
بازگشت کوراندو به ایران با نسل چهارم
نسل چهارم کوراندو، که با کد اتاق C300 در سال 2019 رونمایی شد، حالا به ایران وارد شده است پس از مدت زمانی از ارائه جهانی آن. قبلاً توسط شرکت "رامک خودرو"وارد بازار ایران میشد، اما از این به بعد توسط شرکت "نورا موتور پارس" به فروش میرسد.

نسخه اول این خودرو در زمستان 1402 به مشتریان تحویل داده شد و جالب اینجاست که مدیران نورا موتور هنوز هیچ اقدامی برای اطلاع رسانی و تبلیغ این خبر انجام ندادهاند. با این حال، شرکت نورا موتور کوراندوی جدید را بهصورت مونتاژی به ایران آورده است و شرکت بهمن موتور هم قصد دارد که این خودروی جذاب را بهصورت کاملاً وارداتی و توسط شرکت زیرمجموعهای که واردکننده خودروهاست، یعنی شرکت "بیام کارز" در ایران عرضه کند.
طراحی سانگ یانگ کوراندو توربو
خودروی نسل جدید سانگ یانگ کوراندو از طرح SIV-2 به عنوان الگوی طراحی الهام گرفته است، که برای اولین بار در سال 2016 معرفی شد. یک ویژگی مهم این خودرو، ابعاد بزرگتر در تمام جهات نسبت به نسخه قبلی کوراندو است. این افزایش ابعاد و افزایش فاصله محور برای راحتی مسافران، به ویژه در صندلی های عقب، بسیار موشکافانه است.

طراحی جلو و عقب خودرو، با شکل عضلانی بخشهای جانبی و طراحی واضح چراغهای جلو و عقب، انطباق گستردهای با الگوهای طراحی رکستون دارد که در نسل جدید آن نمایان است.
کابین و امکانات سانگ یانگ کوراندو توربو
در داخل کابین نسل جدید کوراندو از سانگ یانگ، طراحی دیجیتال جدیدی را نشان میدهد. یک صفحه نمایش لمسی 10.25 اینچی بر روی داشبورد برای سامانه اطلاعات و سرگرمی قرار دارد و همچنین یک صفحه آمپر 9 اینچی نیز در دسترس است.

جدیدترین مدل از خودروی سانگ یانگ کوراندو دارای فناوریهای پیشرفته ایمنی است که شامل 7 ایربگ، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض خطوط، هشدار حرکت خودروی مقابل و دستیار حفظ فاصله ایمنی میشود. این خودرو به عنوان یکی از ایمنترین اتومبیلهای موجود در بازار اعلام شده است، توسط شرکت سازنده کرهای.
مشخصات فنی سانگ یانگ کوراندو توربو
خودروی معرفی شده دارای دو گزینه پیشرانه است که هر دو با استانداردهای آلایندگی یورو 6 سازگار هستند. گزینه اول یک پیشرانه بنزینی جدید با ظرفیت 1.5 لیتری و توربو است که توان 163 اسب بخار ارائه میدهد. این پیشرانه در دورشمار 5550 دور در دقیقه قدرت بیشینه خود را نشان میدهد و گشتاور 280 نیوتنمتر را در محدوده 1500 تا 4500 دور در دقیقه ارائه میدهد.
پیشرانه دوم، که یک موتور 1.6 لیتری توربو دیزل با قدرت 136 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتنمتر در 1500 دور در دقیقه است، برای بازارهایی مانند استرالیا و اروپا طراحی شده است و در بازار ایران موجود نیست.
گیربکس شش سرعته خودکار آیسین کوراندو توربو، به همراه سیستم چهار چرخ محرک، قدرت را به تمام چرخها منتقل میکند.