
معرفی رنو نیاگارا به عنوان یک پیکاپ دوکابین با قدرت موتور هیبرید، انجام شده است. نام این خودرو شباهت دارد با نیسان ناوارا، که از پلتفرم مشترک با مرسدس بنز X کلاس بهرهمند است.
پیشرانه ی بنزینی مدل نیاگارا شرکت رنو، از طریق محور جلو توانایی حرکت دارد، همچنین موتور الکتریکی نیز توانایی حرکت از طریق محور عقب را داراست. این دو پیشرانه با همکاری، سیستم چهار چرخ محرک را فراهم میکنند تا بتوانند در مسیرهای خاکی و نامسالم حرکت کنند.
خب دقیقهٔ اوّلیهٔ فنّی برای خودروی رنو نیاگارا در دسترس نیست، امّا شرکت سازنده، خودروسازی فرانسوی، ادعا میکند که از طریق موتور برقی، نیازهای نصف مسافت روزانهٔ رانندگی را برآورده میکند. به این ترتیب، خودروی رنو نیاگارا در شرایط معمول بیشتر به عنوان یک خودروی الکتریکی عمل میکند و دیفرانسیل — عقب را به کار میگیرد.

ظرفیت باتری دستگاه اعلام نشده است، اما احتمالاً با باتری قوی و مقرون به صرفه روبرو نیستیم.
با توجه به گزارش شعبه برزیلی نشریه motor1.com، طول بدنه خودروی رنو نیاگارا حدود 4.9 متر است که کوتاهتر از هیوندای سانتاکروز و فورد ماوریک به نظر میرسد. این خودرو بر اساس پلتفرم CMF-B ساخته شده است و از این رو همچون دو رقیب مذکور، یک خودروی شاسیمستقل است.
نمونهای از خودروی رنو نیاگارا که در تصاویر مشاهده میشود، با تایرهای چهارفصل تجهیز شده است. همچنین سه تایر زاپاس برای این خودرو در نظر گرفته شده است؛ یکی روی سقف و دو تای دیگر در محفظه بار نصب شدهاند.

تا به حال رنو نیاگارا فقط به عنوان یک کانسپت معرفی شده است، اما رنو اعلام کرده که نسخه نهایی این مدل را در نیمه اول سال 2024 رونمایی خواهد کرد و به نظر میرسد فروش این خودرو از سال 2027 آغاز خواهد شد.
خودروساز فرانسوی به دنبال رقابت با پیکاپهای اقتصادی در بازار آمریکای لاتین است و احتمالاً محصول خود را تحت نام نیاگارا عرضه خواهد کرد، اما در ایالات متحده احتمالاً این خودرو را زیر نام نیسان نخواهیم دید.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.