تقریباً همزمان با معرفی ، تصاویری از مدل برقی همتای این خودرو یعنی iX2 نیز منتشر شده است و منتظر پیشروی آن در مارس 2024 هستیم.
بیامو مدل iX2 بصریاً با مدل X2 چندان تفاوت ندارد. بخش جلو و عقب آن به شکلی مشابه است، اما برخلاف آن، نمای جلوی iX2 بدون فاصله هوا داشته و خروجی اگزوز ندارد که تلفیقی از نشانههای خودروی الکتریکی است. سپرهای جلو و عقب این خودرو همچنین طراحی شدهاند تا باتریها را محافظت کنند. هم چنین، بدنه آن با رینگهای ۱۷ اینچی تقویت شده است.
خودرو BMW iX2 تنها در نسخه xDrive30 عرضه میشود. در این نسخه، یک موتور برقی در هر دو محور جلو و عقب قرار دارد و در مجموع، قدرت 309 اسببخار و گشتاور 494 نیوتنمتر تولید میکند. این خودرو در شتاب صفر تا صد در 5.6 ثانیه و سرعت بیشینه 180 کیلومتر بر ساعت به دست میآید.
مدل BMW iX2 xDrive30 با یک باتری به ظرفیت 64.8 کیلووات ساعت مجهز شده است، که به طور تقریبی میتواند بردی بین 417 تا 449 کیلومتر (بر اساس آزمون WLTP) را ارائه دهد.
برای شارژ باتری خودرو ب ام و iX2 xDrive30، با اتصال به جریان 11 کیلووات، نیاز به حدود 6 ساعت و نیم زمان است. اما با اتصال به جریان 22 کیلووات، می توان زمان شارژ را به 3 ساعت و 45 دقیقه کاهش داد. همچنین، با اتصال به جریان سریع 130 کیلووات، می توان باتری را در زمانی کوتاهتر از 30 دقیقه از 10 به 80 درصد شارژ کرد.
امکانات جدیدی در خودرو برقی ب ام و iX2 عبارتند از قابلیت بازیابی انرژی ترمز، سیستم مدیریت حرارتی باتری و قابلیت استفاده از شارژرهای مناسب برای برق خانگی و سلولهای خورشیدی.
بنا به اعلام از سوی شرکت بامو، به گفتهی آنها، اکسایتی کربنی ایکس۲ با دوشیار۳۵ نسبت به خودروی درون سوز ۳۰ درصد کمتر در سطح انتشار کربن اکسایشی دارد. همچنین، در صورت استفاده از انرژی تجدیدپذیر، میزان این کاهش تا حدود ۶۰ درصد نیز میرسد.
اگرچه هنوز ترکیب کشورهایی که باموفقیت فروخته می شود واضح نیست، اما منبع قابل اعتمادی در شرکت ب ام و به carscoops اعلام کرده است که شرکت خودروساز آلمانی قصد ندارد از iX2 در ایالات متحده استفاده کند و آن را عرضه کند.
BMW iX2 به همراه دریافت انرژی از طریق شبکه برق و باتری قابل شارژ ، در کارخانه Regensburg در آلمان ساخته خواهد شد که تولیدخانهای برای خودروهای برقی بیامو خواهد بود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.