prestige X-Pro AWD موتور تنفس طبیعی 3.8 لیتری V-6 خروجی 291 اسب بخار / 262 پوند فوت 0-60 مایل در ساعت 6.7 ثانیه قیمت پایه 54,750 دلار قیمت آزمایشی 55,5 دلار
این لیستهای انتظار کاهش یافتند و سال گذشته، کیا تلوراید را بهروزرسانی کرد تا علاقهمند شود. طراحی مجدد شامل ورق فلزی بهینه شده در بیرون، یک صفحه ابزار دیجیتال جدید در داخل، و چند تریم با ظاهری خشن تر، از جمله این یکی، X-Pro بود.
این حروف نوعی gobbledygook هستند، یک ملغمه الفبایی برای تداعی برند TRD Pro تویوتا و برند Pro4X نیسان. فهمیدیم، کیا: این آفرود است.
من می گویم زمان آن فرا رسیده است.
در طی یک سفر جاده ای 3000 مایلی با آخرین تلورایدی که قرض داشتم، SUV را در سوراخی گیر کردم. من به یک شیار دورافتاده راه افتاده بودم و تلوراید را تا شکمش در شیب گل آلود یخبندان فرو کرده بودم.
دیفرانسیل مرکزی قفل کیا کاری جز ایجاد آتش سوزی یک لاستیک در هر انتهای کامیون و آج های خیابان محور آن لاستیک ها مملو از گل و لای نبود. هیچ راهی برای خروج وجود ندارد. غروب خورشید مرا وادار کرد تا در جادههای خاکی به فارگو برگردم و در نهایت همسرم را شبها و تنها در بیابان سرگردان کرد.
نه بوئنو
وقتی صبح روز بعد دکل یدک کش آفرود رسید، تلوراید در سپر جلو یا عقب جایی برای دریافت قلاب بکسل نداشت، بنابراین یدک کش کیا را با چرخ از کناره بیرون می کشد، اما نه قبل از اینکه من یک یدک کش را ببندم. با ناامیدی احمقانه، ستون های تلوراید را ببندید.
آیا X-Pro من را نجات می داد؟ مزایا: سکوت بی نظیر، آداب جاده ای آسان، نمای بیرونی زیبا
قطعا نه. کامیون را در گل گیر کردم، اما تلوراید قدیمی هیچ دریچه فراری هم نداشت، فقط فرکانس خشمگین چرخش لاستیک ها، موسیقی متنی برای همراهی با بدبختی من. برای قدم گذاشتن جدی در عرصه آفرود، یک X-Pro Telluride باید یک تفاوت قفل در عقب، جعبه انتقال با برد کم، یک اینچ دیگر فاصله از سطح زمین، و لاستیکهای آفرود بسیار جذاب را ارائه دهد.
این Telluride هیچ یک از آن خوبی ها را ندارد.
حداقل کیا به تصویری که نشانش را تداعی می کند متمایل شد. کمی. X-Pro ظرفیت یدک کشی را افزایش می دهد (تا 5500 پوند، تنها ده درصد افزایش نسبت به سایر تلورایدهای AWD)، فاصله کمی از سطح زمین (0.4 اینچ) و مجموعه ای از لاستیک های دسته دار Continental Traction Plus. به علاوه مجموعهای از چرخهای 18 اینچی مشکی و برخی دیگر از لهجههای مشکی وجود دارد که تلوراید را به بخشی از آفرودهای بوچ تبدیل میکند، حتی اگر برای KOA مناسبتر از چرخزنی صادقانه باشد.
همانند Tellurides در سراسر محدوده تریم، یک گزینه موتور وجود دارد. تنها 24 سوپاپ 3.8 لیتری V-6 291 اسب بخار و 262 پوند فوت تولید می کند. آن را به یک اتوماتیک هشت سرعته معمولی جفت می کند. سیستم چهار چرخ متحرک در تریم SX Prestige X-Pro با قیمت 55385 دلار عرضه میشود، اما Tellurides ارزانتر همچنان با هر دو چرخ متحرک و جلو در دسترس هستند.
خوشبختانه، فضایل اصلی تلوراید باقی مانده است. این قارههای قلابدار به مدنیت ستارهای کیا آسیب نمیرسانند. Telluride در سرکوب صدای جاده پیشتاز است، بهنظر میرسد با شیشههای ضخیمتر و خاموشکنندهتر صدا نسبت به رقبای لوکس خود از برندهای ژاپنی. این کابین مکانی آرام و آرام برای گذراندن زمان است. برای من، این یک تجمل است.
موتور و گیربکس با ماموریت اصلی تلوراید هماهنگ هستند تا تجربه ای متمدن برای خلبان و مسافران فراهم کنند. این یک پیشرانه نرم در اطراف است. گیربکس مثل اینکه در حال مالیدن یک پد کره گرم بین تعویض دنده است. کمتر از 300 اسب بخار و 275 پوند فوت از صفحه گسترده خارج نمی شود، اما Telluride از آنچه که موتورش می تواند ارائه دهد نهایت استفاده را می کند.
مهندسان کیا نقشه دریچه گاز موتور را کالیبره کردند تا با اولین اینچ از حرکت پدال، یک جهش کوچک خوب از یک توقف ایجاد کنند، و به تلوراید اجازه میدهد از چراغ استاپ بدون اینکه این تصور را ایجاد کند که دارید «شش» را شلاق میزنید، بپرد. Car and Driver سرعت 6.8 ثانیه تا 60 مایل در ساعت را گزارش کرده است که با لوکسو اوت های آلمانی به چالش نمی کشد، اما برای رمپ های بین ایالتی بسیار سریع است.
هنگامی که به سرعت 80 مایل در ساعت رسیدید، موتور صدا و لرزش ناچیزی را به داخل کابین منتقل می کند.
در یک سفر جاده ای 200 مایلی با X-Pro، که بزرگراه های بین ایالتی، محلی، و حتی مسیرهای روستایی را پوشش می داد، دسته عقب تلوراید یک دوچرخه جاده ای 56 سانتی متری، یک کالسکه، یک تخت خواب کامل، چمدان هایی برای دو بزرگسال را بلعید. انواع مختلف تعطیلات آخر هفته با یک نوزاد. حتی یک تکه بزرگ از فضای قابل استفاده باقی مانده بود و هیچ یک از محموله های بسته بندی شده مانع دید من از آینه دید عقب نشد.
بعداً در آخر هفته، سرنشینان ردیف سوم این فضا را برای یک ساعت گردش رفت و برگشت قابل قبول یافتند.
و جنبه های منفی؟ معایب: راحتی صندلی، گواهینامه خارج از جاده، قیمت X-Pro
صندلیهای جلوی تلوراید آنطور که من به یاد میآورم احساس انعطافپذیری یا حمایتی ندارند. پس از حدود چهار ساعت در ترافیک سنگین، با هگزهای دردناک به خانه رسیدم. در سفر 3000 مایلی قبلی ام، پسرم پس از چهار روز کامل رانندگی با خیال راحت به آنجا رسید. شادی بعدی شما ممکن است متفاوت باشد، اما قبل از خرید مقداری زمان واقعی را در صندلی ها بگذرانید.
خوشبختانه، Telluride اصلاحشده دارای روکشهای قابل جابجایی در سپر و قلاب یدککشی است که به راحتی در صندوق عقب قابل دسترسی است، چه برای X-Pro فنر کنید یا نه. و شاید نباید این کار را انجام دهید، مگر اینکه بخواهید مقداری پول در چرخها و روکشهای مشکی فرو کنید، بدون اینکه قابلیتهای SUV را افزایش دهید. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
برای همه افراد دیگر، Telluride SX پایه و سیستم AWD آن قابلیت کافی را ارائه میکنند و صرفهجویی زیادی در هزینه در مقابل تریم X-Pro دارند. اگر در چوبها زندگی میکنید یا اغلب در تپههای اسکی هستید، لاستیکهای زمستانی را با Telluride SX خود عوض کنید یا دکل رقیب را با گزینههای بیشتری برای بیرون کشیدن خود از بانک برف انتخاب کنید.
همه آنچه گفته شد، Telluride هنوز معیاری برای لوکس سایز متوسط و مقرون به صرفه اما نه ارزان است. مزدا فاصله را با CX-70 و -90 کم کرده است، اما کیا کابین ساکتتر، امکانات رفاهی بهتر، آداب جادهای آرام و ارزش کلی بالاتری را ارائه میدهد.
بسیاری دیگر از خودروسازان اصلی ژاپنی هنوز در این بخش که کیا پیشگام بود، عقب نشینی می کنند، و این پاداشی است برای برهم زدن بازار، خوب و واقعی. نظرات رقبا تویوتا گرند هایلندر هیبریدی
اطلاعات بیشتر از کیا EV9 بیشتر اثبات می کند که کیا آن را با خودروهای برقی می کشد در اینجا مدرکی است که پیکاپ کیا اتفاق می افتد