
کاتالوگی جیلی آزکارا وارداتی
در ماه آذر 1402، نام جیلی آزکارا در لیست خودروهای وارداتی سامانه یکپارچه قرار گرفت. شرکت فردا موتورز همچنین اطلاعات رسمی مربوط به این خودرو جدید چینی را منتشر کرده است.
مقاله بهبود نظام آموزش و پرورش به عنوان یک مورد مهم و ضروری در سامانه آموزشی کشور بررسی میکند. در حال حاضر، ایران با چالشهای متعددی در زمینه آموزش و پرورش روبرو است. یکی از مشکلات اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور، عدم توجه کافی به کیفیت آموزش است. برنامههای آموزشی بسیاری وجود دارند که تنها بر روی ارائه محتوا تمرکز کردهاند و به بررسی و ارزیابی عملکرد و پیشرفت دانشآموزان کمتر اهمیت دادهاند. همچنین، نظام آموزشی کشور باید بر اساس نیازهای جامعه و با استفاده از روشهای مدرن و فناوریهای نوین طراحی شود. ضرورت به روزرسانی برنامههای درسی و استفاده از فناوری در فرایند آموزش و پرورش به منظور ارتقای کیفیت آموزش نمیتواند اغفال شود. بررسی تجربه کشورهای دیگر نیز میتواند در بهبود نظام آموزش و پرورش ایران مفید واقع شود. در نتیجه، باید به مسائل مختلف مرتبط با آموزش و پرورش توجه کافی شود تا بتوان بهبودی قابل توجهی در این زمینه داشت.
عرضه جیلی آزکارا در سامانه یکپارچه
در آذر ماه ۱۴۰۲، خودروی وارداتی موتور جیلی آزکارا که در نمایشگاه خودرو دومین مرحله معرض نمایش قرار گرفت، با توجه به سیستم دو دیفرانسیل خود، موفق به کسب موقعیت مطلوبی در بازار خودروهای وارداتی ایران شد.

براساس آخرین اطلاعات موجود، شرکت فردا موتور در زودترین زمان ممکن قصد عرضه خودروی جیلی آزکارا را دارد. انتظار میرود که نخستین دسته از این محصول در زمستان سال ۱۴۰۲ یا حداکثر در بهار سال ۱۴۰۳ به خریداران تحویل داده شود.
قیمت گمرکی و تعرفه واردات جیلی آزکارا
طبق اطلاعات دریافتی، در ماه آبان 1402، اولین شیوه نمونه جیلی آزکارا به بازار ایران عرضه شد. قیمت و تعرفههای واردات این خودرو نیز تأیید شده است. قیمت گمرکی برای نمونه خام با کد NL-3B GF، حدود 19 هزار و 843 یورو تعیین شده است و همچنین نرخ تعرفه واردات آن به میزان 15 درصد اعلام شده است. تا این لحظه، حدود 100 دستگاه از این خودرو به ایران وارد شده است.
امکانات و تجهیزات جیلی آزکارا وارداتی
امکانات و گزینههای موجود در این خودرو، طبق کاتالوگ رسمی شرکت فردا موتور، به صورت زیر میباشد:
ترمز دستی برقی و ترمز کمکی برقی، کنترل پایداری الکترونیکی، کروز کنترل تطبیقی، دوربین 360 درجه، سنسور جلو و عقب، ایربگهای جلو، جانبی و پردهای، اتوهلد، هشدار خروج از خط، حالتهای رانندگی اکو، اسپرت، کامفورت و آفرود، رادار کمک حرکت بین خطوط، کمک حرکت در سربالایی و سراشیبی، کیلس استارتر، صندلی برقی 8 حالته با تنظیم گودی کمر، گرمکن و سردکن صندلیهای جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه با سنسور کیفیت هوا، سقف پاناروما، چراغهای خوشآمدگویی و بدرقه، نورپردازی محیطی، صندوق عقب برقی، روکش چرم ناپا برای کابین، صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی، نمایشگر 12.3 اینچی و ...
رونمایی آزکارا هیبریدی دو دیفرانسیل
به مناسبت هفته دولت، در روزهای ابتدای ماه شهریور سال ۱۴۰۲، اولین دورهٔ نمایشگاه روایت خدمت توسط نمایشگاه بینالمللی تهران برگزار شد. این نمایشگاه فرصتی مناسب برای رونمایی از اکثر خودروهای وارداتی که به زودی وارد ایران خواهند شد نیز فراهم کرد، از جمله جیلی آزکارا که توسط شرکت فردا موتور تولید میشد.

با وجود محدودیت سقف قیمت خودروهای وارداتی به دلیل محدودیت سقف دلاری، بسیاری از این خودروها با کمترین آپشنها و تجهیزات عرضه میشوند. اما نسخه جدید از خودروی جیلی آزکارا به شگفتی پر از آپشنهای متنوع برخوردار است. علاوه بر این، شرکت فردا موتور نسخه هیبرید ملایم (48 ولتی) این خودرو را معرفی کرده است که به طور تقریبی 190 اسب بخار قدرت و 300 نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. بسیار جالب است که این نسخه همچنین دارای سیستم محرکه چهار چرخ (4WD) است و گیربکس آن نیز 7 سرعته دوکلاچه است.
با توجه به ویژگی های ذکر شده، قیمت خودروی جیلی آزکارا هیبرید دو دیفرانسیل احتمالاً بیشتر از 20 هزار دلار خواهد بود. بنابراین، ممکن است نسخه وارداتی این خودرو تفاوت هایی با نسخه معرفی شده در نمایشگاه داشته باشد.
واردات جیلی آزکارا توسط فردا موتور
مرداد ۱۴۰۲: شرکت فردا موتور، که در حال حاضر ماشینهای دانگفنگ را تحت برند FMC در ایران مونتاژ میکند، به لیست شرکتهای واردکننده خودرو به ایران افزوده شده است. به همین دلیل، این شرکت آمادگی عرضه برخی از محصولات جیلی را به صورت تماماً وارداتی یا CBU اعلام کرده است و حتی نمونههای اولیه این خودروها را به ایران انتقال داده است.
محصولی که توسط شرکت فردا موتور به بازار ایران عرضه میشود، خودروی GEELY AZKARRA است که در بازار چین با نام بومی BOYUE شناخته میشود. در این مقاله به نحوه نامگذاری جالب این محصول از جیلی پرداخته خواهد شد.
طراحی جیلی آزکارا وارداتی
جیلی بویو، که به عنوان محصول سال 2016 بازار چین شناخته میشود، نسل اول آن با کد NL3 معروف است. ابتدا، وقتی جیلی بویو به برخی از کشورهای خاص صادر میشد، چینیها آن را با نام "جیلی اطلس" (GEELY ATLAS) به مشتریان جهانی معرفی کردند. در سال 2017، شرکت پروتون مالزی، که هم اکنون دومین سهامدار بزرگ جیلی است، با استفاده از پلتفرم جیلی بویو، یک محصول به نام "را" معرفی کرد که از نظر ظاهری با جیلی بویو متفاوت بود، اما درونی آن هیچ تغییری نکرده بود.
سال ۲۰۱۹، برند جیلی بویو پرو را به عنوان مدل ۲۰۲۰ معرفی کرد. این فیس لیفت در بازار چین عرضه شد اما وقتی به صادرات رسید، جیلی تصمیم گرفت نام آزکارا را بر روی آن استفاده کند به جای نام اطلس، و این گونه جدید آواتار خودرویی به بازار عرضه شد.

چند تغییری که در پاراگراف ارائه شده ایجاد کردم عبارتند از: - اصلاح ساختار جملات - اضافه کردن برخی اطلاعات توضیحی - تغییر عبارتهای تکراری به عبارتهای متنوعتر - تغییر عبارتهای غیررسمی به عبارتهای رسمیتر متن بهبود یافته به صورت زیر است:
اگرچه جیلی آزکارا در طراحی چراغها و سپرها با جیلی اطلس متفاوت است، اما برنده تغییرات در طراحی داخلی آن را در کابین خودرو باید جستجو کنید، زیرا جیلی از یک استایل جدید برای طراحی فضای داخلی خودرو استفاده کرده است. علاوه بر این، سیستم چندرسانهای GKUI19 برای اولین بار در جیلی آزکارا به کار رفته است.
احتمالاً میدانید که مدل دوم فیسلیفت جیلی بویو، به نام مدل 2022، در سال 2021 معرفی شده است. این مدل دارای ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به نسخه پیشین است. در تصویر زیر، شما میتوانید فیسلیفت 2022 جیلی بویو را مشاهده کنید.

صنعت خودروسازی در چین به طور چشمگیری رشد کرده است. یکی از شرکتهای برجسته در این صنعت، جیلی موتور است. این شرکت اخیراً مدل 2023 خود را معرفی کرده است، که نسل دوم جیلی بویو (اتاق FX11) به حساب می آید. در این نسخه، جیلی از پلتفرم جهانی CMA بهره برده و پلتفرم NL را حذف کرده است. طراحی جدید این خودرو، با داشتن چراغهای باریک در قسمت جلو، جلوپنجره بزرگ و استفاده از سبک مدرن، ظاهری زیبا و جذاب را به خود چسبانده است. این مدل جیلی بویو را در تصویر زیر مشاهده میکنید.

حال که با نسخههای متنوع جیلی بویو آشنا شدید، لازم است بگوییم که نسخه وارداتی جیلی آزکارا که توسط شرکت خودروسازی فردا موتور به کشورمان آورده شده است، در واقع نسخه فیس-لیفت اولیه این خودرو عبارت است از فرودشی به بازار چین که در سال 2020 برای اولین بار معرفی شده بود.
مدل خودرو | BOYUE |
---|---|
طول خودرو | 4544 میلیمتر |
عرض خودرو | 1831 میلیمتر |
ارتفاع خودرو | 1713 میلیمتر |
فاصله محوری | 2670 میلیمتر |
حجم باک | 58 لیتر |
مقاله آماری که به شما فرستاده شده است بررسی میکند که چگونه فناوری هشتمین حق بشر، یعنی دسترسی برخط به اطلاعات، به حقیقت و برابری دسترسی رسیده است. در این مقاله، از دادههای جمع آوری شده در سایت خودرساز استفاده شده است تا به خوانندگان معلوم شود که به چه میزان افراد قادر به دسترسی برخط به اطلاعات هستند و آیا تفاوتی بین گروههای اجتماعی وجود دارد. نتایج نشان میدهند که علاوه بر پیشزمینه اقتصادی و سطح تکنولوژی، فرهنگ و تعلیم و تربیت نقش مهمی در دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت دارند. در نهایت، مقاله به این نتیجه میرسد که حق دسترسی برخط به اطلاعات باید به عنوان یک حق بشر در نظام حمایت شده و توسعه دهنده باشد.
جیلی آزکارا، در دستهی کراساورهای کامپکت قرار میگیرد. بنابراین باید بدانیم آن را به عنوان یک گام پایینتر از جیلی مونجارو و به عنوان یک گام بالاتر از جیلی کولری در نظر بگیریم.
مشخصات فنی جیلی آزکارا
نسل اول خودروی جیلی آزکارا در بازارهای جهان با موتور 1.8 لیتری توربوشارژ 4 سیلندر عرضه میشد؛ اما برای بازار ایران، شرکت خودروسازی فردا موتور، تصمیم گرفت از یک پیشرانه کوچکتر و بهبود یافته استفاده کند؛ بنابراین، مدل جیلی آزکارا مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر برای بازار ایران عرضه میشود.
این پیشرانه که با همکاری ولوو و جیلی طراحی و ساخته شده است، یک موتور سه سیلندر است. قبلاً در جیلی بین یو نیز استفاده شده بود. جالب این است که این موتور فقط در سالهای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ برای جیلی بویو استفاده شد و در نسل دوم جیلی بویو دیگر استفاده نشده است.
کد موتور | JLH-3G15TD | JLH-3G15TD |
---|---|---|
سیستم محرکه | تک دیفرانسیل | دو دیفرانسیل |
نوع موتور | 1.5 لیتری توربو | 1.5 لیتری توربو |
نوع گیربکس | 6 دنده AT | 7 دنده DCT |
قدرت | 174 اسب بخار | 190 اسب بخار |
گشتاور | 255 نیوتن متر | 300 نیوتن متر |
وزن خالص | 1610 کیلوگرم | 1745 کیلوگرم |
شتاب | 10.11 ثانیه | 9.7 ثانیه |
سرعت | 200 کیلومتربرساعت | 200 کیلومتربرساعت |
مقاله آماری که به شما فرستاده شده است بررسی میکند که چگونه فناوری هشتمین حق بشر، یعنی دسترسی برخط به اطلاعات، به حقیقت و برابری دسترسی رسیده است. در این مقاله، از دادههای جمع آوری شده در سایت خودرساز استفاده شده است تا به خوانندگان معلوم شود که به چه میزان افراد قادر به دسترسی برخط به اطلاعات هستند و آیا تفاوتی بین گروههای اجتماعی وجود دارد. نتایج نشان میدهند که علاوه بر پیشزمینه اقتصادی و سطح تکنولوژی، فرهنگ و تعلیم و تربیت نقش مهمی در دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت دارند. در نهایت، مقاله به این نتیجه میرسد که حق دسترسی برخط به اطلاعات باید به عنوان یک حق بشر در نظام حمایت شده و توسعه دهنده باشد.
به جای گیربکس 6 دنده دستی، جیلی برای موتور 3 سیلندر آزکارا، هم گیربکس اتوماتیک (AT) و هم گیربکس دوکلاچه اتوماتیک (DCT) درنظر گرفته است ولی با این تفاوت که گیربکس اتومات فقط روی نسخه تکدیفرانسیل جیلی آزکارا قابل نصب است و گیربکس دوکلاچه نیز فقط برای مشتریان جیلی آزکارا دو دیفرانسیل قابل سفارش است.
قیمت جیلی آزکارا وارداتی
با توجه به اینکه نسخهی وارداتی جیلی آزکارا شرکت فردا موتور دیگر در بازار چین عرضه نمیشود، امکان دقیق برآورد کردن قیمت آن وجود ندارد. با این حال، در سال 2020، قیمت تقریبی جیلی آزکارا با یک دیفرانسیل حدود ۱۶ هزار دلار بود، در حالی که نسخهی دو دیفرانسیل این خودرو با قیمت حدود ۱۹ هزار دلار به فروش میرسید.
شرایط فروش جیلی در ایران
برای کسب اطلاعات جدیدتر درباره شرکت فردا موتور، آخرین وضعیت فروش خودروهای جیلی در ایران، راهاندازی و ثبتنام خودروهای وارداتی جیلی، شرایط قبل از فروش جیلی و فروش نقدی، بایستی به مقالات زیر مراجعه کنید: