ملاقات با مرسدس‌ بنز S63 AMG کوپه

مقالات خودرویی

چالشی که کائنات همچنان با آن مواجه است، این است که چرا کمپانی مرسدس‌بنز ابتدا نسخه کوپه‌ی کلاس S را تولید کرد و سپس آن را لغو کرد؟ چرا به جای آن کلاس CL را عرضه کرد و سپس دوباره به سمت ساخت نسخه کوپه ایجاد شده از کلاس S رفت؟ و در نهایت، چرا در یک حرکت ناگهانی جدیدترین مدل S کلاس کوپه را جایگزین کلاس SL کرد؟

شاید مرسدس‌بنز به چند دلیل خاصی به غیر از سایر رقبا مورد بررسی قرار میگیرد. اما از آن لحاظ خوش‌شانسی ما امروز میزبان S63 AMG جدیدترین نسخه کوپه کلاس S هستیم.

بحث شانس شد. خدا را شکر ما اینجا در خودرو شاپ چندین و چندبار با S کلاس‌های مختلف ملاقات داشته‌ایم و آنها را تست کرده‌ایم. از S350 نسل W221 گرفته تا S500 و S63 AMG نسل W222. با S560 روباز مدل 2019 ملاقات کرده‌ایم و با S500 کلاس W223 هم چند دوری زده‌ایم. حالا هم که به S63 AMG کوپه رسیدیم. خودرویی که از همه نظر خاص و منحصربه‌فرد است. البته چه گرفتاری شدیم با همین خاص بودنش. چونکه این بزرگوار فرمان-راست است.

مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه از کجا آمد؟

داستان پرتلاطم خانواده کلاس‌های کوپه از مرسدس بنز، همواره یک افسانه بوده است. این داستان از سال 1954 با معرفی اولین عضو خانواده، Ponton، آغاز شد. اما وقتی مدل کوپه آن در سال 1959 معرفی شد، جلوه ای تماماً جدید به دست آورد. تجربه ترکیب شیکت و اعیان علامت تجاری مرسدس بنز با ظاهر ورزشی مدل‌های کوپه، در سری بعدی به نام Fintail در سال 1965 تکرار شد. با استفاده از توان فنی و مهندسی برجسته بنز، این خودرو به نقطه اوج خود در صنعت خودروسازی جهان رسید.

نسل بعدی از خانواده کوپه در دهه ۷۰ میلادی وارد صحنه شد. این اتفاق در سال ۱۹۷۲ رخ داد و در زمانی که شرکت تصمیم گرفت خانواده کوپه را بهبود بخشد و کلاس اس را معرفی کند، مدل‌های جدید و جذابی از خودروهای کوپه را به بازار عرضه کرد. این مدل‌های کوپه به سرعت محبوبیت زیادی به دست آوردند اما متأسفانه به مدت کوتاهی در بازار موجود بودند و سپس از مجموعه خط فروش خارج شدند. در نسل دوم از کلاس‌های اس (از سال ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۱)، مرسدس بار دیگر به ساخت مدل‌های اصلاح شده و جذاب کوپه پرداخت و آن‌ها را به بازار عرضه کرد.

این رویداد در نسل سوم (1991 تا 1998) نیز تکرار شد. ممکن بود به نظر برسد که مدیران مرسدس بالاخره کلاس S کوپه را قبول کرده‌اند. اما وسواس فکری شرکت اینبار به طور بیشتری ظاهر شد. در نسل چهارم کلاس S (1998 تا 2005)، مرسدس به این نتیجه رسید که تولید کوپه‌های لوکس در اندازه بزرگ به هیچ عنوان مجددا استدلالی ندارد. بنابراین، آن‌ها دوباره کلاس S دو درب را حذف کردند. اما در عین حال، تصمیم دیگری گرفتند؛ مرسدس اعلام کرد که هم‌اکنون کوپه قابل قبولی به نام CL داریم و پیشنهاد می‌شود که فلسفه کلاس S کوپه را با آن ادامه دهیم. در نتیجه، نسل دوم CL به عنوان نسل اول کلاس S کوپه شناخته شد. بدیهی است که مشتریان مجبور شدند به آنچه که شرکت در نظر گرفته بود، تسلیم شوند.

بنا بر آن، نسل پنجم خودروهای کلاس "S" را نیز می‌توان به عنوان نسل رؤیایی W221 (از سال 2005 تا 2013) دانست، که در این دوره، فقط به صورت سدان و بنگاه لوکس و همچنین بنا به نیاز تولید شده‌اند. به همین جهت، نسل دوم خودروهای کلاس "CL" نیز واقعاً در نقش تولید کوپه‌های لوکس است. این تولیدات بهبود لحظه‌ای پیدا کردند و بخش معنایی خودروهای مرسدس را به خوبی نمایش می‌دادند. با ظهور نسل ششم خودروهای کلاس "S" (از 2014 تا 2020)، دوباره یک خودروی کوپه هم در سبد فروش این شرکت قرار گرفت. موتور سازنده مرسدس اغلب دیده‌شد، زیرا در کل، تولید خودروهای کلاس "CL" را ترک کرد. آیا شما فکر می‌کردید که این آخرین دوره از شب‌های مافیایی بود؟

در سال 2021، شرکت اعلام کرد که برای هزارمین بار تولید خودروی کلاس S را قطع می‌کند. این بار، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که خط تولید خودروهای کوپه/کانورتیبل لوکس را به مدلی دیگری به نام کلاس SL منتقل کنند. بر اساس اخبار گردآوری شده، مرسدس-بنز هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته است و اطلاعاتی درباره مدل کوپه در نسل هفتم خودروی کلاس S در دسترس نیست.

بررسی طراحی مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه

قبلاً بسیار آسان بود کلاس‌های مختلف مرسدس را با یک نگاه تشخیص داد. تفاوت بزرگ در طراحی مدل‌ها به طور واضح آنها را از یکدیگر متمایز کرد؛ اما چند سالی است که شباهت چشمگیری بین کلاس‌های C، E و S به ویژه در بخش جلویی ایجاد شده است. البته نه اینکه همه کاملاً شبیه هم باشند، اما به طور کلی شکل طراحی آنها به یکدیگر نزدیک شده است.

البته هنوز هم می‌توان از 10 کیلومتری جذبه کلاس S را تشخیص داد. این مدل با کاور مشکی مات و با استفاده از هوشمندی، بعضی از ریزکاری‌ها را باقی گذاشته است، که به‌صورت براق نمایان هستند. خطوط و زوایای روی بدنه نیز از صاف و تیز به ملایم و مواج تغییر حالت می‌دهند، که نشانه‌ای واضح از تغییر از ویژگی اسپرت به تجمل است. نور LED خمیده روز به روز بر روی چراغ جلو مشابه زلفی که رها شده، جلوه‌ای شیرین و دلپذیر دارد.

در نگاه اول به خودروی S63، متوجه حجم کاپوت بزرگ آن می‌شویم. خطوط ساده و ارگونومیک کاپوت، توجه را به طرح لوگوی مرسدس جلب می‌کند. طراحی AMG این خودرو به اصول لوکس بودن پایبند بوده و به دنبالات زیاد در استفاده از اجزای خارجی نمی‌گردد. به اندازه کافی جهتی شدید در سقف است و حالت تخم‌مرغی معمول کوپه‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

بخش اسپورت مرسدس به طرز جسورانه‌تری در نمای عقب عمل کرده است. در ابتدا، یک اسپویلر ثابت و شیک که با زوایای بدنه هماهنگ شده است، مشاهده می‌شود. وقتی به پایینتر می‌رویم، دیگر خبری از ورق‌های باریک استیل کرومی نیست. به جای آن، یک نوار مشکی روی چراغ‌های عقب که خودشان پوششی تیره‌تر نسبت به مدل استاندارد دارند، قرار دارد. لوگوی مرسدس هم دیگر ستاره نقره‌فام نیست. در عوض، یک کسوه تاریک را مشاهده می‌کنیم. حتی نوشته‌های S63 و AMG هم در دو طرف مشکی رنگ شده‌اند. در پایینترین قسمت پشت خودرو، صحیح وقت نصب یک فریم براق دیفیوزر است که دارای اگزوزهای چهارضلعی در دو طرف آن می‌باشد.

این خودرو در دو رنگ قرمز و مشکی موجود است. طراحی داخلی آن به نوعی اشاره به وجود خون قرمز و سیاه در سیستم عصبی دارد. با حقانیت و کیفیت منحصر به فرد، قلب این خودرو یک شاهکار است. طراحی آن به طرزی هنرمندانه و بصری حرفه‌ای انجام شده است، همه آیتم‌ها با کیفیت عالی کنار هم قرار گرفته‌اند. صندلی‌ها و دکمه‌ها با دقت بالا و با استفاده از مواد با کیفیت ارائه شده‌اند. صوت‌سازی برمستر کیفیت بالایی دارد و قاب آلومینیومی آن نیز علاوه بر زیبایی، نمادی از قدرت است. در کل، همه جزئیات این خودرو شاهکاری از هنر و کیفیت بی‌بدیل را نشان می‌دهند.

بررسی آپشن‌ها و تجهیزات مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه

ارائه آپشن‌های خودروهای لوکس همواره موضوعی طاقت‌فرسا بوده‌است. اما چه می‌توانیم بگوییم و چه می‌توانیم نگوییم؟ اگر موافق باشید، بررسی می‌کنیم که درباره آپشن‌های استثنایی این خودرو صحبت شود. به عنوان مثال، سیستم رانندگی نیمه خودران، ترمز خودکار واقعاً قبل از تصادف، صندلی‌های چرمی با ۱۶ حالت تنظیم و قابلیت تدلیک، سیستم صوتی قوی برمستر با ۱۳ اسپیکر و ۵۹۰ وات، و البته، نمایشگرهای دیجیتال گسترده‌ای که پشت فرمان قرار دارند. با این حال، قابلیت تشخیص و تغییر جهت خودرو در مواقع انحراف، واقعاً یک آپشن هیجان‌انگیز است. این خودرو مسیر اصلی را شناسایی و تغییر مسیر می‌دهد.

در این پاراگراف، سیستم منحصر به فرد تغییر و انتخاب ناوبری خودرو، یا COMAND، که به طور مستقیم به رابط کاربری خاص ماشین‌های مرسدس بنز یعنی MBUX و قسمت‌های دیگر فنی و رفاهی خودرو متصل است، مورد توضیح قرار می‌گیرد. یک جزئیت جالب خودروی S63 AMG، مانند دیگر اعضای جدید خانواده S آن، محل قرارگیری زیرسیگاریِ آن است. این زیرسیگاری جدا نمی‌شود تا بتوان به راحتی آن را تمیز کرد و محل تعبیه آن نیز شاید نامتعارف به نظر برسد. این طراحی احساس نمودن راحتی در سیگار کشیدن درون یک خودروی لوکس را ندارد. حالا شما که قصد دارید جماعتی سیگاری را در خودرو خود نشان ندهید، چرا در ابتدا زیرسیگاری را قرار دادید؟

بررسی مشخصات فنی مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه

قبل از هر چیز، اجازه دهید در مورد فازبندی کلاس S صحبت کنیم. مرسدس نسل ششم این خودرو را در بازه زمانی 2013 تا 2021 تولید کرده است. در این مدت حدود 8 سال، تنها یک بازنگری ظاهری (فیس‌لیفت) را در این مدل انجام داده است. شرکت آن را Phase I (فاز یک) قبل از فیس‌لیفت و Phase II (فاز دو) بعد از فیس‌لیفت می‌نامد. علاوه بر تفاوت‌های ظاهری، تغییر اصلی بین این دو مدل نصب یک پیشرانه جدید در فاز دو است. قبلاً، مرسدس S63 AMG با یک پیشرانه 5.5 لیتری هشت سیلندر V شکل با دو توربو و توان 577 اسب بخار تولید می‌شد، اما از سال 2017، موفق شد با نسخه بهبود یافته همین پیشرانه، 603 اسب بخار بیرون بکشد.

خودروی S63 AMG مدل 2013 که در فاز اول تولید شده است را می‌بینید. این خودرو قدرت قابل توجهی دارد، با 900 نیوتن‌متر گشتاور. بدون شک، انجام مهندسی دقیق توسط مرسدس و استفاده از دو توربوشارژر و سیستم جرقه‌زنی پیزو، در به دست آوردن این اعداد بسیار مؤثر بوده است. سیستم جرقه‌زنی پیزو که توسط بوش برای مرسدس طراحی شده است، احتراق قوی و دقیقی را در سیلندر‌ها تولید می‌کند.

نگران نباشید که این خودرو به دلیل داشتن دو در کوچکتر از نسخه سدان شده باشد. مرسدس S63 AMG کوپه با طول 5044 میلی‌متر، فقط 10 سانتی‌متر کوچکتر از نسخه 4 درب است. این خودرو بسیار زیبا است و به یاد تیبا 2 هاچ‌بک می‌اندیشیم که به علت داشتن صندوق 18 سانتی‌متر کوچک‌تر است. رژیم لاغری برای آقای شاهزاده تقریباً بی‌معنی است، زیرا این خودرو وزن خالص بیش از 2100 کیلوگرم دارد. بالاخره، همه آپشن‌ها و تجهیزات، آن را سنگین می‌کنند.

با اینحال، زمانی که به ثبت رکورد می‌پردازد، AMG متفاوت عمل می‌کند. زمان شتاب‌دهی از صفر تا صد در این خودرو 3.9 ثانیه است و سرعت نهایی آن 313 کیلومتر در ساعت می‌باشد. می‌توان به جعبه‌دنده 7 سرعته MCT (فناوری چندکلاچه) مرسدس برای دست‌یابی به این عملکرد نامتعارف اشاره کرد؛ سیستمی که تمام گشتاور را تامین کرده و آن را به همه چهار چرخ انتقال می‌دهد.

آیتم آخر در بخش مشخصات فنی مربوط به ماکسیما، یک بلوک 5.5 لیتری با هشت سیلندر دو توربو است که در هر 100 کیلومتر فقط 10.3 لیتر بنزین مصرف می‌کند و دارای 577 اسب‌بخار است.

تجربه رانندگی با مرسدس‌بنز S63 AMG کوپه

آیا تاکنون جین شلوار را به صورت روی پا و پشت پوشیده‌اید؟ آیا تاکنون کفش را به اشتباه به پا رویانیده‌اید؟ اگر راست‌دست هستید، آیا تاکنون با دست چپ خوراکی خورده‌اید؟ رانندگی با فرمان سمت راست مشابه همین وضعیت است. احتمالاً نمی‌توانستید حتی در خیابان با این نوع خودرو رانندگی کنید و مطمئناً با در و دیوارها برخورد می‌کردید. هنگامی که سمت رانندگی راست را تجربه کردیم، به نظر می‌رسید چیزی در جلومان نیست. وقتی که به سمت راست و پشت فرمان می‌نشستیم، مطمئناً کنار راننده می‌نشستیم و علاوه بر این، برخی وسایل روی دسته مولتی‌فانکشن قرار می‌گرفتند.

مرسدس‌بنز S63 AMG ابلیسی، با فرمان راست و چپ خود، قدرت بی‌فرمانی و جذابیت بی‌نظیری دارد. با توجه به ظاهر معصومانه و جوانانه‌اش، انتظار نداشته باشید که این خودرو، یک فرشته پولدار باشد. خروج صداهای نبرده و فریادهای خشمگینی که از اگزوزهای آن می‌آید، می‌تواند گوش فلک را تکان دهد.

تا به حال، ترکیبی از اسپرت و لوکس فقط در بنتلی کانتیننتال وجود داشته است. با خریدن این خودرو، شما به لوکس بزرگی دست یافته‌اید که با پرداخت 150 هزار دلار برای آن، احساس راحتی می‌کنید و هم‌چنین با داشتن موتور V8 قدرتمند، می‌توانید با سرعت بر روی اتوبان حرکت کنید.

احساس‌هایی هستند که با واژه‌ها نمی‌توان آن‌ها را به درستی توصیف کرد، به ویژه اگر آن احساس‌ها را درون یک خودروی مرسدس تجربه کرده باشید. احساس فردی که در صندلی آن جا می‌شینیم و تسلطی که با گرفتن فرمان آن خودرو داشتیم، واقعا با هیچ چیز دیگری قابل مقایسه نیست.

مقاله: تاثیر تمرینات ورزشی بر بهبود عملکرد شناگران حرفه‌ای ورزش‌های آبی، از جمله شنا، به دلیل توانایی در بهبود عملکرد قلب و استقامت عضلات، برای بهبود عملکرد شناگران حرفه‌ای بسیار مهم هستند. تمرینات ورزشی شامل تمرینات استقامتی، تمرینات قدرتی و تمرینات تیمی می‌شوند. تمرینات استقامتی شامل استفاده از تنوعی از چالش‌ها برای افزایش استقامت قلبی و عضلات است. تمرینات قدرتی شامل تمرینات باربری مثل ایستادن در آب و شنا کردن با وزن‌های سنگین، برای افزایش قدرت عضلات است. تمرینات تیمی متشکل از تمرینات شنا در گروه و شرکت در رقابت‌های تیمی هستند، که بهبود همکاری و هماهنگی در عملکرد شناگران را تقویت می‌کند. با توجه به اهمیت تمرینات ورزشی برای بهبود عملکرد شناگران حرفه‌ای، لازم است با برنامه‌ریزی مناسب و کنترل دقیق این تمرینات، بهبود عملکرد را تضمین کنیم. علاوه بر این، باید مراقبت دقیق از بدن شناگران، از جمله خوراکی های سالم و استراحت کافی نیز مورد توجه قرار گیرد. با رعایت این نکات، می توانیم بهبود عملکرد شناگران حرفه‌ای را بهبود دهیم و بازدهی بیشتری از تمرینات ورزشی بدست آوریم.

سوال یا نظری دارید؟

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

تمامی درخواست های مشاوره در مجموعه خودروشاپ ازطریق تکمیل و ارسال فرم مربوط به درخواست شما می باشد.

پس از آن کارشناس مربوطه با شما تماس می گیرد.

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم

 logo اپلیکیشن خودرو شاپ