پیری بد است اما حتی برای یک برند نوپای مانند جنسیس، این امر اجتناب ناپذیر است. G70 هفت ساله قدیمی ترین مدل جنسیس است، یک سدان متوسط پیشتاز که در دندان رشد کرده است. اما این بدان معنا نیست که این هنوز یک ماشین لوکس خوب نیست. فیس لیفت در سال 2022 ظاهر آن را احیا کرد در حالی که به روز رسانی های سال 2025 مدل پایه را جذاب تر می کند.
یک موتور 2.5 لیتری توربوشارژ جدید جایگزین آسیاب قدیمی 2.0 لیتری شده و 300 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت گشتاور تولید می کند. این 48 اسب بخار بیشتر، G70 را به قدرتمندترین گزینه در کلاس خود تبدیل می کند و به کاهش سرعت 0 تا 60 مایل در ساعت کمتر از پنج ثانیه کمک می کند. قیمت پایه G70 از 42795 دلار با درج مقصد یا 44895 دلار با سیستم چهار چرخ متحرک شروع می شود. مشخصات سریع 2024 جنسیس G70 2.5T موتور توربوشارژ 2.5 لیتری چهار سیلندر با خروجی 300 اسب بخار / گیربکس 311 پوند فوت هشت سرعته اتوماتیک قیمت پایه 42795 دلار قیمت آزمایشی 48450 دلار (آزمایشی)
خبر بد این است که این توربو-فور نه یک تن گشتاور را از خط تولید می کند – و نه آنقدر درگیر کننده است. توربو مانند یک گوشی هوشمند اوایل دهه 2000 عقب مانده است، بنابراین شما واقعاً باید پای خود را در پدال گاز فرو کنید - و آن را مدفون نگه دارید - تا G70 به سرعت برسد. حداقل موتور جدید قدرت بیشتری را از طریق حد وسط و بالای سرعت سنج ارائه می کند، حتی اگر رسیدن به آن یک دقیقه طول بکشد.
اگر برق در اولویت باشد، V6 G70 همچنان یکی از گزینههایی است که میتوان دریافت کرد. در حالی که برای سال 2024 هیچ گونه ارتقاء پیشرانه ای دریافت نمی کند، موتور توربوی دوقلو دارای 365 اسب بخار قدرت و 376 پوند فوت است که سدان را در کمتر از پنج ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رساند.
گیربکس هشت سرعته اتوماتیک تنها گزینه گیربکس برای هر دو موتور است. عمدتاً ناشناس است، اما هنگام رانندگی سریع ممکن است بی حال باشد و از تعویض دنده به موقع خودداری کند. تهاجمیترین حالت رانندگی +Sport را علامت بزنید و خودتان دست و پاچهها را برای بهترین نتیجه تکان دهید.
به اعتبار آن، G70 پایه از گوشه ها دوری نمی کند. فرمان برقی دارای وزن متوسط و احساس خوبی در جاده است. سیستم تعلیق محکم است و سیستم محرک عقب سخاوتمندانه G70 را مشتاق میکند تا در پیچهای تنگ حرکت کند. اگر به سراغ تریم 3.3T بروید که قیمت آن 51245 دلار است، حتی یک حالت دریفت نیز وجود دارد (نه اینکه من فرصت نمونه برداری از آن را داشته باشم). و حتی مدل اختیاری چهار چرخ محرک مانند برخی دیگر از گزینههای بسیار سختگیرانه، مانع از سرگرمی نمیشود. مزایا: استانداردترین قدرت در کلاس، سیستم تعلیق خوب تنظیم شده، داخلی سطح بالا
اما شاسی G70 هنوز به تندی بیامو سری 3 پاسخ نمیدهد و هندلینگ آن به اندازه آلفارومئو جولیا قابل پیشبینی نیست. اگرچه سواری G70 سفت به نظر میرسد، اما وقتی به شدت آن را فشار میدهید، چرخش بدنه بسیار زیاد و مقداری مبهم وجود دارد. حتی فرمان - اگرچه در اینجا بهتر از 3.3T است - در مرکز کمی مبهم است. و بنا به دلایلی، جنسیس فقط دیفرانسیل لغزش محدود عقب را در مدل رده بالای 3.3T ارائه می دهد. این مدل پایه را تا حدی خوب می کند.
حداقل 2.5T با سیستم تعلیق جلوی مکفرسون و یک سیستم تعلیق چند پیوندی در عقب، با یک قفسه فرمان با نسبت ثابت، همه چیز را ساده نگه میدارد. 3.3T دارای فنرهای قابل تنظیم و فرمان با نسبت متغیر است. هر دو تغییر به خودرویی کمک میکنند که پیچیدهتر و سنگینتر از همپای پایدار 2.5T است. وزن G70 پایه با درایو عقب 3688 پوند است در حالی که 3.3T نزدیک به 4000 پوند است.
یکی از بزرگترین شکایات مالکان G70 نحوه ترمز خودرو بود، بنابراین جنسیس آن را با برمبوهای استاندارد در هر مدل اصلاح کرد. روتورهای جدید G70 را به راحتی به سرعت پایین می آورند و به راحتی قابل تعدیل هستند. حتی رانندگان غیر علاقه مند از زندگی با آنها لذت خواهند برد.
اما تعلیق G70 زمانی که آن را ردیابی نمیکنید میتواند بسیار خشن به نظر برسد – جایی که ما انتظار نداریم بسیاری از دارندگان جنسیس به آن بپردازند. سیستم تعلیق در جاده های ناقص تصادف می کند. صدای لاستیک و باد با حجمی که از یک خودروی اقتصادی انتظار دارید وارد کابین می شود. من و مسافرم به سختی می توانستیم بدون صدای بلند صحبت کنیم.
به اعتبار آن، کابین دوست داشتنی به نظر می رسد. من مشتاق چرم لحافی هستم، و G70 با ترکیبی از ناپا مشکی و دوخت قرمز این وضعیت را برای سال 2025 حفظ می کند. قطعات تزئینی آلومینیومی روی فرمان و داشبورد لکهدار هستند و به فضای داخلی احساس سنگینی صنعتی میدهند، در حالی که همان چرم مشکی تا کنسول میانی و پانلهای درها گسترش مییابد. هیچ تکه ای از پلاستیک سخت یا چوب مصنوعی سست در دید نیست. معایب: نداشتن گشتاور پایین، بلند و خشن، بدون LSD در چهار سیلندر
یکی از بزرگترین ارتقاها در G70 جدید، صفحه نمایش لمسی 10.3 اینچی است که در همه مدل ها استاندارد است. یک دسته ابزار نیمه دیجیتال و یک صفحه نمایش بهره وری جدید در پایین تر از داشبورد برای کنترل های تهویه مطبوع به آن ملحق شده است. من هنوز دکمه های سخت را برای عملکردهای اولیه مانند این ترجیح می دهم، اما استفاده از صفحه نمایش HVAC G70 به اندازه کافی آسان است.
تجهیزات ایمنی استاندارد بیشتری راه خود را به G70 برای سال 2024 باز می کنند، از جمله مواردی مانند نظارت بر نقطه کور، تصادف از جلو، و کمک رانندگی بزرگراه (HDA) - ویژگی عالی کمک راننده هیوندای. در حالی که HDA یک سیستم هندزفری واقعی نیست، اما نزدیک است، با محور کامل خطوط و ورودیهای شتاب و ترمز نرم. فرمان خودکار حتی در منحنیهای بزرگراه حرکت میکند که سیستمهای کمتوان به سادگی نمیتوانند.
خریدارانی که بهدنبال مدل پایهای بهتر و باکیفیتتر هستند، سرانجام چیزی برای انتظار در G70 2.5T 2024 دارند. اما هنوز یک پله از V6 پانچیر فاصله دارد.
جنسیس G70 جدید و بهبود یافته جنسیس G70 2024 گرانتر از سال 2024 است جنسیس G70 دارای 300 اسب بخار و ترمز برمبو برای مدل پایه نظرات رقبای آلفا رومئو جولیا BMW سری 3 مرسدس بنز کلاس C