
بعد از اعلام قوانین بخش هایپرکار از مسابقات لمان، شک و تردیدی درباره امکان ساخت نسخه جادهای از این خودروها منتشر شد. در عین حال، شایعاتی مبنی بر وجود یک نسخه جادهای در حال تبدیل به حقیقت بودن، شکل گرفت.
به نظر میرسد که پژو در مورد مدل 9X8 در مقابل سایر شرکتها نگرانی کمتری در نحوه ساخت خودروهای جادهای نشان میدهد و برنامههای خاصی برای بهبود آن در نظر دارد.
لیندا جکسون، مدیر عامل پژو، در گفتگو با نشریه تاپ گیر، امکان ساخت نسخه خیابانی از مدل 9X8 را تایید کرده است. اما شرط اینکه خریدار باید یک چک سفید را امضا کند، برای تحقق این ایده لازم است. جکسون به بودجه بالایی که برای ساخت این خودرو نیاز است، اشاره کرده و در واقع احتمال تولید 9X8 را به نوعی رد کرده است.

مشاهده یک خودروی برقی با برند پژو نمیتواند تنها برای علاقهمندان جالب باشد؛ همچنین، تا به امروز هیچ درخواستی برای تولید چنین خودرویی به شرکت خودروسازی فرانسوی پژو ارائه نشده است.
تبدیل یک خودروی مسابقهای به یک خودروی قابل تردد در جادههای عمومی چالشبرانگیز و هزینهبر است. اما این تحول میتواند به پژو، کمپانیای که در چند دههی گذشته همواره به دنبال دستیابی به جایگاه و منزلت برتر بوده است، شهرت و افتخاری ویژه به ارمغان بیاورد.
پژو تا به حال چندین کانسپت جالب را معرفی کرده است. از جمله خودروهای موتور-وسط Quasar و اوکسیا با حداکثر سرعت 350 کیلومتر بر ساعت در دهه 80 میلادی تا پژو 904 مدل 2004 با پیشرانه 12 سیلندر یا اونیکس مدل 2012 با پیشرانه دیزل-برقی. اما هرکدام از این کانسپت ها تا به حال به مرحله نمایش عمومی نرسیده اند.

با توجه به موضوعات مذکور، به نظر نمیرسد که احتمال تولید نسخهی جادهای پژو 9X8 بسیار بالا باشد. همانطور که تویوتا هم تاکنون از تولید نسخهی جادهای بازمانده است و به نظر میرسد امید زیادی برای تولید خودرویی با بیش از هزار اسببخار قدرت باقی نمانده است.
بازگشت به بازار خودروهای هایپرکار برای شرکتهای متوسطی که قبلاً در این بخش وجود نداشتهاند، چالش بزرگی است. برندهای پرمیوم در حال حاضر در این نیشه از بازار خودرو حضور دارند و به همین دلیل ورود به این بازار برای شرکتهای کوچک و متوسط دشوار است. نمونه بارزی از این وضعیت، استون مارتین والکایری است.
جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.