
برنامه ارزیابی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) از سال ۱۹۹۳ تاکنون تست تصادف برای ارزیابی ایمنی خودروها انجام میدهد. به تازگی، میتسوبیشی اکسپرس در سال ۲۰۲۱ اولین خودرویی شد که در این ارزیابی نتوانست هیچ امتیازی را کسب کند. علاوه بر این، چند خودرو دیگر اعم از X-Class و Outlander نیز در کنار اکسپرس برای عدم کسب امتیاز وارد شدند.
تریم پایه ام جی 5 دست از کمربندهای ایمنی پیشکشنده برداشته است. در مقابل، تریم گرانتر فقط برای صندلیهای جلو این ویژگی را دارد. این مدل نیز از پایش نقطه کور و دستیار حرکت بین خطوط بیخبر است و عملکرد ترمز اضطراری خودکار آن نیز محدود شده است.
در نتیجه، میزان ایمنی برای سرنشینان در جلوی ام جی 5 به ترتیب 37 و 58 درصد اندازهگیری شد. علاوه بر این، نمره ایمنی برای حفاظت از عابران پیاده در این خودرو 42 درصد بوده و در بخش فناوری دستیار ایمنی، تنها 13 درصد نمره ایمنی را کسب کرده است.

خودروی شاسی مستقل ساخت شرکت Mahindra Scorpio نتوانست نتایج بهتری را به ثبت برساند.
در تاریخش، ایمنی سرنشینان ردیف جلو در ماهیندرا اسکورپیو همواره یک موضوع مورد توجه بوده است. بر اساس آمارهای اخیر، این خودرو در حدود 44 درصد ایمنی برای سرنشینان بزرگسال و 80 درصد ایمنی برای کودکان را ارائه کرده است. در عین حال، امتیاز ایمنی در حفاظت از عابران پیاده به 23 درصد محدود شده است. اتفاقا، عملکرد فناوری دستیار ایمنی در این خودرو به حدی ضعیف است که تا کنون هیچ امتیازی به دست نیاورده است.
اطلاع بدهم که محصول ماهیندرا اسکورپیو در استرالیا به صورت گروهی حداکثر شش نفره و در نیوزیلند قابلیت جمع آوری حداکثر هفت نفر را دارد.

اکنون پرسش مهمی مطرح میشود که چگونه ماهیندرا اسکورپیو در سال گذشته موفق به کسب 5 ستاره از موسسه جهانی NCAP در بررسی امنیت خودرو شده است، اما در حال حاضر بدون دریافت هیچ ستارهای، تصمیم به ترک آزمون ANCAP گرفته است.
اختلاف بین این دو بررسی به دلیل تفاوت در رویکرد آنها برمیگردد. موسسه جهانی NCAP بیشتر بر اهمیت ایمنی بدنه خودروها تأکید میکند، در حالی که انکپ به ایمنی فعال در جلوگیری از تصادف توجه میکند.
خانم کارلا هوروگ، مدیر ANCAP، باور دارد که نتایج ناامید کننده ماشینهای ام جی 5 و ماهیندرا اسکورپیو در آزمون جدید این مؤسسه، نشان میدهد که حتی برخی از خودروهای جدید هم ممکن است ناامن باشند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.