ماشینهای گلف دقیقاً ماشین نیستند، اما ما نمیتوانیم در مورد یاماها Drive H2 صحبت نکنیم. این یک مفهوم مبتنی بر چرخ دستی گلف Drive2 Concierge 4 است، اما با یک پیشرانه جالب. این اولین گاری گلف جهان است که دارای موتور احتراق داخلی است که از هیدروژن تغذیه می کند.
Drive H2 که این هفته در نمایشگاه PGA در اورلاندو، فلوریدا معرفی شد، مجهز به یک جفت مخزن هیدروژنی پرفشار است که هر کدام قادر به نگهداری 25 لیتر سوخت هستند. یکی زیر صندلی راننده و دیگری در پشت صندلی عقب نصب شده است. ایده پشت این مفهوم نشان دادن این است که یک موتور معمولی میتواند به حیات خود ادامه دهد، حتی زمانی که شرکتها به سمت کربن زدایی پیش میروند. عکس های یاماها درایو H2 3
یاماها قبلاً ژنراتورها و وسایل نقلیه تفریحی خارج از بزرگراه (ROV) با موتورهای هیدروژن سوز ساخته است که در طول فرآیند احتراق CO2 منتشر نمی کنند. این یک فناوری است که در حال حاضر توسط یک برند ژاپنی دیگر دنبال می شود: تویوتا. این غول خودروسازی نمونههای اولیه خودروهای مسابقهای GR Yaris و GR Corolla را ساخته است که موتور 1.6 لیتری بنزینی توربوشارژ را حفظ میکنند اما برای کار با هیدروژن اصلاح شدهاند.
اوایل این ماه، AVL Racetech از اتریش یک موتور 2.0 لیتری توربوشارژ با سوخت هیدروژن را به نمایش گذاشت. در حال حاضر در حال توسعه، چهار دیگ به داینو برخورد کرد که در آن 405 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه و 375 پوند فوت (510 نیوتن متر) گشتاور در 4000 دور در دقیقه تولید کرد. جای تعجب نیست که تویوتا معتقد است هیدروژن می تواند خودروهای اسپرت با موتورهای احتراقی را نجات دهد.
در همین حال، یاماها می گوید به توسعه و آزمایش موتورهای احتراق هیدروژنی ادامه خواهد داد. هدف این است که آنها را برای محصولی آماده کنیم که مردم بتوانند آن را بخرند. تا زمانی که این اتفاق نیفتد، چرخ دستی گلف استاندارد Drive2 Concierge 4 با یک یخ معمولی و یک راهاندازی کاملاً الکتریکی به کار خود ادامه میدهد. مدل اول از یک موتور گازی تک سیلندر 357 سی سی استفاده می کند در حالی که مدل دوم دارای موتور الکتریکی 6.7 اسب بخار است.
آیا این چرخ دستی های گلف فانتزی را دیده اید؟ جدیدترین محصول منصوری گاری گلف 10 اسب بخاری با یخچال است.