![ولوو اولین سدان الکتریکی خود را ساخت]()
ولوو پیش تولید ES90 را در چین آغاز کرد و گریفیث مورد انتظار TVR حتی بعید به نظر می رسد اتفاق بیفتد.
این AM Drive است، نگاه روزانه Motor1 به اخباری که قبل از سوار شدن به ماشین خود نیاز دارید.
ولوو پیش تولید یک سدان برقی را آغاز کرد
پس از چندین خودروی شاسی بلند و یک مینی ون عجیب و غریب، ولوو بعدی که از این خودروی الکتریکی بهره می برد، یک سدان خواهد بود. نشریه سوئدی Teknikens Värld - که مرسدس کلاس A را در آزمایش بدنام گوزن در سال 1997 ورق زد - موفق شد تصویری را که در اینترانت این خودروساز منتشر شده بود به دست آورد. تصویری که ماشین زیر یک پوشش پنهان شده است (که روی آن نوشته شده «محرمانه» و «TOP SECRET») در داخل کارخانه ای واقع در Cixi، شهری واقع در استان ژجیانگ در شرق چین گرفته شده است.
اسم رمز داخلی این خودروی الکتریکی "V551" است و گمان می رود رسما "ES90" نامیده شود. این بر روی همان پلت فرم SPA2 به عنوان EX90 توسعه یافته است. یادداشت داخلی همچنین شامل برخی مشخصات فنی اولیه بود. ظاهراً ولوو ES90 196.4 اینچ (4990 میلیمتر) طول و فاصله بین دو محور عظیم 122.1 اینچ (3102 میلیمتر) خواهد داشت. گفته می شود 60.9 اینچ (1547 میلی متر) ارتفاع و 76.5 اینچ (1945 میلی متر) عرض دارد. ردپای ادعا شده آن، آن را به رقیبی مستقیم برای BMW i5، مرسدس EQE و آئودی A6 E-Tron آینده تبدیل میکند.
اولین سدان الکتریکی این برند ظاهراً چیزی در حدود 2600 کیلوگرم (5732 پوند) در نوع دو موتوره AWD و 2500 کیلوگرم (5511 پوند) برای مدل تک موتوره RWD وزن دارد. این یک باتری بزرگ 111 کیلووات ساعتی دارد که جای تعجب نیست زیرا بسته EX90 دارای همان ظرفیت است. طبق شایعات، برد برای مدل تک موتوره به 373 مایل (600 کیلومتر) می رسد، اما این احتمالاً در چرخه آزمایش خودروهای سبک چین (CLTC) است.
ظاهراً تولید این سری از ماه می 2024 آغاز می شود.
شش سال پس از رونمایی، TVR Griffith کارخانه ای ندارد عکس TVR Griffith 16 2018
8 سپتامبر 2017 - این زمانی بود که TVR گریفیث دوباره متولد شد. بیش از شش سال از آن زمان می گذرد، اما ماشین اسپورت همچنان یک رویا است. در واقع، وضعیت اکنون بدتر به نظر می رسد زیرا این شرکت حقوق انحصاری ساخت خودرو در کارخانه Blaenau Gwent در ولز جنوبی را از دست داده است. طی جلسهای که در 5 دسامبر برگزار شد، کمیته بررسی مکان شورای منطقه شهرستان Blaenau Gwent تصمیم گرفت که TVR دیگر برای راهاندازی فروشگاه در آن کارخانه مورد علاقه نیست.
South Wales Argus به نقل از مدیر شرکت برای بازسازی و خدمات اجتماعی، الی فرای، می گوید: "حقوق انحصاری (TVR) برای اجاره ساختمان Techboard اکنون از بین رفته است. آنها (TVR) همچنان می توانند آن را اجاره کنند اگر بخواهند، اما در واقع به بازار نیز میروند. آنها درباره TVR و اینکه آیا تصمیم گرفتهاند نیایند یا هنوز هم میخواهند بیایند چیزی نگفتهاند. دولت ولز به تازگی تصمیم گرفته است که این ساختمان را به بازار عرضه کند."
از زمان رونمایی گریفیث در سال 2017، TVR برنامههایی را برای نسخه الکتریکی این کوپه ترسیم کرد. این اعلامیه در سال 2022 اعلام شد، زمانی که این شرکت مشکل دار به یک سدان الکتریکی و SUV نیز اشاره کرد، اما از آن زمان تاکنون چیزی نشنیده ایم. ما هنوز دست به دست میشویم. TVR در حال بازگشت است، اما صادقانه بگوییم که در حال از دست دادن امید هستیم.
جدیدترین نسخههای AM Drive را از دست دادهاید؟ فولکسواگن میگوید GTI الکتریکی در سال 2026 عرضه میشود شبکه نمایندگیهای بیوک پس از امتناع از فروش خودروهای برقی به نصف خواهد رسید.