
با توجه به ریشه ژرمنی پورشه 911 در تمام دورانهایش، تعدادی از شرکتها مانند سینگر، Guntherwerks و Tuthill دست بزن به نسخههای قدیمی این خودرو و آنها را به شیوهها و استانداردهای جدید بازنویسی میکنند.
شرکت اوراتی (Everrati) با بهبود و بازنویسی نمونه ای از محبوب ترین مدل های پورشه، 964 RSR، با استفاده از پیشرانه برقی، همواره راهی جالب و خلاقانه برده است.
پورشه 964 RSR، که دارای کیت بدنه-پهن، بال بزرگ و موتور 3.8 لیتری با 325 اسب بخار قدرت و گیربکس 5 سرعته دستی است، عملکردی مشابه با خودروهای مسابقهای مدرن دارد. در سال 2022، یک نمونه از این خودرو با قیمت 1.2 میلیون دلار به فروش رسید.
پورشه ۹۱۱ با مدل اتاق ۹۶۴، به عنوان یک اتومبیل زیبا و مورد علاقه قابل توجهی محسوب میشود که هماکنون با افزایش محبوبیت روبهرو شده است. این خودرو بین سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳، به تعداد بیش از ۶۲ هزار دستگاه تولید شده است.

متخصصان اوراتی پس از حذف شش سیلندر پیشرانه از یک پورشه 911 Carrera RS نسل 964، دو موتور الکتریکی را در قسمت عقب و یک باتری در نزدیکی محور جلو این خودرو نصب کردهاند تا وزن خودرو صحیح تقسیم شود و کنترل و هندل کردن آن بهبود یابد.
با توجه به محدودیت اطلاعات در دسترس، جزئیات فنی مربوط به پیشرانههای برقی و باتری مورد استفاده در خودروی مذکور مشخص نیست. با این حال، به نظر میرسد که تغییرات صرفا بر روی عملکرد و سرعت خودرو تاثیر گذاشتهاند. طبق اعلام شرکت سازنده این خودرو در بریتانیا، زمان شتاب صفر تا صد این نسخه برقی پورشه حدوداً 3.7 ثانیه خواهد بود، که تقریباً یک ثانیه سریعتر از مدل 964 RSR است.
تجهیز خودروهای کلاسیک به پیشرانه برقی را میتوان به عنوان یک فرصت برای زنده کردن مجدد این خودروها در نظر گرفت. به واقع، هزینه نگهداری و تعمیرات پیشرانه های قدیمی روز به روز بیشتر شده است و همچنین با اشد شدن قوانین آلایندگی، استفاده از این خودروها در جاده ها نیز با موانعی مواجه است.
البته باید در نظر داشت که خودروهای کلاسیک بازسازی شده به همراه موتور برقی، معمولاً در دسترس اکثر خریداران قرار نمیگیرند.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.