بوگاتی فرصت عالی برای بازگرداندن Straight-Eight را دارد

مقالات خودرویی
بوگاتی فرصت عالی برای بازگرداندن Straight-Eight را داردبوگاتی اولین موتور V-16 تولیدی را از دوران پیش از جنگ روانه بازار خواهد کرد و به گفته این شرکت، مجموعه ای از هایپرکار را برای رونمایی قریب الوقوع تامین می کند. با این حال، یک V-16 علاوه بر تعداد قابل توجه سیلندرها، از نظر عملکردی فقط دو هشت سیلندر مستقیم در میل لنگ به هم وصل شده اند. البته اجرای چنین مفهوم ساده‌ای بسیار پیچیده‌تر است، اما V-16 به بوگاتی این فرصت را می‌دهد تا به گذشته بازگردد. نه تنها اولین خودروی تولیدی V-16 را پس از نزدیک به صد سال، بلکه اولین خودروی متوالی هشت در دهه‌های اخیر را نیز خواهد ساخت. بوگاتی قبل از جنگ - شرکتی که ما امروز نمی شناسیم - به خاطر موتورهای هشت گانه اش معروف بود. آنها با دور بالا، جابه‌جایی کوچک و اغلب سوپرشارژ، برخی از قوی‌ترین پیشرانه‌های آن دوران را تشکیل دادند. شاید تصور این که این موتورها چگونه بودند دشوار باشد اگر کپی های تقریباً دقیق هنوز توسط شرکتی به نام Pur Sang ساخته نشده باشند. جی لنو چند ویدیو گرفته است که در آن کالاهای پور سانگ را شلاق می زند. Straight-eight صدای منحصر به فردی تولید می کند، اما دلیل خوبی وجود دارد که چرا آنها از تولید خارج شدند. پاسخ کوتاه این است که V-8 ها در اکثر موارد به دلایل بسته بندی، وزن و هزینه بهتر کار می کنند. شرکت‌هایی که به راست هشت پایبند بودند، مانند پاکارد، حتی در دهه 1950 نیز قدیمی به حساب می‌آمدند. پاسخ طولانی این است که میل لنگ و میل بادامک در مقایسه با V-8 بسیار بلند و سست می شوند. شرکت ها در گذشته این مشکل را به روش های مختلفی حل کردند. به عنوان مثال، آنها میل بادامک ها را از مرکز موتور می راندند، که نیروها را در طول محورها ثابت نگه می داشت. آنها همچنین موتورها را طوری پیکربندی کردند که سوراخ‌های کوچک و ضربات طولانی داشته باشند تا ژورنال‌ها و وزنه‌های تعادل میل لنگ را تا حد ممکن نزدیک به خط مرکزی میل لنگ نگه دارند. یک بوگاتی تیپ 35 با هشت موتور مستقیم. در آن زمان هنوز سوء تفاهمات اساسی در مورد ساخت موتور وجود داشت، که گفتن آن در گذشته آسان است. به عنوان مثال، برخی از هشت‌های راست یاتاقانی برای پشتیبانی از هر پرتاب میل لنگ، که هر موتور مدرن دارای آن است، نداشتند. به طور خلاصه، موتور احتراق داخلی تا زمانی که خط مستقیم هشت رها شد، به بلوغ کامل نرسیده بود. بوگاتی ریماک مدرن به وضوح بسیاری از این مشکلات را حل کرده است، زیرا بسیاری از آنها به همین ترتیب W-16 را دچار مشکل کردند. بدیهی است که ساخت این موتور جدید به سادگی دو برابر کردن طراحی قدیمی بوگاتی یا تغییر معماری W-16 موجود نیست. مطمئناً، ممکن است بتوانید از پیستون‌ها، و شاید سخت‌افزار فرعی W-16 استفاده کنید، اما نمی‌توانید بدون اطلاع دقیق از پروژه، بدانید چه چیزی می‌تواند انجام شود. به همین ترتیب، در حالی که یک خودروی هشت سیلندر ممکن است امکان پذیر باشد و بخشی کلیدی از میراث بوگاتی است، مشخص نیست که آیا یک خودروی هشت سیلندر، حتی در یک پیکربندی عجیب، دیگر برای بوگاتی مناسب است یا خیر. به خاطر داشته باشید که تجسم مدرن این شرکت تاکنون تنها خودروهای شانزده سیلندر تولید کرده است. افزودن یک مدل هشت ردیف پایین تر زیر خودروی V-16 ممکن است حجم فروش بوگاتی را افزایش دهد، اما در نهایت به اعتبار والای این برند آسیب می رساند. اما هنوز هیچ کس برای بازگشت به دوران شکوه شرکتی مانند بوگاتی اکنون مجهزتر نبوده است. مطمئناً ممکن است از منظر بازاریابی منطقی نباشد، اما یک هشت خط جدید برای اولین بار در دهه‌ها، روزهای شکوه احتراق داخلی را به همه یادآوری می‌کند و به علاقه‌مندان عادی امیدواری می‌دهد که آینده‌ای برای فناوری نوستالژیک وجود دارد. محاسبات بیشتر اخبار موتور بوگاتی نشان می دهد که موتور V-16 بوگاتی می تواند تا 9500 دور در دقیقه بچرخد بوگاتی تأیید می کند که V16 هیبریدی جدید جایگزین W16 خواهد شد.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم