فرشاد مقیمی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، از رشد ۳۰۰ درصدی جایگزینی موتورسیکلت و خودروهای فرسوده در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.
وی با اشاره به برنامههای نوسازی ناوگان حملونقل شهری اظهار کرد در حوزه جایگزینی خودرو و موتورسیکلتهای فرسوده، امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد رشد داشتهایم که نشاندهنده شتابگیری اجرای این طرح در کشور است.
مقیمی افزود در ادامه این روند، تحویل تاکسیهای دوگانهسوز به جای تاکسیهای فرسوده در شهرهای بزرگ و کلانشهرها از هفته آینده آغاز میشود. این مراسم با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد.
وی تصریح کرد تاکنون فرآیند اخذ تسهیلات برای ۸۰۰ دستگاه تاکسی نهایی شده است و در مرحله نخست، بهصورت نمادین ۴۷ دستگاه همزمان با چهلوهفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به نمایندگان مردم تحویل خواهد شد.
مقیمی تأکید کرد اجرای این طرح نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا، بهبود مصرف سوخت و ارتقای کیفیت ناوگان حملونقل عمومی خواهد داشت.