معرفی مزدا آیکانیک SP

مقالات خودرویی

شرکت مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023 خودروی کانسپت آیکانیک SP را معرفی کرده است. این خودرو برای طرفداران به خاطر آن پیشرانه روتاری است که از سال 2012 تاکنون در خط تولید مزدا وجود نداشته است.

خانم/آقای موتو، به عنوان رئیس و مدیر عامل مزدا، به تعهد شرکت به ایجاد تجربه‌ی لذت‌بخش رانندگی برای مشتریان اشاره کرده و نیز از اراده‌ی شرکت برای تولید خودروهای جذاب و مورد علاقه در آینده یاد کرده است.

طراحی مزدا آیکانیک SP

فرم بدنه ماشین مزدا آیکانیک SP به شدت شبیه مدلی است که سال گذشته معرفی شده. ابعاد کوچک موتور و پیشرانه، به کاهش ارتفاع کاپوت و طراحی کوچک و جمع و جور خودرو کمک می کند. همچنین، گردشهای نگاه کردن به گلگیرها، به مدل ریور مزدا RX-7 نیز اشاره دارد. همچنین، برای صِفه جلویی و چراغ های عقب نیز این موضوع درست است.

دروازه‌ها با گوشه‌های تیز به سوی بالا باز می‌شوند و رنگ قرمز Viola با هویت خودروی اسپرت به طور کامل همسان است.

ابعاد بدنه خودرو Mazda Iconic SP در طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 4.18، 2.1 و 1.14 متر است و وزن آن حدود 1450 کیلوگرم می باشد. در مقایسه با مدل ۱۹۹۷ خودرو Mazda RX-7، طول آیکانیک SP کوتاهتر بوده و وزنی تقریباً ۱۸۰ کیلوگرم بیشتر دارد. با این حال، Mazda Iconic SP به طور قابل توجهی سبک­­تر از رقخودرو شاپنند Toyota Supra و Nissan Z با وزن به ترتیب ۱۵۱۵ و ۱۵۹۶ کیلوگرم است.

با توجه به ابعاد بدنه ایکونیک SP، می‌توان آن را جانشین معنوی RX-7 در نظر گرفت.

در کابین مدل مزدا آیکانیک SP با طراحی بسیار کم‌فضایی مواجه هستیم. این طرح شامل یک دکمه انتخابگر دسته دنده با شباهت به ماشین‌های تحریر است، همچنین دو نمایشگر دیجیتال، یک روکش داشبورد با دوخت‌های کاملاً متفاوت و یک پوشش داخلی درها به سبک kakenui دارد. علاوه بر این، مدل SP صندلی‌های خود را با روکش پارچه‌ای از مواد بازیافتی مجهز کرده است.

مشخصات فنی مزدا آیکانیک SP

عکس العمل به RX-7، خروجی پیشرانه با دو روتور روی زیربنای مکانیکی آیکانیک SP یک ماشین خودران و الکتریکی انعطاف‌پذیر خواهد بود که نشریه خبری Automotor Pro اخیراً گزارش داد. این بدین معنی است که همچنین مهاجم قبلی با دایرکشن دارای یک پیکربندی تریپل روتور خواهد بود، همان‌گونه که اطلاعات زبرا 10 ایکه بر روی یک اختراع جدید Mazda، چهل و سه مدل را به عنوان مثال نشان می‌دهد. تنها نگاه تمرکز شده است که برای مسابقات خیابانی توانست کارلی ر نیکا در زمینه رانندگی عمومی و تنظیمات مهاجمیت را به عنوان محصولات برتر اعتراف کند. و از این رو ، بیش از همه مصرف کنندگان RX-7 انتظار می رود مورد توجه تجاری مازدا برای گیم­پلی و مشاوره­های مهمتر برای RX7 را در رکاب خود قرار خواهند داد.

مزدا در اعلام خود، جزئیات فنی اتوموبیل آیکانیک SP را برای ما نشان نمی‌دهد، اما می‌گوید که این خودرو دارای قدرتی تا 365 اسب بخار است. همچنین، مزدا ادعا می‌کند که موتور روتاری خودرو قادر به استفاده از انواع مختلف سوخت‌ها است، از جمله هیدروژن و سوخت‌های تجدیدپذیر. باتری آیکانیک SP نیز می‌تواند با استفاده از شارژ خانگی شارژ شده و آماده استفاده باشد.

در مازدا آیکانیک SP، امکان استفاده از شارژ باتری خودرو در وسایل برقی نیز وجود دارد. این ویژگی به عنوان قابلیت V2L شناخته می‌شود.

شرکت مزدا در مدل MX-30 PHEV که در گذشته توسط این شرکت عرضه شده است، از سامانه هیبرید و پیشرانه روتاری استفاده کرده است. اما در مدل جدید مزدا آیکانیک SP، شاید این شرکت از دو روتاری در پیشرانه استفاده کند که این باعث افزایش حجم پیشرانه آن از 0.8 به 1.6 لیتر می‌شود.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ