کارت سوخت آزاد جایگاه داران

مقالات خودرویی

اختصاص کارت سوخت مازاد براساس میزان فروش و تردد

در اسفند ماه سال 1402، علی‌اکبر عرب‌عامری، مدیر عملیات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که کارت سوخت جایگاه‌ها در ایام نوروز افزایش خواهد یافت. او بیان کرد که این افزایش در تعداد کارت سوخت برای جلوگیری از مشکلات بعدی صورت می‌گیرد و تعداد مازاد کارت سوخت باید از کارت‌های آزاد جایگاه تأمین شود. همچنین، به دلیل تردد بیشتر در جایگاه‌ها و مسیرهای پرتردد، تعداد کارت سوخت نیز افزایش خواهد یافت.

در ماه گذشته، تعداد کارت‌های سوخت برای جایگاه‌ها به جز برخی از جایگاه‌های تهران افزایش نیافت. هر کارت سوخت با ظرفیت 7 هزار لیتر، برای پاسخگویی به 200 خودرو برای سوخت‌گیری استفاده می‌شود. میزان کارت‌های سوخت براساس فروش‌های گذشته محاسبه می‌شود و به این ترتیب کارت‌ها به جایگاه‌ها اختصاص داده می‌شود. تمامی جایگاه‌ها با استفاده از کارت‌های سوخت پاسخگو هستند، بنابراین هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد و کارت‌های اضافی نیز به جایگاه‌ها تخصیص داده خواهند شد.

او بیان کرد که کارت سوخت فقط در پایانه یک منطقه در تهران قابل استفاده است و در دیگر نقاط قابل استفاده نیست.

افزایش تعداد کارت سوخت جایگاه‌ها در نوروز

در یک برنامه تلویزیونی، در تاریخ اسفند ماه ۱۴۰۲، رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت، به افزایش حجم سفرها در ایام نوروز و افزایش میزان مصرف بنزین اشاره کرد. وی بیان کرد که در این دوره از سال، نیاز به کارت‌های سوخت در جایگاه‌های سوخت در سراسر کشور افزایش می‌یابد. با توجه به افزایش فروش و تعداد جایگاه‌های سوخت در این مدت، تعداد کارت‌های آزاد نیز افزایش خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که این افزایش بین 20 تا 40 درصد خواهد بود.

محدودیتی در سوخت‌گیری وجود ندارد

در مراسم طرح کیفی سازی نفت کوره و تولید کک سوزنی با استفاده از دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت در تاریخ شهریور 1402، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، اعلام کرد که محدودیتی برای سوخت‌گیری در جایگاه‌ها وجود ندارد. او اظهار کرد که با توجه به اینکه کارت سوخت در اختیار همه مردم قرار دارد، کارتی به عنوان کارت اضطرار در جایگاه‌های سوخت پیش‌بینی شده است.

تعداد کارت‌های جایگاه‌ها افزایش یافته است و اما اهمیت دارد که ما به کنترل تراکنش‌های انجام شده با این کارت‌ها توجه ویژه داشته باشیم. زیرا هر چه تعداد کارت‌های جایگاه‌ها بیشتر شود، باید به مدیریت و کنترل دقیق‌تری داشته باشیم، تا با توجه به نرخ دوم با کارت اعتبار، مردم برای استفاده از کارت‌های خود تشویق شوند. همچنین کارت‌های سوخت شخصی، با سهمیه 210 لیتر، امکان استفاده از کارت‌های جایگاه را در موارد اضطراری فراهم می‌کنند. باید یک فرهنگ استفاده متعادل از این کارت‌ها ایجاد کنیم تا به چالشی در این حوزه برنخوریم.

جایگاه‌داران نقشی در تعیین تعداد کارت‌های آزاد ندارند

در ماه شهریور 1402، اسدالله قلیزاده، رئیس انجمن جایگاهداران کشور، اعلام کرد که هر جایگاه سوخت باید حداقل یک کارت آزاد داشته باشد. او به مشکلات موجود در صنعت سوختگیری اشاره کرد و نیاز به همت و همکاری برای برطرف کردن این مشکلات را تأکید کرد. در این زمینه، از مردم و کارکنان جایگاه‌ها خواست تا از کارت سوخت شخصی خود استفاده کنند و منتظر کارت آزاد جایگاه نشوند. او بیان کرد که همدلی و تعامل بین اعضای این صنف و مردم می‌تواند به کاهش مشکلات کمک کند و باید برای تحقق مصوبات مجلس تلاش بیشتری شود.

اخطار شرکت نفت به جایگاه های بدون کارت

در مرداد ماه سال ۱۴۰۲، جلیل سالاری، معاون وزیر نفت، اعلام کرد که یک کارگروه نظارت بر جایگاه‌های عرضه سوخت تشکیل داده‌اند. این کارگروه بازدیدهای منظم از جایگاه‌ها انجام می‌دهد و به جایگاه‌هایی که ادعا می‌کنند کارت سوخت ندارند، اخطار می‌دهند. وی بیان کرد که هر جایگاه بر اساس نیاز خود و ترددهای خود کارت آزاد سوخت دریافت کرده و از این رو، توقف سوخت‌رسانی به دلیل نبود کارت آزاد، قابل قبول نیست.

جلیل سالاری؛ مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش

به‌طور کنونی، تقریباً 75 درصد از تأمین بنزین از طریق کارت سوخت شخصی انجام می‌شود که باید بر اساس قوانین پیش‌بینی شده، تا پایان شهریور 1402 به 90 درصد افزایش یابد.

حذف کارت سوخت جایگاه طبق فروش است

در تاریخ 1402، مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت، آقای صادقی، اعلام کرد که مالکان خودروهای نوپلاک که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، باید به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنند تا وضعیت کارت خود را بررسی کنند. کارت‌های سوختی که در جایگاه‌ها باقی مانده‌اند، تا سه ماه نگهداری می‌شوند و مالک با ارائه مدارک، کارت خود و کد ملی، این کارت را دریافت می‌کند. افراد می‌توانند از وضعیت درخواست خود برای کارت هوشمند سوخت در درگاه post.ir استفاده کنند یا با تماس به سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان با شماره 09627 اطلاعات مورد نیاز را بگیرند. برای اطمینان از امنیت کارت هوشمند سوخت، انجام رمزگذاری از طریق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی توصیه شده و در صورت فراموشی رمز، می‌توان به نواحی شرکت در اولین فرصت در دسترس رسید.

وی توضیح داد که حذف کارت سوخت جایگاه‌داران بر اساس میزان فروش انجام می‌شود. به این ترتیب، جایگاه‌های سوختی که فروش کمتری دارند، یک کارت اختصاص می‌یابد. جایگاه‌های پرفروش همچنان یک سکو و یک کارت را برای خود دارند. این روند در مراکز شهری نیز به همین شکل ادامه پیدا می‌کند، به این معنی که هر سکو یک کارت سوخت دارد.

حذف تدریجی کارت آزاد جایگاه تا شهریور 1402

تیر 1402: علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، اعلام کرد که بر اساس قانون بودجه سال 1402، وزارت نفت موظف شده است که سیستم استفاده از کارت شخصی برای خودروهای بنزینی و نفت گازسوز را تا پایان شهریورماه به 90 درصد و 95 درصد، به ترتیب، پیاده سازی کند. او اظهار کرد که پس از اطلاع‌رسانی‌های لازم در سراسر کشور، تمامی کارت‌های سوخت که مردم درخواست داده بودند، آماده و از طریق پست به آنها ارسال شده‌اند.

در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی، هر دو سهمیه نرخ اول 1500 تومانی و سهمیه اعتباری نرخ دوم 3000 تومانی همچنان معتبر است و هیچ تغییری در اعداد سهمیه‌ها اعمال نشده است. افراد می‌توانند از سهمیه‌های موجود در کارت سوخت خود به همان شکل استفاده کنند.

کاهش کارت آزاد جایگاه داران تا شهریور 1402

بر طبق اظهارات وی، بهبود نظام توزیع بنزین به دلیل این است که از طریق فرآیندهای داده‌ای می‌توان تشخیص داد که کدام گروه خودرویی باید چه اقداماتی انجام دهد هنگام پر کردن سوخت با استفاده از کارت شخصی. همچنین استفاده از کارت‌های جایگاه اضطراری تنها داخل جایگاه‌ها ممکن است به صورت اضطراری انجام شود و نادیده گرفتن این نکته که کدام خودرو سوخت می‌گیرد، موجب ایجاد نابهنگامی‌ها می‌شود. بنابراین، بهبودی در ساماندهی کارت‌های جایگاه داخل جایگاه‌ها ضروری است. همچنین، در صورت عدم حضور کارت شخصی، انبارداری کارت‌های جایگاه اضطراری یا جایگاهی مورد نیاز است، تا در شرایط اضطراری بتوان به تعداد کافی کارت‌ها در جایگاه قرار داد.

نژادعلی اعلام کرد که از سال 1386 که سامانه هوشمند سوخت راه‌اندازی شد، کارت‌های سوخت صرفا به عنوان راه‌حل اضطراری در نظر گرفته می‌شدند. او اظهار کرد که بند ه تبصره 14 قانون بودجه امسال نیز به همین موضوع اشاره دارد و بیشتر افراد کارت سوخت شخصی خود را همراه دارند. با این حال، با توجه به تعداد بالای توزیع کارت‌ها در هر جایگاه، کارت‌های اضطراری در داخل جایگاه‌ها قرار می‌گیرند و این فرآیند به تدریج به ساماندهی می‌پردازد.

سهمیه آزاد کارت‌های شخصی باید افزایش یابد

در تیر ماه ۱۴۰۲، ابراهیم الباجی، رئیس انجمن صنفی جایگاه‌داران سوخت، خواستار افزایش سهمیه آزاد کارت‌های سوخت شخصی شد. او اظهار کرد که اعمال محدودیت‌هایی بر روی کارت‌های سوخت آزاد، باعث بروز مشکلاتی شده و زمان استفاده از سوخت را افزایش داده است.

بنا به گفته‌های ارسال‌کننده، در حال حاضر هر جایگاه یا سکوی سوخت تنها یک کارت سوخت آزاد دارد که سریعاً تقاضای مردم از آن سهمیه را خالی می‌کند. این موضوع باعث ایجاد محدودیت و مشکلات برای مردم و جایگاه‌ها می‌شود. سهمیه ۶۰ لیتری ۱۵۰۰ تومانی و سهمیه ۱۵۰ لیتری برای خودروها کمتر از نیاز بسیاری از مردم است و بنابراین مردم در تلاش برای استفاده از سوخت آزاد هستند و این موضوع باعث ایجاد صف و ترافیک در جایگاه‌ها شده است. برای حل این مشکلات، نیاز به بازنگری و اصلاح در سیاست‌های مدیریت کارت‌های سوخت است و این امر می‌تواند به حل مسائل ترافیکی و افزایش رضایت مردم کمک کند.

آقای الباجی پیشنهاد داد که بیشتر سهمیه آزاد کارت‌های سوخت شخصی صرف شود تا حداقل ۱۵۰ لیتر فرمایش داده شود و این میتواند در کاهش مشکلاتی که به دلیل نبود سوخت در جایگاه‌ها پیش می‌آید، موثر باشد. او همچنین توصیه کرده که تعداد کارت‌های آزاد سوخت در جایگاه‌ها افزایش یابد تا خدمات بهتری برای مردم فراهم شود.

کارت سوخت آزاد حذف نشده اما کم شده!

در ماه تیر 1402، جواد اوجی، وزیر نفت، به یادآوری وضعیت کارت سوخت آزاد در پمپ بنزین‌ها پاسخ داد. او اعلام کرد که سهیمه آزاد سوخت برای 19 میلیون خودرو و کارت سوختی‌ها از شهریور 1401 به 150 لیتر در ماه کاهش یافته است. افراد می‌توانند هم از کارت سوخت شخصی خود و هم از کارت سوخت جایگاه‌های سوخت استفاده کنند.

وزیر نفت اظهار کرد: ما هرگز کارت سوخت آزاد را قطع نکرده‌ایم، بلکه تعداد آن‌ها را کاهش داده‌ایم تا مردم به تدریج به استفاده از سهمیه خود عادت کنند. این اقدام منجر به رشد نزدیک به 50 درصد در استفاده از سهمیه خودشان شده است. بنابراین هرگز گزارشی از قطعی کارت سوخت آزاد در دسترس نبوده و در صورت وجود، اطلاع‌رسانی خواهد شد تا اقدامات لازم انجام شود.

حذف کارت سوخت جایگاه داران براساس میزان فروش

در خرداد ماه سال 1402، محمد صادقی، مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، درباره حذف کارت سوخت جایگاه‌های سوختگیری توضیحاتی ارائه داد. او توضیح داد که حذف کارت سوخت بر اساس میزان فروش سوخت در هر جایگاه تعیین می‌شود. به این ترتیب، جایگاه‌هایی که مقدار کمتری سوخت فروش می‌کنند، یک کارت سوخت در اختیار خواهند داشت، در حالی که جایگاه‌های پرفروش همچنان یک سکو و یک کارت سوخت را حفظ خواهند کرد. همچنین، در مراکز شهری، هر سکو به یک کارت سوخت مجازی متصل خواهند بود. در صورت افزایش تقاضا برای سوخت در یک جایگاه خاص، امکان اختصاص اضافی کارت‌های اضطراری به آن جایگاه وجود دارد.

محمد صادقی؛ مدیر سامانه هوشمند کارت سوخت

اگر افراد بدون کارت سوخت هستند، می‌توانند از جایگاه‌داران درخواست کارت اضطراری کنند، اما اگر جایگاه‌دار نتواند کمک کند یا شارژ کارت جایگاه تمام شود، می‌توانند با شماره 09627 تماس بگیرند. جایگاه‌داران همچنین می‌توانند از شرکت پخش منطقه خود، درخواست کارت سوخت یدکی کنند.

آقای صادقی اعلام کرد که زمان اجرای طرح کاهش تعداد کارت‌های سوخت جایگاه‌داران هنوز مشخص نیست. این طرح با هدف جلوگیری از قاچاق سوخت طراحی شده است و در قانون بودجه نیز الزام استفاده از کارت سوخت شخصی تأکید شده است.

یک کارت سوخت آزاد برای جایگاه‌ داران از مرداد 1402

در ماه خرداد سال 1402، رضا نواز، سخنگوی اتحادیه صاحب‌اندیشان صنعت سوخت کشور، درباره پیشرفت‌های مثبت طرح ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها توضیحاتی ارائه کرد. او به نحوه پذیرش بی‌نظیر مردم از استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین آزاد اشاره کرد و ابراز کرد که مردم به ویژه در شهرهای بزرگ، همت بالایی برای اجرای قانون بودجه سال 1402 در خصوص مدیریت و ساماندهی کارت سوخت جایگاه‌ها داشته‌اند. او اعلام کرد که استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین آزاد نسبت به گذشته حدود 10 برابر افزایش یافته است و این روند در حال ادامه است.

رضا نواز؛ سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور

با توجه به قانون بودجه، استفاده از کارت سوخت شخصی باید تا پایان شهریور امسال به 90 درصد برسد. بنابراین، به نظر می‌رسد که تا پایان مردادماه، هر جایگاه تنها یک کارت سوخت برای بنزین آزاد داشته باشد. پرسنل جایگاه‌ها و مردم در اجرای این طرح به خوبی همکاری کرده‌اند و آگاهی آن‌ها افزایش یافته است. اهمیت استفاده از کارت سوخت شخصی برای بنزین آزاد به خوبی مورد تأکید قرار گرفته است، زیرا کارت سوخت جایگاه‌ها برای موارد اضطراری به کاربران ارائه می‌شود.

او توضیح داد که اجرای نظام کارت سوخت برای جایگاه‌های سوخت و الزام خودروها به استفاده از کارت سوخت فردی، اطلاعات مهمی را به مسئولین ارائه می‌دهد تا بتوانند بهتر از پیش کنترل و مدیریت مصرف سوخت را انجام دهند. در آغاز اجرای این طرح، تغییر عادت استفاده از کارت سوخت جایگاه‌ها دشوار بود اما اکنون استفاده از کارت سوخت شخصی در حال افزایش است و امیدواریم که این طرح با موفقیت ادامه یابد. انتشار تند کارت‌های سوخت تک‌کارتی، امیدواریم که مشکلات پیش رو در این راه به بهترین شکل ممکن رفع شود.

افزایش استفاده از کارت شخصی با حذف کارت آزاد

در تاریخ ژوئن 2023، علی‌اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، اظهار کرد که با توجه به افزایش استفاده از کارت سوخت شخصی، دولت وظیفه تولید کارت‌های سوخت را بر عهده دارد. او افزود که استفاده از کارت آزاد جایگاه‌داران منجر به عدم شفافیت در مصرف سوخت شده و اطلاعات دقیقی در این زمینه موجود نیست. بنابراین، تصمیم گرفته‌ایم به سوی شفافیت در آمار مصرف سوخت حرکت کنیم و این اقدام می‌تواند روند تصمیم‌گیری در دولت را بهبود بخشد.

امکان تهیه کارت سوخت المثنی در کشور فراهم است و در حال حاضر 380 کارت سوخت المثنی در صف انتظار برای صدور قرار دارند. ایستگاه‌های توزیع CNG در کشور بیش از 12 میلیون مترمکعب ظرفیت خالی دارند که با تبلیغات و آموزش‌های مرتبط، استفاده از این نوع سوخت پاک را افزایش می‌دهند.

علی‌اکبر نژادعلی؛ مدیرعامل شرکت ملی پخش

بر اساس بند ح تبصره ۱۴ در قالب بودجه ۱۴۰۲، آقای نژادعلی اظهار نمود که وزارت نفت موظف است برای بهبود نظام توزیع بنزین و نفت‌گاز در کشور و کاهش قاچاق سوخت، اقدامات لازم را از طریق شرکت‌های وابسته به خود انجام دهد. این اقدام شامل الزام خودروهای بنزینی به استفاده از کارت سوخت شخصی برای ۹۰ درصد و خودروهای نفت‌گازسوز برای ۹۵ درصد از خودروها می‌شود. به منظور اجرای این برنامه، طرح ساماندهی کارت‌های اضطراری در جایگاه‌های سوخت کشور آغاز شده و اطلاع‌رسانی لازم انجام شده است. به دلیل حجم بالای مراجعات به جایگاه‌های سوخت، تعداد منطقی از کارت‌های اضطراری به جایگاه‌ها تخصیص یافته است.

در سراسر کشور، از جمله جایگاه‌های مرزی، کارت‌های هوشمند سوخت آزاد اضطراری به مقدار کافی موجود است. ما توانستیم چالش دسترسی به کارت‌های هوشمند سوخت را که سال گذشته وجود داشت، برطرف کنیم و تا پایان سال ۱۴۰۱، کارت سوخت برای تمام خودروها در کشور صادر کرده و در دسترس مردم قرار داده‌ایم.

توضیحاتی درباره حذف کارت سوخت بنزین

در ماه اردیبهشت 1402، رضا نواز، سخنگوی صنف جایگاه‌داران اعلام کرد که با آغاز طرح جمع‌آوری و ساماندهی کارت‌های سوخت آزاد، استفاده از کارت سوخت شخصی با نرخ آزاد (3000 تومانی) رشد چشمگیری پیدا کرده است. این افزایش چهار برابری نسبت به زمان قبل از اجرای طرح است. پیش‌بینی می‌شود که استفاده از کارت سوخت شخصی در سوخت‌گیری با نرخ آزاد، در ماه جاری و ماه آینده به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت و این روند به سمت افزایش ادامه خواهد داشت. توقع می‌رود که دارندگان کارت سوخت برای کاهش صفوف از این کارت بیشتر استفاده کنند.

بنا به گفته سخنگوی جایگاه‌داران، حدود 90 درصد از مردم در حال حاضر دارای کارت سوخت شخصی هستند. صدور کارت سوخت المثنی نیز در حال انجام است و همکاری مردم در اجرای این طرح بسیار خوب است. طبق این طرح، در کلانشهرها دو کارت سوخت آزاد برای هر سکو در جایگاه‌های پرتردد و یک کارت آزاد در بقیه نقاط در دسترس است. همچنین، در هر جایگاه سوخت حداقل یک کارت سوخت آزاد موجود است. البته مدل‌های بومی در استان‌های مرزی در حال اجرا قرار دارند.

به بیان آقای نواز، برخی جایگاه‌ها وجود دارند که امکان استفاده از کارت سوخت آزاد را به مردم نمی‌دهند. این محدودیت به دلایل مختلفی از جمله محدودیت تعداد سوخت‌گیری در یک روز و تا 8000 لیتر سوخت با هر کارت آزاد مرتبط است. همچنین، در برخی موارد، کارت سوخت آزاد توسط متقاضیان استفاده شده ولی جایگاه اعلام می‌کند که امکان استفاده برای متقاضیان جدید وجود ندارد. این مسائل در حال حل شدن هستند.

وی بیان کرد که همه پرسنل جایگاه‌های سوخت باید در صورت تقاضای مردم، کارت آزاد سوخت‌گیری را ارائه دهند. اگر مردم در جایگاهی بدون ارائه کارت آزاد سوخت‌گیری مواجه شدند، می‌توانند این موضوع را به شماره‌های 09627 و 021775226780 گزارش دهند تا به سرعت رسیدگی شود. انتظار می‌رود که افراد با داشتن کارت سوخت شخصی، از استفاده از کارت آزاد در جایگاه‌ها خودداری کنند تا افرادی که کارت سوخت شخصی ندارند، بتوانند از این کارت‌ها استفاده کنند و به وجود آمدن صف و تأخیر در زمان سوخت‌گیری از جانب دیگران جلوگیری شود.

حذف کارت سوخت جایگاه داران صحت دارد؟

در فروردین 1402، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، اطلاعیه‌ای منتشر کرد در خصوص کارت‌های اضطراری جایگاه‌های سوخت.

«استفاده از کارت‌های شخصی سوخت و کارت‌های جایگاه برای مالکان خودروها در تمامی جایگاه‌های سوخت کشور بدون هیچ محدودیتی امکان‌پذیر است. تحویل سوخت تنها با استفاده از کارت هوشمند سوخت در تمامی کانال‌های توزیعی صورت می‌گیرد، و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران توصیه می‌کند که به منظور بهبود نظام توزیع، از کارت‌های شخصی سوخت استفاده شود.»

حذف کارت سوخت جایگاه داران

در تمامی ایستگاه‌های پمپ بنزین تعداد کارت‌های پمپ واقعی وجود دارد که برای استفاده هموطنان در دسترس است. به منظور تشویق هموطنان به استفاده از این کارت‌ها با هدف اجرای قوانین مجلس، کارت‌های اضطراری برای ایستگاه‌های پمپ بنزین بهبود خواهند یافت.

به هموطنان عزیز توصیه می‌شود که در صورت مفقودی کارت سوخت، به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و درخواست صدور المثنی کارت را ثبت کنند. افرادی که هنوز کارت هوشمند سوخت خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند از طریق سایتهای و یا با تماس به سامانه پاسخگوئی 09627 اطلاعات بیشتری کسب کنند.

دلیل جمع‌ آوری کارت سوخت آزاد جایگاه‌ داران

در فروردین 1402، علی زیار، معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، توضیحاتی درباره سیستم سهمیه بنزین و موضوع جمع‌آوری کارت‌های سوخت در جایگاه‌ها ارائه کرد.

به گفتهٔ او، هیچ تغییری در سیاست قیمت‌گذاری بنزین و تقسیم‌بندی سهمیه وقوع نخواهد پذیرفت و هدف حذف کارت‌های سوخت مبنا بر بهینه‌سازی مصرف سوخت است. او بیان کرد که هنگام استفاده از کارت جایگاه، اطلاعات مصرف به‌صورت مناسبی ثبت نمی‌شود، اما با استفاده از کارت‌های سوخت در دسترس عموم، بهبود مدیریت مصرف امکان‌پذیر است. در حال حاضر، هر ماه ۶۰ لیتر سوخت به کارت‌های سوخت واریز شده و با نرخ ۱,۵۰۰ تومان برای بنزین استفاده می‌شود. این امکان وجود دارد که مردم با قیمت ۳ هزار تومان، ۱۵۰ لیتر بنزین را بهره‌مند شوند. او اظهار کرد که موضوع بنزین و کارت‌های سوخت به هیچ وجه یک مسئله نیست.

علی زیار؛ قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش

بهینه‌سازی و بازنویسی شده:

باید توجه داشت که تمامی کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شوند، بلکه تعداد آن‌ها کاهش می‌یابد، و افرادی که کارت خود را همراه ندارند یا آن را فراموش کرده‌اند، می‌توانند از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها استفاده کنند. این فرایند با هدف ایجاد فرهنگ استفاده از کارت سوخت ترویج شده تا مدیریت بهتری بر مصرف سوخت در کشور داشته باشیم. سامانه هوشمند دارای امکانات متنوعی است که به ما در مدیریت مصرف کمک می‌کند و اطلاعات به دست آمده از آن، ما را قادر می‌سازد برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهیم و در حوزه‌های مختلفی از جمله مبارزه با قاچاق سوخت و برنامه‌ریزی برای تولید و مدیریت مصرف، موفقیت‌های بزرگی کسب کنیم.

آقای زیار بیان کرد که بعد از تعطیلی سامانه هوشمند سوخت در دولت قبل، داده‌های مربوط به مصرف سوخت فراموش شد. افراد به عدم استفاده از کارت‌های سوخت خود عادت کردند و حالا نیاز به ایجاد فرهنگ استفاده از این کارت‌ها در ایستگاه‌های سوخت داریم. این فرهنگ سازی لازم است تا بتوانیم داده‌های مربوط به مصرف سوخت را در سامانه ثبت کرده و آن‌ها را برای تحلیل‌های موثر در زمینه تولید، مصرف و برنامه‌ریزی آینده بهتر بهره بریم.


اخبار کارت هوشمند سوخت

برای اطلاعات دقیق‌تر درباره ثبت‌نام کارت سوخت المثنی، مدارک لازم برای این ثبت‌نام، روند پیگیری کارت‌سوخت ماشین یا موتورسیکلت، استعلام از شرکت پست، دریافت و تغییر رمز کارت و راهنمایی در مورد بازیابی رمز در صورت فراموشی، لطفا مقالات زیر را مطالعه نمایید.

اخبار بنزین در ایران

مهم‌ترین خبرهای مربوط به سهمیه بنزین شامل فرایند ورود سهمیه ماهانه بنزین، قیمت جدید بنزین، میزان مصرف سوخت در ایران، و آمار مصرف سالانه بنزین را در مقالات زیر مطالعه کنید:

اخبار سهمیه سوخت خودرو

در مقالات پیشنهادی زیر، به موضوعات مهمی مانند تغییرات جدید در سهمیه سوخت تاکسی‌های بنزینی و دوگانه‌سوز، سهمیه سوخت وانت‌بارها و نیز سهمیه بصری بنزین برای تاکسی‌های آنلاین پرداخته شده است. با مطالعه این مقالات، اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست خواهید آورد:

  •  

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ