تویوتا روز سهشنبه برای برخی از مدلهای 20 ساله مجهز به کیسه هوای تاکاتا توصیهای «رانان نکنید» صادر کرد. این اعلامیه بر 50000 مدل کرولا 2003-2004، کرولا ماتریکس 2003-2004 و مدل های RAV4 2004-2005 تأثیر می گذارد و این شرکت از مالکان می خواهد که وسایل نقلیه خود را در اسرع وقت تعمیر کنند.
جنرال موتورز همچنین توصیه مشابهی را برای حدود 11000 پونتیاک ویب 2003-2004 صادر کرد. این دو خودروساز کرولا ماتریکس و وایب را در یک کارخانه ساختند.
بیش از یک دهه از اولین فراخوان خودروسازان برای ایربگ های مرگبار تاکاتا می گذرد که تنها در ایالات متحده بر 67 میلیون بادکننده ده ها میلیون خودرو تأثیر می گذارد. با این حال، علیرغم این تلاشهای فراخوان، امروز هنوز خودروهایی در جادهها وجود دارند که تعمیر نشدهاند، و شرکتها تمام تلاش خود را میکنند تا مالکان را متقاعد کنند تا آنها را تعمیر کنند، و برخی از آنها تا حدی پیش میروند که «رانان نکن» را صادر میکنند. هشدارها
پیشرانه موجود در این کیسههای هوا وقتی در معرض نوسانات دما طولانیمدت قرار میگیرد، میتواند به مرور زمان خراب شود. این می تواند باعث شود که بادکننده در حین استقرار منفجر شود و ترکش به داخل کابین بفرستد و خودروهای قدیمی تر که تعمیر نشده اند خطرناک شوند.
اتومبیلهای خود را تعمیر کنید: برخی از مدلهای 2001-2003 هوندا، آکورا تحت Do Not Drive برای رفع کیسههای هوای تاکاتا سفارش داده شده است.
تویوتا می گوید که کیسه هوای سمت راننده باید در راو4 تعویض شود. مدل های کرولا فقط نیاز به تعویض کیسه هوای سمت سرنشین دارند.
بادهای بد منجر به مرگ 26 نفر در ایالات متحده شده است که پنج مورد از آنها در سال 2022 رخ داده است. این تورم ها بیش از 30 نفر را در سراسر جهان کشته اند و تویوتا تنها خودروسازی نیست که برای وادار کردن مالکان به رعایت آنها افراط می کند. سال گذشته، بیامو، هوندا و رم توصیههای «راننده نکنید» را در مورد چندین مدل از اوایل دهه 2000 منتشر کردند.
برای بهروز ماندن در مورد همه چیز در مورد کیسههای هوای تاکاتا و اینکه ببینید آیا وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر دارد، صفحه فرود مربوط به فراخوان از اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه را بررسی کنید.