این مفهومی است که ما فراموش کردیم ، Deep Dive Motor1 به اتومبیل های مفهومی عجیب و شگفت انگیز که شاید به خاطر نمی آورید ، شیرجه می زند.
نام: هوندا اسپکت
اولین نمایش: 1999 نمایشگاه خودرو توکیو
موتور: Inline-Four Hybrid
خروجی: 150 اسب بخار (تخمینی)
نوع محرک: تمام چرخ متحرک
هوندا یکی از اولین خودروسازان اصلی بود که با موتورهای ترکیبی آزمایش کرد. در سال 1999 ، این خودروساز آماده شد تا بینش ، اولین گاز برقی خود را به خرید عمومی معرفی کند. اما در حالی که این یکی از کارآیی ها در همه هزینه های هیبریدی بود ، هوندا ممکن است چیزی را اسپرت تر و متنوع تر در نظر داشته باشد. مفهوم Spocket را وارد کنید.
Spocket که اولین خود را در نمایشگاه خودروی توکیو 1999 انجام داد - فقط چند هفته قبل از فروش جهانی Insight - در واقع یک موتور هیبریدی است، با یک موتور الکتریکی در هر چرخ عقب و یک موتور چهار سیلندر برقی که قدرت را در جلو ارسال می کند. هوندا همچنین به Spocket یک گیربکس اتوماتیک پنج سرعته با دکمه های SportShift روی فرمان داد، اگرچه یک گیربکس دستی می توانست یک تمرین فکری سرگرم کننده تر باشد.
متأسفانه، این کانسپت دونده نبود، بنابراین هر مشخصاتی صرفاً حدس و گمان است، اما قدرتمندترین سیستم هیبریدی دستیار موتور یکپارچه هوندا در آن زمان 93 اسب بخار قدرت و 116 پوند فوت داشت. Spocket، با جفت موتور الکتریکی خود در عقب، مطمئناً بیشتر از اینها میتوانست بهویژه با توجه به خلاصه مأموریتش - کوپه اسپرت، کانورتیبل و پیکاپ، همه در یک، بیشتر از اینها بسازد.
در حالی که سقف در جای خود قرار داشت، Spocket یک تخت کوچک و روباز در پشت ردیف اول صندلی های خود داشت، یا مجموعه ای از صندلی های عقب می توانستند از روی زمین جمع شوند. با این حال ، سقف همچنین می تواند برای هیجان های هوا باز به سمت عقب بکشید. درب درب نیز به پایین می چرخد و گسترش می یابد و یک سطح شیب دار برای کمک به بارگیری و تخلیه ایجاد می کند. آن را به عنوان یک اسپرت Subaru اسپرت ، کمتر ناهموار فکر کنید و خیلی دور نیستید.
نسبت های اسپیك تقریباً در مورد كامل بود ، با چرخ دستی طولانی و 108.0 اینچی كه توافق معاصر را گرفت. با وجود طرح محرک جلوی موتور احتراق داخلی، اورهنگ جلو عملاً صفر است، با هوندا خمیده به جلو و آماده به نظر می رسد.
چراغهای جلوی استوانهای شکل که در یک قاب کنار هم قرار گرفتهاند، اگرچه امروزه رایج هستند، در سال 1999 بسیار آیندهنگر بودند و درهای پروانهای باعث میشد هر ورودی بزرگ باشد. طرح رنگ قرمز و نقره ای نیز متناسب با نگرش پرشور Y2K است که آماده مقابله با سانتا کروز در روز یکشنبه و دره سیلیکون در روز دوشنبه است.
اگر واقعاً چمباتمه می زنید ، می توانید سایه های هوندا CR-Z را در چراغهای جلو ، مثلثی و روتاری جلو و روبات جلو جلو کنید. اما بدیهی است که کانسپت نیم پیکاپ/نیمه تبدیل هرگز در نمایشگاه هوندا فرود نیامد و محصولات هیبریدی این شرکت عموماً از طرز فکر اول بازده پیروی می کنند - افتخاری که به هوندا آکورد V6 هیبریدی 2004 ناوگان داده شده است. الان کجاست؟
هوندا میگوید کانسپت اصلی Spocket هنوز در حال راهاندازی است – اگرچه هنوز مشخص نیست دقیقاً کجاست. احتمالاً در اعماق یکی از مجموعه های هوندا در جایی پنهان شده است. بنابراین شاید در آینده فرصتی برای دیدن آن به صورت حضوری داشته باشیم. در غیر این صورت، ما فقط می توانیم در مورد آنچه که ممکن است بوده است، رویا کنیم. هوندا اسپکت به عنوان یک کانورتیبل سریع و اسپرت که می تواند سفر گاه به گاه به ایکیا را نیز برطرف کند، بسیار سرگرم کننده خواهد بود.
کانسپت های بیشتر ما فراموش کردیم کانسپت کرایسلر آتلانتیک دارای یک هشتی مستقیم ساخته شده از موتورهای نئون بود. فورد GT90 بدترین کابوس مک لارن F1 بود