معرفی مزدا آیکانیک SP

مقالات خودرویی


شرکت مزدا در نمایشگاه حمل و نقل ژاپن 2023، خودروی کانسپت آیکانیک SP را معرفی کرده است. این معرفی به منظور به طرفداران خود نشان دادن این است که مزدا هنوز پیشرانه روتاری را فراموش نکرده است. این پیشرانه که از سال 2012 تاکنون در خط تولید مزدا وجود ندارد.

آقای ماشیرو موتو در سمت ریاست و مدیرعامل شرکت مزدا، تاکید کرده است که همچنان تعهد شرکت برای ارائه لذت رانندگی به مشتریان خود را حفظ خواهد کرد و در آینده نیز خودروهای جذاب و دوست داشتنی تولید خواهد کرد. شما میتوانید جدیدترین اخبار خودرویی را در خودروشاپ بزرگترین سایت خرید و فروش خودرو مطالعه کنید

طراحی مزدا آیکانیک SP

فرم بدنه مدل SP شرکت مزدا، که در سال گذشته معرفی شد، شباهت زیادی به مدل آیکانیک دارد. ابعاد کوچک موتور، امکان کاهش ارتفاع کاپوت و طراحی به طور کلی در ابعاد جمع و جور را فراهم می کند. علاوه بر این، برآمدگی گلگیرها نیز به یاد رانندگی با مدل RX-7 از مزدا می‌­آورد. همچنین، فرم جلوپنجره و چراغ های عقب نیز مشابه مدل RX-7 است.

می توان وسط یک عهد بزرگ را در نظر گرفت که زاویه‌ای بالا و تیز داشته باشد. هنگامی که بتوان رنگ قرمز ویولا برروی آن استفاده کرد، هماهنگی کاملی خواهیم داشت.

توانسته ای قسمتی از متن را که برای بازنویسی نیاز دارم برام ارسال کنی؟ بنظرم اگه بتونم یک قسمت از متن رو بخونم میتونم بهتر بازنویسی کنم.

با توجه به بزرگتر بودن ابعاد بدنه ، آیکانیک SP میتواند به عنوان یک جانشین معنوی برای RX-7 در نظر گرفته شود.

طراحی کابین مدل SP مزدا آیکانیک به صورت بسیار ساده و حداقلی است. در این تیپ ، از یک دسته دنده به شکل دکمه استفاده می شود که شباهت زیادی به دکمه های یک ماشین تحریر دارد. همچنین ، داشتن دو نمایشگر دیجیتال ، موجب شده است که کابین به نحوی کارآمد و پیشرفته به نظر برسد. همچنین ، پوشش داخلی درها به سبک kakenui طراحی شده است و روکش پارچه ای صندلی ها از مواد بازیافتی تهیه شده است.

مشخصات فنی مزدا آیکانیک SP

خلاف RX-7، در مازدا آیکانیک SP، خروجی پیشرانه دو روتوری وانکل، به طور مستقیم به چرخ‌ها منتقل نمی‌شود. در عوض، این سیستم باتری را شارژ کرده و در عملکرد پیشرانه برقی به آن کمک می‌کند.

مازدا اعلام کرده است که خودروی آیکانیک SP دارای قدرت 365 اسب‌بخار است و از موتور روتاری استفاده می‌کند. مزدا این ادعا را می‌کند که موتور این خودرو با انواع مختلف سوخت‌ها سازگار است، از جمله هیدروژن و سوخت‌های تجدیدپذیر. باتری آیکانیک SP نیز می‌تواند توسط جریان خانگی شارژ شود.

با استفاده از تکنولوژی V2L (Vehicle-to-Load)، مزدا آیکانیک SP قابلیت استفاده از باتری خودرو در وسایل برقی دیگر را نیز داراست.

مزدا قبلا در MX-30 PHEV از پیشرانه روتاری در سیستم هیبرید استفاده می‌کرده است. اما در مزدا آیکانیک SP، احتمالاً وجود دو روتاری در پیشرانه به طور قابل توجهی حجم آن را از 0.8 به 1.6 لیتر افزایش می‌دهد.

جدیدترین را در خودرو شاپ بخوانید.

نظرات

name
email
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
جستجو
منوی اصلی
پشتیبانی

شما میتوانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی بصورت رایگان از کارشناسان ما مشاوره بگیرید

دستیار هوشمند - آنلاین

سلام
من دستیار هوشمنده خودرو شاپ هستم

میتوانم به تمام سوالات شما در مورد انواع خودرو ها پاسخ بدهم
و یا در مورد بخش های مختلف وب سایت شما را راهنمایی کنم