
با افزایش استانداردهای آلایندگی، تولید خودروهای سوپراسپرت به چالشی بزرگ تبدیل میشود. شرکتهای حتی با محدودیتهای تولید به جز نصب پیشرانه برقی، راه حل دیگری برای پاسخ به نیازهای بازار ندارند. در این مواقع، سامانه هیبرید به تولیدکنندگان خودروی سوپراسپرت کمک میکند. به عنوان مثال، فراری مدل 296GTB و 296GTS را با سامانه هیبرید به بازار عرضه کرده است.
نسخه مسابقهای این خودرو، یعنی 296 Challenge، از پیشرانه هیبرید بهرهبرداری نمیکند. این خودرو به هر حال قادر به دریافت مجوز شمارهگذاری و تردد در معابر عمومی نیست. واقعیت این است که فراری 296 Challenge برای شرکت در Ferrari Challenge Trofeo Pirelli طراحی شده است. این خودرو به عنوان جانشین نماینده هشتم فراری و جایگزین 488 Challenge Evo، در این رقابتها حضور خواهد داشت.
خودرو فراری 296 GTB با موتور 3 لیتری توئین توربوشارژ، که در مسابقات 2023 نیز حضور داشته است، بزرگترین چلنج آن است.

موتور شش سیلندر این پیشرانه، با حذف محدودیتهای مربوط به استانداردهای آلایندگی، توانایی تولید 700 اسببخار قدرت و 740 نیوتنمتر گشتاور را دارد. نسخه هیبرید این مدل حتی با قدرت بیشتری تا 830 اسببخار میتواند عمل کند.
با ارائه این مدل، فراری موفق شد به نسبت 234 اسببخار قدرت بر هر لیتر حجم پیشرانه دست یابد که رکورد جدیدی در این رده به شمار میآید.
خودروی فراری 296 GT3 یکی از اولین خودروهایی است که در رقابت Trofeo Pirelli شرکت کرده و از موتور 6 سیلندر خود با زاویه 120 درجهای استفاده میکند.

ترمزهای کربن-سرامیک، ABS تقویت شده و تایرهای 19 اینچی پیرلی با طراحی منحصر به فرد برای این خودرو مورد استفاده قرار گرفته اند. از آنجا که آیرودینامیک بهبود یافته، بیش از 870 کیلوگرم نیروی فشار در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت بر بدنه این خودرو اعمال می شود.
با 296 چلنج شرکت کننده، رالی Mugello بین 24 تا 30 اکتبر برگزار خواهد شد.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.