در اواخر دهه 1980، زمانی که چشم انداز خودرو به سمت وسایل نقلیه به طور کلی پیشرفته تر و راحت تر در حال تکامل بود، آئودی اولین قدم های جسورانه خود را در بخش لوکس با معرفی آئودی V8 برداشت. این شاهکار چهار در که در سال 1988 راه اندازی شد، نه تنها نشان دهنده ورود این برند به دنیای خودروهای سطح بالا بود، بلکه فناوری جدید در داخل نیز اثری پاک نشدنی در تاریخ خودرو بر جای گذاشت.
به گنجینه های بی زمان اروپایی خوش آمدید، نگاه هفتگی ما به خودروهایی از بازار اروپا که نسل اتومبیلرانی را تعریف می کنند. چرا ما آن را دوست داریم؟
ما آئودی V8 را به دلیل روحیه پیشگامی آن گرامی می داریم. این تنها یک مدل پرچمدار برای شرکت مستقر در اینگولشتات نبود، بلکه یک پیشرانه بود که موتور V8 را با سیستم چهار چرخ متحرک معروف آئودی و گیربکس اتوماتیک کواترو ترکیب می کرد - اولین باری بود که آئودی چنین ترکیبی را ارائه کرد. این ادغام زمینه را برای تکامل سدان های لوکس با کارایی بالا از آئودی فراهم کرد که بعداً A8 را به عنوان جایگزین خود و به عنوان رقیب مرسدس بنز S کلاس و BMW سری 7 عرضه کرد.
V8 تقریباً لوکس ترین اتومبیل آئودی بود که در آن زمان ساخته بود. تجهیزات استاندارد شامل صندلیهای چرمی، کنترل آب و هوای خودکار، کروز کنترل، شیشههای برقی دور تا دور، سیستم صوتی هشت بلندگوی Bose، صندلیهای جلو برقی و غیره بود. در حالی که اکثر (اگر نه همه) این ویژگیها را میتوان در خودروهای مقرونبهصرفهتر و رایجتر این روزها یافت، آنها در آن زمان بیشتر در بازار جدید بودند. گالری: Audi V8 (1988-1994) 10 عکس چه زمانی خودرو به بازار عرضه شد؟
آئودی V8 در اکتبر 1988 ورود بزرگ خود را آغاز کرد. این مدل به عنوان مدل پرچمدار این شرکت عرضه شد و همانطور که در بالا ذکر شد، پیش از A8 ساخته شد که هنوز هم موجود است. چه موتورهایی داشت؟
تکرارهای اولیه Audi V8 از یک موتور قدرتمند V8 3.6 لیتری قدرتمند استفاده شد. با این حال ، با تکامل این مدل ، نسخه های بعدی دارای موتور 4.2 لیتری V8 بزرگتر با 276 اسب بخار قدرت و 295 پوند فوت گشتاور بودند. ترکیب یک موتور V8 با سیستم چهار چرخ متحرک کواترو تجربه رانندگی قدرتمند و هیجان انگیزی را به ارمغان آورد و جایگاه آئودی V8 را در بین بهترین سدان های لوکس آلمان مستحکم کرد. بسته به موتور و مدل سال ، انتقال دستی پنج و شش سرعته به فروش می رسد ، و همچنین یک اتوماتیک چهار سرعته اختیاری. گالری: عکس های Audi V8 9 آیا فروش خوبی داشت؟
آئودی V8 بین سالهای 1989 و 1993 در دسترس بود ، اما این خودروساز تنها موفق به فروش حدود 4000 واحد شد. به گفته این ، بازار سدان لوکس به اندازه اکنون بزرگ نبود و V8 اولین تلاش آئودی برای ایجاد یک وسیله نقلیه واقعاً پریمیوم بود. حقایق جالب در مورد آئودی V8
یکی از جنبه های جالب Audi V8 در بدنه فولادی گالوانیزه آن نهفته است که شامل 10 سال ضمانت ضد جریان در برابر خوردگی است. این تعهد به دوام و کیفیت نشان دهنده تعهد آئودی به ارائه نه تنها یک وسیله نقلیه با عملکرد بالا، بلکه خودرویی است که برای ماندگاری ساخته شده است.
آئودی V8 یک نسخه بزرگ شده و بازطراحی شده از آئودی 100 و 200 بود که به نوبه خود بر اساس پلت فرم C3 فولکس واگن (همچنین به عنوان D1 یا D11 شناخته می شود) بود. لیموزین لوکس فاصله بین دو محور و مسیر عریضتری داشت و از کاپوت، سپر، چراغهای جلو، چراغهای عقب و گلگیرهای متفاوتی در مقایسه با مدل کوچکتر 100/200 استفاده میکرد. رینگ های آلیاژی بین 15 تا 17 اینچ بودند.
آئودی همچنین یک نسخه واگن ایستگاه یک طرفه از سدان بزرگ ساخت. این کار توسط مدیرعامل سابق آئودی فردیناند پیچ برای همسرش راه اندازی شد و بعداً در مجمع آئودی در اینگولستاد به نمایش درآمد.
گنجینه های جاودانه اروپایی بیشتر: فولکس واگن گلف Mk1 به زودی 50 خواهد شد و از قبل یک افسانه است. SEAT Ibiza اصلی یک هاچ تمام ستاره با پیچ و تاب اسپانیایی بود