با پایان سال ۲۰۲۳ و قطع تولید دو خودروی محبوب دوج، چلنجر و چارجر، دوران خودروهای عضلانی مدرن به پایان میرسد. در طی ۱۵ سال گذشته، این دو خودرو توانستند با فورد ماستنگ رقابت کنند و محبوبیت زیادی داشته باشند. اما با مرور آمار فروش این خودروها در سال آخرین عرضهشان، به نظر میرسد که باید تغییرات سلیقه مشتریان را در نظر بگیریم.
فروش فورد ماستنگ در سه ماهه پایانی 2023 نسبت به مدت مشابه سال 2022، با افزایش 21.2 درصد، به جمعیت 13,290 خریدار رسید. به همین ترتیب، شورولت کامارو نیز توانست با افزایش 15.8 درصدی فروش، تیراژ 6,340 دستگاه بفروش رساند. در مقابل، فروش دوج چلنجر با کاهش 26 درصدی مواجه شده و تنها 9,610 دستگاه فروخته شده است.
با توجه به آمار فروش در سال 2023، مشاهده میشود که دودج چلنجر با فروش 44,960 دستگاه به عنوان یک خودروی پرطرفدار در جایگاه سوم قرار دارد. این عدد فروش به طور قابل توجهی بیشتر از فروش کامارو (31,028 دستگاه) است و به ترتیب، بعد از فورد ماستنگ که با فروش 48,605 دستگاه در جایگاه اول قرار دارد، در جایگاه دوم قرار میگیرد. اما مهم است بدانید که در مقایسه با سال 2022، فروش چلنجر کاهش یافته است.
در سال 2021، دوج چالنجر توانست با فاصله 4 هزار دستگاه حتی از فورد موستانگ عبور کرده و به عنوان پرفروشترین خودرو اسپرت عضلانی شناخته شود.
شورولت کامارو در آخرین سال تولید با استقبال قابل توجهی روبرو شده است، با تجربه دستیابی به افزایش 25.9 درصدی در فروش. اما در مقایسه با فورد ماستنگ مک-ای با 41 هزار واحد فروش، تغییر سلیقه مشتریان به وضوح مشخص است.
آخرین مدل دودج چالنجر، نسخه بلک SRT دیمون 170، در تاریخ 22 دسامبر تولید شده و از خط تولید خارج شد. همچنین، آخرین مدل شورولت کامارو که یک ZL1 1LE با گیربکس دستی بود، در ماه دسامبر به تولید رسید.
بین این خودروها، فعلاً تنها فورد ماستنگ در حال تولید میباشد. با این حال، شورولت اعلام کرده است که در آینده مدل کامارو را نیز روانه بازار خواهد کرد و دوج نمونهای از نسل آینده چارجر را به نمایش گذاشته است. طرفداران امیدوارند که نسل جدید چلنجر نیز در آینده معرفی شود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.