![فورد موتور 1.0 لیتری EcoBoost در فوکوس، EcoSport را به دلیل مشکلات فشار روغن فراخوان میکند]()
حتی موتور 1.0 لیتری اکوبوست فورد نیز نتوانست از چشم نظارتی دولت ایالات متحده فرار کند. فورد برخی از مدلهای 2018-2022 EcoSport و 2016-2018 Focus مجهز به موتور سه سیلندر و گیربکس اتوماتیک 6F15 را فراخوان داده است. آنها ممکن است از کاهش فشار روغن موتور به دلیل نقص بازوی کشنده تسمه محرک پمپ روغن رنج ببرند.
بر اساس اعلامیه فراخوان، بازوی کشنده تسمه ممکن است شکسته شود، زیرا اتصال درزگیر نگهدارنده به اندازه کافی قوی نیست تا در مقابل لرزش موتور مقاومت کند. اگر این اتفاق بیفتد، کشنده می تواند از صفحه پشتی جدا شود و با از دست دادن دندانه ها باعث تحلیل رفتن تسمه شود. گالری: 2018 Ford EcoSport: First Drive 34 Photos
اگر این اتفاق بیفتد، موتور ممکن است با کاهش فشار روغن مواجه شود که می تواند باعث آسیب و گرفتگی موتور شود. رانندگان ممکن است با کاهش قدرت موتور و ترمز مواجه شوند که می تواند منجر به تصادف شود. فورد از یک تصادف که گفته می شود مربوط به این موضوع بوده که دو نفر را مجروح کرده است آگاه است، اما از تلفات آن بی اطلاع است.
این فراخوان پس از آن صورت میگیرد که اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراهها تحقیقاتی را درباره تقریباً یک چهارم میلیون کراس اوور EcoSport به دلیل گزارشهایی مبنی بر خرابی موتور در مدلهای 2018-2021 در ماه سپتامبر آغاز کرد. موتورهای EcoBoost فورد از سال 2022 که NHTSA شروع به بررسی مسائل مربوط به Bronco کرد، مورد بررسی قرار گرفت.
خوب نیست: یک پیستون در این موتور EcoBoost فورد به یک نارنجک تبدیل شده است.
در ماه اکتبر، آژانس فدرال "کاوشگر خرابی موتور فاجعه بار" خود را به 700000 خودروی فورد و لینکلن گسترش داد. اکنون به موتورهای 2.7 لیتری و 3.0 لیتری اکوبوست نگاه می کند که مدل های Edge، Explorer، F-150، Lincoln Nautilus و Lincoln Aviator را تامین می کنند.
این فراخوان بر 139790 مدل EcoSport و Focus تأثیر می گذارد، دو خودرویی که این خودروساز دیگر در ایالات متحده عرضه نمی کند. سال گذشته فورد عنوان ناخواستهترین خودروساز فراخوان شده را با 54 مورد بر 5.6 میلیون خودرو حفظ کرد. این نسبت از 68 فراخوان برای 8.5 میلیون خودرو در سال 2022 کمتر است.