![تویوتا همچنان یاریس GR را با CVT و 118 اسب بخار می فروشد]()
با تمام اشتیاق در مورد یاریس 2024 GR، به راحتی می توان نسخه پایه فوق العاده کسل کننده را فراموش کرد. با وجود استفاده از پسوند "RS" که چیزی هیجان انگیز را نشان می دهد، مدل سطح پایه فقط از نظر نام یک نمونه داغ است. تویوتا هنوز RS ارزانتر را با داشبورد عجیب و غریب GR Yaris "واقعی" بهروزرسانی نکرده است، اما این خودرو همچنان در ژاپن به فروش میرسد.
اگرچه ممکن است شباهت زیادی به مدل پرچرب داشته باشد، اما GR Yaris RS کاملاً با دیفرانسیل جلو ارائه می شود. از آنجایی که تویوتا این طعم را فقط با یک گیربکس متغیر پیوسته (CVT) می فروشد، وضعیت بدتر می شود. به عنوان یادآوری، هات هاچ مشروع چهار چرخ متحرک با گیربکس دستی شش سرعته یا اتوماتیک هشت سرعته تازه به دست آمده است. 32 عکس
سپس موتور است. GR Yaris RS از "M15A-FKS" به جای معروف "G16E-GTS" که در GR Corolla و Lexus LBX Morizo RR یک بار نصب شده است، استفاده می کند. این یک واحد 1.5 لیتری تنفس طبیعی به جای 1.6 لیتری توربوشارژ است. این نیز یک آسیاب سه سیلندر است، اما با تنها 118 اسب بخار و 107 پوند فوت (145 نیوتن متر). یاریس GR اصلاح شده اکنون یک GR کرولا موریزو با قدرت 300 اسب بخار و 295 پوند فوت (400 نیوتن متر) دارد.
در حالی که همه چیز بدون هیچ چیز اضافی نمایش داده می شود، GR Yaris RS بسیار ارزان تر از برادر دوقلوی بسیار عضلانی خود است. تویوتا 2,650,000 ین یا نزدیک به 18,000 دلار با نرخ ارز فعلی می خواهد. یاریس RZ قویتر GR با سیستم چهار چرخ متحرک و یک چوب قبل از بهروزرسانی با قیمت 4,560,000 ین (تقریباً 31,000 دلار) شروع شد. قیمت مدل 2024 نزدیکتر به عرضه این خودرو در بهار امسال اعلام خواهد شد.
GR Yaris RS یک نمونه نادر از بروزرسانی مستقیم از کارخانه است. برای چشمی که آموزش ندیده، درست شبیه هات هچ به نظر می رسد، اما جزئیات خاصی وجود دارد که هویت واقعی آن را نشان می دهد. به عنوان مثال، سرعت سنج تنها به 180 کیلومتر در ساعت (112 مایل در ساعت) می رسد در حالی که روی دریچه عملکرد روی 280 کیلومتر در ساعت (174 مایل در ساعت) متوقف می شود.
موتور سه سیلندر قدرت بسیار بیشتری دارد: تویوتا GR یاریس موتور سه سیلندر خود را با قدرت 741 اسب بخار تنظیم کرده است.