![خرابی موتور ولوو نشان میدهد که وقتی بلبرینگهای میله در طول زمان از کار میافتند چه اتفاقی میافتد]()
هنگامی که مردم در مورد خرابی یاتاقان میله صحبت می کنند، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند تخریب فوری و فاجعه بار است که بدون هشدار در داخل موتور رخ می دهد. اما گاهی اوقات خرابی بلبرینگ ممکن است در طول زمان اتفاق بیفتد، تا جایی که موتور می تواند هزاران مایل کار کند قبل از اینکه در نهایت منفجر شود. این دقیقا همان چیزی است که برای این موتور ولوو رخ داده است.
اریک از کانال یوتیوب I Do Cars اخیراً به این 2 لیتری توربوشارژ چهار خطی دست پیدا کرد و آن را از هم جدا کرد تا ببیند دقیقاً چگونه از کار افتاده است. به گفته فروشنده، آن را از یک ولوو XC60 2015 که نیاز به یک موتور جایگزین داشت، خارج شده است. بنابراین هر چه این موتور پنهان می کند، خوب نیست.
از بیرون، این موتور عادی به نظر می رسد. هیچ سوراخی در بلوک یا علائم بیرونی گرمای بیش از حد وجود ندارد. پاره شدن در سر، برخی از تجهیزات لاکشده و تجمع کربن را نشان میدهد - هیچ چیز عجیبی برای موتورهای تزریق مستقیم با این نوع مسافت پیموده شده نیست. اما با بررسی دقیقتر، اریک پوشش نازکی از خمیر نقره را در درههای سر پیدا میکند که نشاندهنده سایش یاتاقان است. دریافت خبرنامه Motor1 امروز ثبت نام کنید
مطمئناً، هنگامی که اریک آن را از بلوک خارج کرد، مقدار بیشتری از آن خمیر فلزی خوب را می توان در ظرف روغن پیدا کرد. او میگوید این موتور احتمالاً برای مدتی کار میکرد قبل از اینکه واقعاً از کار بیفتد، و به مواد یاتاقان زمان زیادی میدهد تا فرسوده شود و باعث خرابی بقیه موتور شود.
در نقطه ای، یاتاقان ها به اندازه کافی دچار مشکل شدند و از کار افتادند، روی میل لنگ چرخیدند و موتور را برای همیشه هدر دادند. یاتاقان های سیلندر سوم در واقع روی هم چرخیدند و باعث تخریب جدی شدند. اریک کمی عمیق تر به نظر می رسد و تکه های بزرگ فلز را در لوله وانت روغن می یابد. ما مطمئن هستیم که این موتور تا لحظه مرگباری که یاتاقان ها خاموش شدند صدای خوبی داشت.
Teardown بیشتر موتور Teardown نشان می دهد که چرا بسیاری از Jeep EcoDiesel V-6s شکست می خورند Bentley 6.75 لیتری V8 Teardown اثرات فاجعه بار Hydrolock را نشان می دهد