
دوج چالنجر V8 در انتهای عمر خود قرار گرفته است. این شرکت خودروساز به دنبال توسعه و معرفی یک مدل جدید و قابل قبول به عنوان جایگزین مناسبی برای این خودروی محبوب است، که در آن از موتور هِمی استفاده نمیشود.
طبق شایعات منتشر شده، بر اساس اطلاعات رسمی که تاکنون ارائه نشدهاند، قرار است یک موتور سیلندرهای توئین-توربو با حجم ۳ لیتر به جای موتور V8 مورد استفاده قرار گیرد.
با این حال، باید توجه داشته باشید که عکسهای ارسالی، مربوط به مدل جدید چلنجر نیستند. این عکسها واقعیتاً به Mitsuoka M55 تعلق دارند، که یک کانسپت جدید است که توسط یک شرکت ژاپنی به مناسبت ۵۵ سالگی تأسیس آن ساخته شده است.

مشخصات ظاهری میتسوکا M55
این کانسپت شباهت زیادی به چلنجر دارد، اما در واقع براساس آن ساخته شده است. شباهت با چلنجر از نمای روبهرو مشهود است؛ اما از زوایای دیگر، یادآور لانچیا دلتا Integrale نیز هست.
تغییرات درون کابین به چشم میآید و همچنان از طراحی قدیمی کابین سیویک استفاده شده است. صندلیهای آن با ظاهر روز به روز قدیمی و لوگوی میتسوکا روی فرمان نیز حفظ شدهاند.

مشخصات فنی میتسوکا M55
صرفاً دردون توضیحات بیشتری، اطلاعاتی درباره مشخصات فنی کانسپت آنلاین موجود نیست. احتمالاً پایه خودرو سیویک تایپ R نباشد. در ژاپن، مدل یازدهم سیویک فقط با موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ به فروش میرسد و ممکن است که پایه این کانسپت شامل آن باشد.
شرکت میتسوکا میبیند نفوذ از مبدأ آغاز میکند، و این نیز در دهۀ ۱۹۷۰ اتفاق افتاده، زمانی که پایههای شرکت ساخته شدند. طراحی آنها سبک قدیمی را نگه میدارد، اما با ازدیاد توسعه و فناوریهای نوین به مخصوص ژاپنی ها مشتمل گردیدهاند. رنگارنگی Orochi نیز یکی از خوشساختترین محصولات شرکت میتسوکا است.
هماکنون هیچ برنامهریزی برای تولید کانسپت M55 وجود ندارد. تنها یک نمونه اولیه از این کانسپت ساخته شده است که در دو نمایندگی مختلف در شهر توکیو در ماههای دسامبر و ژانویه به نمایش گذاشته میشود.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.